روند صعودی اتر همزمان با هاردفورک لندن

روند صعودی اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

براساس برنامه‌های از پیش تعیین شده، امروز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه هاردفورک لندن در شبکه اتریوم انجام می‌شود. همزمان با نزدیک شدن به انجام هاردفورک لندن در شبکه اتریوم،‌ رمزارز اختصاصی این شبکه یعنی اتر در مسیر صعودی قرار گرفت. تحلیل‌گران حوزه رمزارزها پیش‌بینی کرده بودند که این هاردفورک می‌تواند تاثیرات مثبتی در قیمت اتر داشته باشد. 

اتر، دومین رمزارز برتر بازار در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸٪ رشد داشته است. قیمت اتر با تغییراتی که در ساعات اخیر داشته نزدیک به ۲۷۰۰ دلار است که نشانه مثبتی برای رشد این رمزارز است. 

در زمان نوشتن این مطلب قیمت اتر دقیقا ۲۶۸۷ دلار است که بالاترین قیمت این رمزارز در یک ماه اخیر به حساب می‌آید. به گفته تحلیلگران رمزارز و متخصصان بلاک‌چین این حرکت رو به بالا در قیمت اتر اساسا یکی از اهداف ارتقای شبکه اتریوم است.

هاردفورک لندن که یک ارتقا در شبکه اتریوم است،‌ چندین تغییر اساسی را به همراه خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که  با هاردفورک لندن در شبکه اتریوم انجام می‌گیرد، اجرای کد EIP-1559 است.

کد EIP-1559، ساختار تراکنش‌ها را در شبکه اتریوم تغییر می‌دهد. در حال حاضر،‌ فرآیند تراکنش‌ها در شبکه اتریوم تا حدودی مبهم است،‌ چون مردم می‌توانند هزینه‌ای که به ماینرها ارسال می‌کنند را حدس بزنند. همچنین ساختار تراکنش‌ها به گونه‌ای است که حتما باید مقداری از هزینه‌های تراکنش را برای استخراج‌کنندگان ارسال کرد. این در حالی است که با کد EIP-1559، فرآیند ارسال هزینه به ماینرها تغییراتی اساسی خواهد داشت. کد EIP-1559، هزینه‌ها را تعیین می‌کند و هزینه‌ی معاملات به مرور کاهش می‌یابد؛ این کد روشی برای شفاف‌تر کردن ساختار تراکنش‌ها در شبکه اتریوم است.

به طور معمول،‌ چنین تغییراتی نمی‌تواند سرمایه‌گذاران را شگفت‌زده کند، ولی کد EIP-1559 با فرآیند منحصربه‌فرد خود توجه فعالان حوزه رمزارزها را به خود جلب می‌کند.

 کد EIP-1559 که در هاردفورک لندن پیاده‌سازی می‌شود،‌ هزینه تراکنش‌ها را می‌سوزاند. 

با سوزانده شدن هزینه تراکنش‌ها دیگر چند اتر به حساب ماینرها واریز نمی‌شود. به جای آنکه پاداش‌های بلوک به حساب ماینرها واریز شود،‌ مقداری اتر در ازای هزینه تراکنش از چرخه معاملات خارج می‌شود.

تیم بیکو (Tim Beiko) یکی از توسعه‌دهندگان اصلی در بنیاد اتریوم درباره ارتقای این شبکه گفت: «کد EIP-1559 توانایی تغییر در هزینه‌ها را با تولید کمتر اتر دارد. با اجرای این کد وقتی شبکه شلوغ باشد و هزینه‌ها بالاتر برود، شبکه هزینه‌ تراکنش‌های بیشتری را می‌سوزاند.» 

سوزاندن اتر و از چرخه خارج شدن هزینه‌های تراکنش را عاملی برای جلوگیری از تورم در سیستم می‌دانند. کد EIP-1559 که در هاردفورک لندن اجرا می‌شود یک فشار برای تورم‌زدایی دانسته می‌شود که عرضه و تقاضا را تغییر می‌دهد. گفتنی است این فشار با هاوینگ بیت‌کوین که هر ۴ سال یکبار انجام می‌شود و عرضه بیت‌کوین را محدود می‌کند،‌ مقایسه می‌شود.

قیمت اتر همچنان در حال افزایش است و به نظر می‌رسد با انجام کد EIP-1559 در هاردفورک لندن،‌ شاهد تحولاتی در قیمت دومین رمزارز بازار خواهیم بود.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.