سوزانده شدن هزاران اتر پس‌ از اجرای هاردفورک لندن

سوزانده شدن هزاران اتر پس‌ از اجرای هاردفورک لندن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ مرداد ۱۴۰۰

سرانجام و پس از مدت‌ها انتظار، هارد فورک لندن روز گذشته در شبکه اتریوم عملی شد و کد EIP-1559 به منظور کاهش هزینه‌ تراکنش‌های این شبکه اجرا شد. پس از اجرایی شدن این فورک در هر دقیقه حدود ۲/۳ اتر سوزانده می‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت که در طول ۱۴ ساعت حدود ۳,۳۹۵ واحد اتر سوزانده شده است.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط Etherchain، می‌توان گفت که در هر دقیقه ۶,۵۶۹ دلار و در هر ساعت نیز ۳۹۵ هزار دلار ETH سوزانده می‌شود.

همچنین پلتفرمی به نام Ultrasound.money گزارش داده که بازار محبوب NFT ها یعنی OpenSea، با سوزاندن ۳۷۴ واحد اتر با ارزش بیش از ۱ میلیون دلار، از زمان اجرا شدن فورک لندن، در صدر این عملیات قرار دارد.

بعد از OpenSea نیز نسخه‌ی دوم صرافی Uniswap است که در زمان نوشتن این خبر ۲۶۳ واحد ETH با ارزش ۷۴۰ هزار دلار را سوزانده است. هایدن آدامز بنیانگذار Uniswap در این باره اظهار داشت که اگر عملیات با همین سرعت ادامه داشته باشد، می‌توانند تا ۳۵۰ هزار اتر با ارزش تقریبی ۱ میلیارد دلار را بسوزانند.

دو ساعت از راه‌اندازی فورک لندن و کد EIP-1559 می‌گذرد. نسخه دوم صرافی Uniswap در این ۲ ساعت بیش از ۸۰ واحد ETH را سوزانده است. اگر با همین سرعت ‌پیش برویم Uniswap می‌تواند سالانه ۳۵۰,۰۰۰ اتر با ارزش یک میلیارد دلار را بسوزاند.

به همه کسانی که در اجرایی شدن برد بزرگ اتریوم یعنی EIP-1559، نقش داشتند تبریک می‌گویم.

شایان ذکر است که کاهش ETH با سوزاندن آن‌ها، باعث کم شدن فشار تورم‌ در شبکه اتریوم می‌شود. باوجود اینکه کوین‌های جدید همچنان ساخته می‌شوند و بلوک آن‌ها به شبکه ارسال می‌شود،‌ بخش کمی از اترها در شبکه از بین می‌روند.  کاهش فشار تورم‌ از نظر تئوری می‌تواند با تغییر در روند عرضه و تقاضا، منجر به افزایش قیمت رمزارز اتر شود.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.