اتر به زودی می‌تواند لقب طلای دیجیتال را از آن خود کند!

اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آبان ۱۳۹۹

دو رمزارز برتر دنیای کریپتوکارنسی‌ها، بیت کوین و اتر با توجه به ساختار بازار و روند قیمتی که دارند، به سختی قابل مقایسه هستند، زیرا عوامل فاندامنتال بسیار متفاوتی نیز بر آن‌ها تاثیرگذار است.

در حالی که بیت کوین به عنوان یک دارایی با ارزش برای ذخیره و طلای دیجیتال در نظر گرفته می‌شود، اتریوم را نیز ستون فقرات اکوسیستم می‌دانند زیرا اکثر رمزارزهای موجود در حال حاضر بر روی بستر بلاکچین اتریوم کار می‌کنند.

با این‌که شکاف‌های موجود بین دو رمز ارز ممکن است در کوتاه مدت شروع به کاهش کند، اما یکی از سرمایه‌گذاران و نهنگ‌های اولیه اتریوم اظهار داشته که دو تغییر در شبکه اتریوم می‌توانند آن را به زودی به «یک طلای دیجیتال بهتر از بیت کوین» تبدیل کنند.

وی به پروپوزال بهبود اتریوم 1559 و سیستم اجماع اثبات سهام که قرار است در اتریوم ۲ عملی شود اشاره کرد و این عوامل را دلایلی نامید که باعث می‌شوند این رمزارز به زودی از ویژگی‌های ذاتی با ارزشی مانند طلا برخوردار شود. این دو عامل به کمیاب شدن اتر و تورم منفی آن کمک می‌کنند و باعث افزایش قیمت قابل توجهی در میان مدت می‌شوند. با این حال فعلا برخی عوامل وجود دارد که منجر به عملکرد قوی‌تر بیت کوین نسبت به اتر شده‌اند.

 

پروپوزال EIP 1559 پروژه‌ای است که توسعه‌دهندگان اتریوم به واسطه آن قرار است هزینه تراکنش‌های شبکه اتریوم را کاهش دهند.

با رو آوردن موسسات بزرگ عملکرد اتر ضعیف‌تر از بیت کوین شده است

اخیرا موسسات مالی بزرگی مانند MicroStrategy و paypal به بیت کوین رو آورده‌اند و این موج نوظهور در حال بزرگ‌تر شدن است.

در هفته‌های گذشته بیت کوین در یک روند صعودی پرسرعت قرار گرفته و در حال حاضر اطراف سطح ۱۸,۰۰۰ دلار در نوسان است. در این سطح قیمتی ممکن است فشار فروش زیادی به بازار این رمزارز وارد شود، اما فعلا گاوها قیمت را در دست دارند.

در حالی که بیت کوین تا رسیدن به بالاترین قیمت خود فاصله بسیار کمی فاصله دارد، اتر هنوز زیر بالاترین قیمتی که در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد قرار دارد و تا رسیدن به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۱۷، یعنی بیش از ۱۰۰۰ دلار راه طولانی در پیش دارد.

با تمام این شرایط این نهنگ ادعا می‌کند که به زودی اتر جای بیتکوین را به عنوان طلای دیجیتال خواهد گرفت. وی در توییتی نوشت که فکر می‌کند در اثر پروپوزال EIP-1559 و مکانیزم اجماع PoS، اتر می‌تواند لقب طلای دیجیتال را از بیت کوین بگیرد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.