دی‌فای، می‌تواند منجر به افزایش دیوانه‌وار قیمت‌ها شود

دیفای
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ مهر ۱۳۹۹

شور و هیجانات به پا شده در دیفای چه تاثیری بر دنیای کریپتوکارنسی‌ها دارد؟

اخیرا دیفای (DeFi) یا حوزه امورمالی غیرمتمرکز، هیجانات زیادی را وارد دنیای ارزهای دیجیتال کرده است که این موضوع می‌تواند منجر به افزایش دیوانه‌وار قیمت‌ها شود. 

کوسالا هماچاندرا (Kosala Hemachandra)، بنیان‌گذار کیف پول MyEtherWallet یا MEW، طی مصاحبه‌ای با کوین‌تلگراف ضمن اشاره به اینکه دیفای مفهوم جدیدی است که به تازگی وارد اتریوم شده، در این باره خاطرنشان کرد: 

دیفای سروصدای زیادی بپا کرده است و همه برای اینکه بفهمند چه خبر است، بدون تحقیق کردن سرمایه زیادی را وارد این حوزه می‌کنند.

پیش از این در سال ۲۰۱۹، تصور مردم از دیفای، متفاوت با چیزی بود که در حال حاضر وجود دارد؛ در آن زمان عملکرد اصلی دیفای فراهم کردن بستری برای قرض‌گیری و وام‌دهی و ذخیره دارایی‌های رمزارزی بود. با این وجود در سال ۲۰۲۰، دیفای با ایجاد پروژه‌های جدیدی که معلوم نیست از کجا آمده‌اند، توجه زیادی را به خود جلب کرد و پس از آن فرصت‌طلبان زیادی به این فکر افتادند که از این موضوع سود ببرند. گفتنی است که اظهارنظر هماچاندرا درباره دیفای نیز از همین موضوع نشات می‌گیرد. 

یکی از عواقب هجوم گسترده مردم به دیفای، می‌توان به افزایش سرسام‌آورِ هزینه تراکنش‌های اتریوم اشاره کرد که حتی برای برخی تراکنش‌ها به حدود ۴۰ الی ۸۰ دلار هم رسید. 

 

با این حال هماچاندرا اعتقاد دارد که بروز چنین مشکلاتی، به صنعت کریپتوکارنسی برای شناسایی چالش‌ها و ایجاد راه‌هایی برای بهبود اتریوم کمک خواهد کرد.

برخی نیز اعتقاد دارند که یکی از مشکلات بالقوه دیفای، پایین بودن سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه اتریوم است.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.