چشم‌انداز روشن رمزارزها در آسیا

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹

وقتی صحبت از رمزارزها به میان می‌آید، آسیا نقش تعیین‌کننده‌ای را در این زمینه ایفا می‌کند. میرا کریستانتو (Mira Christanto)، پژوهش‌گر Messari به تازگی گزارشی را در خصوص چشم‌انداز رمزارز آسیا منتشر کرده است. به گزارش این محقق، ۶۰٪ از فعالان حوزه ارزهای دیجیتال در آسیا ساکن هستند. 

با نگاه به پژوهش کریستانتو متوجه می‌شویم که از میان ۱۰ رمزارز برتر بازار، ۶ رمزارز در آسیا پایه‌گذاری شده‌اند. همچنین ریشه ۹۸٪ از فیوچرزهای اتریوم و ۹۴٪ از فیوچرزهای بیت‌کوین در آسیاست. شمار ماینرها، تریدرها، شرکت‌ها و علاقه‌مندان رمزارز در آسیا روز به روز در حال افزایش است. 

میرا کریستانتو، در تحقیق خود علاوه بر داده‌های مربوط به رمزارزها به تاریخچه آسیا نیز توجه کرده‌ است. این محقق بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال نقش آسیا در بخش مرتبط به رمزارزها اینگونه توضیح می‌دهد: «آسیا تاریخی از دیکتاتورها، کاهش بهای ارزها و کنترل سرمایه را به همراه دارد .» 

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد که  ارزهای دیجیتال بازار فعالی در آسیا دارند.

طبق گزارش «چشم‌انداز رمزارز آسیا»، صرافی‌های مهم و سرمایه‌گذاران بزرگ در آسیا مستقر هستند. چین، ژاپن، کره، هنگ‌کنگ، سنگاپور و جنوب‌شرقی آسیا نقش موثری در بازار رمزارزها بازی می‌کنند. در عین حال، قانون‌گذاری و ترندهای سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند چین، ژاپن، هنگ‌کنگ، هند، کره‌جنوبی، سنگاپور، فیلیپین، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی و دیگر کشورهای آسیایی در پژوهش میرا کریستانو مورد بررسی قرار گرفته است. 

در حال حاضر، کشورهای چین، ژاپن، کره، هنگ‌کنگ و سنگاپور رهبران رمزارز در اسیا هستند. دلیل انتخاب این کشورها به عنوان رهبران دنیای رمزارزها در آسیا، وجود استخرهای بزرگ استخراج است. بسیاری از کشورهای آسیایی پتانسیل ایجاد استخرهای استخراج را دارند با این همه، تاکنون نتوانسته‌اند به اندازه چین و ژاپن رمزارز استخراج کنند.

در گزارش منتشر شده کریستانتو، طبیعت اقتصاد سنتی باعث افزایش کنترل‌گری می‌شود. در نتیجه سرمایه‌گذاران رمزارز در چین و کره‌جنوبی با مشکلات زیادی در خصوص قانون‌گذاری برخورد می‌کنند.

 

تا پایان سال ۲۰۱۹، شش شرکت بزرگ رمزارز جهان در آسیا بودند. داده‌های این پژوهش حاکی از آن است که ۲۰ توکن برتر با ۴۲٪ بازار سرمایه در آسیا هستند. 

 

برخی از داده‌های مهم پژوهش کریستانتو:

 

  • تعداد بیت‌کوین‌های بایننس، هوبی و اوکی‌اکسچنچ در مجموع به اندازه بیت‌کوین‌هایی است که در کوین‌بیس نگهداری می‌شود.
  • هنگ‌کنگ، خانه بسیاری از شرکت‌های رمزارز به ویژه برخی از شرکت‌های بزرگ مشتقات رمزارز است.
  • ژاپن بازاری منحصر به‌فرد با بزرگترین صرافی‌های خارجی رمزارز است. 
  • کره‌جنوبی بیشترین نفوذ را در سرمایه‌گذاران رمزارز دارد. یک سوم از کارمندان کره‌ای در رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
  • سنگاپور یکی از کشورهای آسیایی آسان‌گیر در زمینه رمزارزهاست.

 

اگر دوست دارید سهمی در معاملات رمزارزها داشته باشید، اینجا کلیک کنید.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.