تسلط بالای آسیا بر بازار کریپتوکارنسی

کریپتوکارنسی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

امروزه قاره آسیا با در اختیار داشتن ۴۲٪ از حجم بازار ۲۰ رمز ارز برتر، یک قدرت غالب در بازار کریپتوکارنسی‌ها است. می‌توان گفت که شرکت‌های آسیایی حتی بر بازارهای فیوچر (Future) هم تسلط دارند زیرا ۹۸٪ از حجم معاملات فیوچر اتر (ETH) و ۹۴٪ از حجم معاملات فیوچر بیت کوین (BTC) متعلق به این منطقه است.

 

چرا آسیا چنین تسلطی بر بازار کریپتوکارنسی دارد؟

میرا کریستانتو (Mira Christanto)، تحلیلگر شرکت تحلیل‌گر مساری، اعتقاد دارد که این موضوع به دلیل مقررات و فرهنگ موجود در منطقه است؛ وی طی مصاحبه‌ای نظرات خود را راجع به این مسئله بیان کرد.

به گفته‌ی این تحلیلگر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه رمزارز ها، مانند صرافی BitMEX، برای اولین بار زمانی که قانون‌گذاری این حیطه در سال ۲۰۲۰ هنوز اختیاری بود، در هنگ کنگ تاسیس شدند. این موضوع به شرکت‌ها اجازه می‌دهد که از نظر نوآوری پیشگام باشند و بتوانند برای کمک به رشد این حوزه به راحتی چندین محصول را تولید کنند. به عنوان مثال، BitMEX اولین شرکتی بود که یک محصول برای کاهش اتوماتیک لوریج (auto deleveraging) را ایجاد کرد. 

کریستانتو در انتها به تضاد جالبی بین رفتارهای تجاری بین تریدرهای شرقی و غربی اشاره کرد؛ وی اظهار داشت کاربران اروپایی و آمریکایی در زمینه دیفای بسیار فعال هستند، در مقابل به عنوان مثال چین در این زمینه بسیار عقب است.

وی اعتقاد دارد که چنین مسئله‌ای به اختلافات فرهنگی بر می‌گردد:

در آسیا مردم با متمرکز بودن (centralization) راحت‌تر هستند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.