چشم‌انداز اتر پس از هاردفورک لندن

چشم‌انداز اتر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

هاردفورک لندن پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه در شبکه اتریوم انجام شد و بار دیگر توجه فعالان حوزه رمزارزها را به اتر جلب کرد.  این هاردفورک ارتقایی در شبکه اتریوم بود که تغییرات زیادی در قیمت دومین رمزارز بازار داشته است. دلیل اینکه هاردفورک لندن از اهمیت زیادی برخوردار است، اعمال کدهای EIP-1559 و EIP-3529 در به‌روزرسانی تازه شبکه اتریوم است.

کد EIP-3529 بازپرداخت‌های گس را از بین برده و بسیاری از توکن‌های مربوط به گس را بی‌اعتبار کرده است. کد EIP-1559 نیز با سوزاندن پاداش تراکنش‌ها، میزان عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهد. با سوزانده شدن پاداش تراکنش‌ها، مقداری اتر از شبکه خارج می‌شود که بازار را در مسیر صعودی قرار می‌دهد. 

داده‌های مربوط به بازار اتریوم نشان می‌دهد که در سه روز گذشته قیمت اتر، رمزارز اختصاصی شبکه اتریوم با تغییراتی همراه بوده است. اگرچه قیمت اتر همچنان از سه هزار دلار بیشتر نشده و حول محور این قیمت می‌گذرد، تحلیل‌گران احتمال افزایش قیمت این رمزارز و شکست رکورد بالاترین قیمتش را می‌دهند.

سایت تحلیلی Santiment در گزارش هفتگی خود اتریوم را موضوع اصلی قرار داده و به مسئله تغییرات قیمتی اتر پرداخته است. این مقاله با نگاه به گزارش Santiment وضعیت اتر را پس از هاردفورک لندن بررسی می‌کند.

استراحت بهاره اتر به اتمام رسید

اتر، دومین رمزارز برتر از نظر ارزش بازار پس از سه ماه رکود در مسیر رشد قرار گرفته است. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۱۰۰۰ کانال در شبکه‌های اجتماعی پس از هاردفورک لندن برای تبلیغ اتر آغاز به کار کرده‌اند. رالی افزایش قیمت دومین رمزارز برتر بازار در روزهای اخیر شروع شده و پیش‌بینی می‌شود تا هفته‌های آینده ادامه‌دار شود. 

قیمت اتر پس از هاردفورک لندن در پنجشنبه ۱۴ مرداد افزایش یافت و برای اولین بار پس از سه ماه بالاتر از ۳۰۰۰ دلار معامله شد.نمودار اتر

دامنه اجتماعی اتریوم نیز پس از هاردفورک لندن بیشتر و بیشتر شد. اتر یکی از محبوب‌ترین رمزارزها در سبد سرمایه‌گذاری معامله‌گران رمزارزی است. این رمزارز در مقایسه با ۱۰۰ کوین برتر سایت کوین مارکت کپ در جایگاه خوبی قرار گرفته و خریداران بسیاری دارد. قیمت اتر در چهار روز گذشته مسیری صعودی داشته و دامنه اجتماعی آن در حال رشد است.

نمودار ۱

با توجه به نمودارهای مربوط به قیمت و دامنه اتر، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند آینده روشنی در انتظار این رمزارز است. با انجام هاردفورک لندن توکن‌های زیادی سوزانده شدند که سبب تغییر در شیوه عرضه و تقاضا شده است. تحولات مربوط به عرضه و تقاضا موجب کاهش فشار در فروش و افزایش خرید شده است. کم شدن تعداد اترهای شبکه اتریوم در روزهای اخیر بازار این رمزارز را سبز کرده است. 

اگرچه خرس‌ها تمام تلاش خود را برای کاهش قیمت اتر انجام می‌دهند،‌ اما تلاش آن‌ها نتیجه عکس می‌دهد. هاردفورک لندن و اعمال کد EIP-1559،‌ باعث گسترش بازار اتر شده است. گفتنی است اقدامات انجام شده در روزهای گذشته دامنه اتر را افزایش داده و این رمزارز را در بازار غالب کرده است.

