راه‌اندازی فاز صفر اتریوم ۲ تا چند هفته آینده

اتریوم 2
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ مهر ۱۳۹۹

مدت‌هاست که توسعه‌دهندگان شبکه اتریوم ۲ از راه‌اندازی این شبکه حرف می‌زنند، اما هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اند.

بن اجینگتون (Ben Edgington)، یکی از توسعه‌دهندگان اتریوم ۲ چند ساعت پیش اظهار داشت که پروتکل  قرارداد سپرده‌گذاری (deposit contract) در این شبکه، تا چند روز دیگر منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاری (staking) در اتریوم ۲ نیز تا آخر امسال آغاز خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد که فاز صفر این شبکه، تحت عنوان «بیکن چین» (Beacon Chain)، تا ۶ الی ۸ هفته آینده پیاده‌سازی خواهد شد. با این حال این پیش بینی، رسمی نیست.

همان‌طور که می‌دانید، Ethereum 2.0، یک نسخه به روزرسانی شده از بلاک چین اتریوم است که قرار است به جای مکانیزم اجماع اثبات کار، از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده کند. بدین ترتیب در مکانیزم جدید، اعتبارسنج‌های بلاک‌ها باید مقداری اتر در جایی به نام «قرارداد سپرده‌گذاری» واریز کرده باشند، تا بتوانند بلاک‌های جدید را تایید کنند. 

این قرارداد همچنین به کاربران اجازه می‌دهد تا اترهایشان را از اتریوم به اتریوم ۲ انتقال دهند و یکی از آخرین به روز رسانی‌های باقی مانده است که باید برای راه‌اندازی فاز صفر شبکه اتریوم ۲ اعمال شود. برای راه‌اندازی فاز صفر این شبکه باید  ۵۰۰,۰۰۰ اتر در فرآیند استیکنیگِ اتریوم ۲ قفل شوند و پس از آن چند روز زمان لازم است تا این شبکه خودش را آماده کند.  

پیش از این در ۲۹ سپتامبر (۸  مهر)،  یکی از تست‌نت‌های راه‌اندازیِ شبکه اتریوم ۲ به نام Spadina، با شکست مواجه شد. تعداد شرکت‌کنندگان در این شبکه آزمایشی کم بود و همین موضوع منجر به شکست این تست‌نت شد. 

طبق ادعایی که اجینگتون کرده، پروتکلی که قرار است برای Ethereum 2.0 منتشر شود، از  اتریوم، در برابر حملات denial-of-service محافظت می‌کند و هزینه‌های تراکنش را نیز چهار برابر می‌کند. وی اظهار داشت که افزایش کارمزد، یک اقدام موقتی برای جلب اعتماد بیشتر سهام‌داران در صورت بروز مشکل است. علی‌رغم تعداد کمِ شرکت کنندگان، او معتقد است که فاز صفر این شبکه به زودی اجرا خواهد شد:

من فکر می‌کنم که مردم دیگر از تست‌نت‌های پی‌درپی خسته شده‌اند و وقت آن شده که دیگر عمل کنیم و فاز صفر Ethereum 2.0 را سریع‌تر اجرا کنیم.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.