اتریوم ۲ به زودی راه‌اندازی می‌شود

اتریوم 2
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۶ آذر ۱۳۹۹

بر اساس گزارش وب‌سایت دی‌کریپت، سرمایه‌ی سپرده‌گذاری شده در اتریوم ۲ (Ethereum 2.0)، اکنون ۳۳ ٪ بیشتر از میزانی است که قرار بود جمع‌آوری شود و به نظر می‌رسد که شرایط برای راه‌اندازی این شبکه مهیا شده باشد. بر اساس اطلاعات خبری، این شبکه قرار است که پس از مدت‌ها انتظار سرانجام در ۱۱ آذر ۱۳۹۹ شروع به کار کند.

در حال حاضر بیش از ۷۰۸,۲۲۴ واحد اتر (با ارزش ۴۲۵ میلیون دلار) در قرارداد هوشمند این پروژه قفل شده است که اولین قدم اتریوم برای راه‌اندازی پروتکل اثبات سهام (proof-of-stake) است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از این تعداد، ۲,۰۲۵ سپرده‌گذار، سرمایه‌ی خود را با ارزش بیش از ۴۲۲ میلیون دلار به قرارداد سپرده‌ی (deposit contract) اولیه‌ی این شبکه اختصاص داده‌اند. گفتنی است تا زمانی که این سپرده‌گذاران اترهای خود را در شبکه اتریوم ۲ نگه دارند، سالانه درصد مشخص نشده‌ای از هزینه تراکنش‌های این شبکه را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند.

شایان ذکر است که جمع شدن این سرمایه کار راحتی نبود و به کندی صورت گرفت؛ همان‌طور که در نمودار زیر می‌بینید این روند از ۱۹ نوامبر به صورت ناگهانی سرعت گرفت، یعنی دو روز پس از پایان اعطای نقدینگی به صرافی غیرمتمرکز Uniswap.

اتریوم 2

افراد زیادی در این حوزه منتظر بودند که بازیکنان بزرگ دیر یا زود وارد این فرآیند شوند و منجر به افزایش سپرده‌ها و حتی قیمت‌ها شوند. چنین اتفاقی هم افتاد و یکی از شرکت‌های بزرگ وام‌دهی به نام Celsius Network که در گذشته و در سال ۲۰۱۸ از طریق یک پروژه ICO حدود ۵۰ میلیون دلار سرمایه جمع کرده بود، وارد این سرمایه‌گذاری شد. این شرکت در آخرین روز سپرده‌گذاری ۲۵,۰۰۰ اتر به پروتکل اتریوم ۲ کمک کرد و به دیگر سرمایه‌گذاران پیوست:

ما افتخار می‌کنیم که در راه‌اندازی اتریوم ۲ کمک کرده‌ایم تا این پروژه به موقع و درست انجام شود.

 

اکنون شبکه اتریوم می‌تواند فاز اول اتریوم ۲ را آغاز کند، پروژه‌ای که نوید یک طرح اجماع جدید با مقیاس‌پذیری بالاتر، عملکرد بهتر و هزینه تراکنش‌های کمتری به ما می‌دهد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.