نمودار۲

به بیان ساده‌تر، داده‌ها نشان می‌دهند که هاردفورک لندن سبب افزایش قیمت اتر شده است. طبق داده‌های منتشر شده، قیمت فیوچرز اتریوم پتانسیل رشد بیشتر را دارد. در حالی که قیمت اتر در دو روز گذشته به آهستگی و متداوم رشد می‌کند، این رمزارز هنوز نتوانسته بیش از ۳۰۰۰ دلار بافقی بماند.

برخی از تحلیل‌گران انتظار رشد قیمت رمزارز شبکه اتریوم را در طولانی مدت دارند. برخی دیگر از تحلیل‌گران نیز بر این باورند که رالی قیمت اتریوم در کوتاه مدت نتایج مثبتی را به همراه نخواهد داشت. به  عقیده این تحلیل‌گران در کوتاه مدت اتر با ریسک اصلاح قیمت مواجه خواهد شد.

نمودار قیمت اتر ۲

با وجود تمام گمانه‌زنی‌هایی که در شبکه اتریوم وجود دارد،‌ هاردفورک لندن به رشد قیمت اتر کمک کرده و این رمزارز در روزهای گذشته بارها بالاتر از ۳۰۰۰ دلار معامله شده است.

 

شبکه اتریوم در مسیر رشد قرار دارد

 

هاردفورک لندن یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای رمزارزها در یک سال اخیر بوده است. این هاردفورک نه تنها قیمت اتر را افزایش داده،‌ بلکه سرعت شبکه اتریوم را بیشتر کرده است. جالب است بدانید چطور شبکه اتریوم نسبت به این توسعه‌ها واکنش نشان می‌دهد؟

ممکن است هاردفورک لندن یکی از بزرگترین سورپرایزهایی به نظر برسد که در شبکه اتریوم انجام شده است. هاردفورک لندن سبب افزایش تعامل در آدرس‌های اتر شده است. در این هفته آدرس‌های منحصر به فرد زیادی در شبکه ارسال و دریافت شده‌اند. با وجود تلاش‌های فروشندگان و بازار خرسی، اتر همچنان در محدوده قیمتی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار قرار دارد.

اتر ۳

وقتی صحبت از تغییرات قیمتی می‌شود،‌ معمولا تحلیل‌گران بیت‌کوین را مثال می‌زنند. بیت‌کوین نیز در هفته گذشته در مسیر رشد قرار گرفته و افزایش قیمت اولین رمزارز بازار بر روی قیمت دیگر رمزارزها نیز تاثیر گذاشته است. به عقیده برخی تحلیل‌گران،‌ رشد بیت‌کوین به افزایش قیمت اتر کمک کرده است. 

همچنین برخی دیگر از تحلیل‌گران با توجه به تغییراتی که در آدرس‌های فعال اتر صورت گرفته، پیش‌بینی کرده‌اند که با وجود احتمال بازار خرسی قیمت دومین رمزارز برتر بازار افزایش می‌یابد.

پاداش تراکنش‌ها در شبکه اتریوم سوزانده می‌شود که این موضوع مهم‌ترین اتفاقی است که هاردفورک لندن رقم زده است. گفتنی است از روز پنجشنبه ۱۴ مرداد (۵ آگوست)‌،‌ هزینه تراکنش‌ها نیز در شبکه افزایش یافته است.

نمودار اتر ۳

درست مانند تابستان ۹۹ (تابستان ۲۰۲۰) هزینه تراکنش‌ها در شبکه اتریوم در حال افزایش است. همچنین انگیزه تعامل میان شبکه اتریوم، آدرس‌های فعال و کوین‌های در حال گردش روزانه کاهش یافته است. 

