هش ریت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود رسید

هش ریت بیت‌کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ دی ۱۴۰۰

طبق اطلاعات و داده‌هایی که از سوی BitInfoCharts منتشر شده، هش‌ریت بیت‌کوین به یک رکورد جدید دست پیدا کرده است. در حال حاضر، هش‌ریت بیت‌کوین ۲۰۳/۵ اگزاهش در ثانیه تخمین زده می‌شود. این میزان هش بالاترین رکورد در تاریخ بیت‌کوین است. با بیتستان همراه باشید تا به اوج رسیدن هش ریت بیت کوین در سال جدید را بررسی کنیم.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط BitInfoCharts، هش‌ریت بیت‌کوین به رکورد جدید ۲۰۳/۵ اگزاهش در ثانیه رسیده است. هش‌ریت به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج کوین‌های جدید و ایمن سازی شبکه اشاره دارد.

انتظار می‌رود که سختی استخراج بیت‌کوین در اواخر این هفته به ۲۴/۹۸ تریلیون برسد، که فقط یک فاصله بسیار کوچک با سطح ۲۵ تریلیونی که در ماه می ثبت شده بود، دارد. سختی استخراج به طور خودکار هر دو هفته یک بار بر اساس هش‌ریت بیت‌کوین تخمین زده می‌شود. هرچه شبکه اشباع‌تر شود، سکه‌های بیشتری تولید خواهد شد.

به اوج رسیدن هش ریت بیت کوین در سال جدید

در ۳ جولای، میزان سختی استخراج بیت‌کوین در پی خروج ماینرها از چین به دلیل ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در این کشور، به پایین‌ترین رکورد خود یعنی ۲۷/۹۴ درصد کاهش یافت.

در ۲۰ ژوئن، هش‌ریت شبکه به کمترین میزان یعنی ۵۸/۴ اگزاهش در ثانیه کاهش یافته بود، اما به لطف مهاجرت ماینرهای چینی به کشورهای دیگر مانند قزاقستان و روسیه، توانست در زمان کمی بهبود پیدا کند. در نظر داشته باشید که در ماه اکتبر، ایالات متحده با پشت سر گذاشتن چین به بزرگترین مرکز استخراج بیت‌کوین در جهان تبدیل شد.

میزان مصرف انرژی در استخراج بیت‌کوین:

بر اساس داده‌های به اشتراک گذاشته شده توسط Digiconomist، بزرگترین ارز دیجیتال جهان، ۱۳۴ تراوات ساعت برق مصرف می‌کند که با میزان برق مصرفی کشوری مانند آرژانتین قابل مقایسه است. این آمار شگفت‌انگیز باعث شد بسیاری از دوستداران محیط زیست از تأثیر نامطلوب استخراج بیت‌کوین بر طبیعت شکایت کنند.

به اوج رسیدن هش ریت بیت کوین در سال جدید

با این حال، طرفداران ارزهای دیجیتال استدلال می‌کنند که استخراج رمزارزها در واقع سبزتر از بسیاری از صنایع است.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.