تحلیل‌گران معتقدند باید به آدرس‌های فعال روزانه شبکه اتریوم در هفت روز آینده توجه کرد. با توجه به این آدرس‌های فعال می‌توان نشانه‌هایی از اینرسی شبکه و عدم تعامل هولدرها را مشاهده کرد. تحلیل‌گران بر این باورند که هاردفورک لندن سبب شده تریدرها به خرید و فروش اتر در کوتاه مدت علاقه نشان دهند.

براساس داده‌های منتشر شده در Sanbase، تعداد آدرس‌های منحصر به فرد اتر که به صورت روزانه در بلاک‌چین معامله می‌شود، در هفته گذشته کاهش یافته است. در دو هفته گذشته، میزان این آدرس‌ها به ۵۹۸ هزار رسیده است.

میزان خرید و فروش اتر

طبق مدل ارزش شبکه برای معامله (NVT) که رابطه میان ارزش بازار و میزان تراکنش‌ها را مشخص می‌کند،‌ بازار اتریوم همچنان نیمه خرسی است. ارزش تراکنش‌های انجام شده همواره پشت قیمت اتر پنهان شده و سرعت رشد قیمت پایین است.

 

داده‌های درون زنجیره‌ای اتریوم نشان می‌دهد که نسبت MVRV در حال افزایش است. MVRV،‌ نسبت بین ارزش بازار شبکه به ارزش واقعی آن است. نسبت MVRV در ۳۰ روز گذشته ۲۴/۶٪ افزایش یافته است.

اتریوم ۱

در حالت کلی، افزایش نسبت MVRV به بیشتر شدن سود سرمایه‌گذاران کمک می‌کند. همچنین این نرخ ممکن است برای سرمایه‌گذاران بلندمدت ریسک‌هایی را به همراه داشته باشد. دلیل اینکه افزایش MVRV خطراتی را برای سرمایه‌گذاران دارد این است که قیمت رمزارز بالا می‌رود و تریدرها به فکر دریافت سود خود می‌افتند.

همانطور که گفته شد قیمت اتر روز جمعه از مرز ۳۰۰۰ دلار گذشت و این روند در روز شنبه هم ادامه یافت اما دومین رمزارز بازار نتوانست قیمت را در این کانال حفظ کند. روز گذشته (یکشنبه ۱۷ مرداد)، نسبت MVRV اتر به ۳۲/۷٪ رسید که بالاترین نسبت در یک ماه اخیر بود. با افزایش نسبت MVRV، تریدرها به فکر دریافت سود خود از دومین رمزارز بازار افتاده و اصلاح قیمت در این دارایی دیجیتال رخ داد.

نسبت MVRV اتریوم در یک سال اخیر بیش از ۶۶/۵٪ رشد داشته و همچنان در حال افزایش است.

نمودار قیمت

 

 

براساس داده‌های درون زنجیره‌ای، هاردفورک لندن تاثیر بسزایی در تحولات شبکه اتریوم گذاشته است. قیمت رمزارز اختصاصی شبکه اتریوم در روزهای اخیر برای اولین بار در سه ماه گذشته از ۳۰۰۰ دلار بیشتر شده است.

میزان آدرس‌های فعال شبکه اتریوم نیز در روزهای اخیر بیشتر شده است.

نمودار ۸

 

علاوه بر تمام نکات گفته شده، عرضه ETH  از زمان اجرای هاردفورک لندن افزایش داشته است. برخی از سرمایه‌گذاران دومین رمزارز بازار پس از هاردفورک لندن به سرمایه‌گذاری بلندمدت در این دارایی دیجیتال  فکر می‌کنند.

نمودار اتر

به طور کلی، شبکه اتریوم در یک هفته گذشته تحولات گوناگونی را تجربه کرده است. تحولات شبکه اتریوم شامل حجم تراکنش‌ها، میزان آدرس‌های فعال و قیمت این رمزارز می‌شود.

در نهایت، تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده‌اند به زودی شاهد شکست رکورد قیمت این رمزارز خواهیم بود. 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.