رشد دوباره نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار: آیا قیمت BTC رشد می‌کند؟

رشد دوباره نرخ تسلط بیت کوین بر بازار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ مهر ۱۴۰۲

بیتستان: نرخ تسلط بیت‌کوین بر بازار دوباره به بالاترین سطح خود رسید. جالب است بدانید که رشد دوباره نرخ تسلط بیت کوین بر بازار همراه با افزایش ۵ درصدی قیمت این رمزارز در ۱۶ اکتبر بود. حال سوال پیش آمده این است که آیا افزایش دامیننس BTC منجر به رشد بیشتر قیمت بیت‌کوین خواهد شد یا خیر؟

رشد دوباره نرخ تسلط بیت کوین بر بازار

سهم بیت کوین از کل ارزش بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با سایر رمزارزها، به بالاترین حد خود رسید! در حال حاضر این رمزارز بیش از ۵۲ درصد از کل ارزش بازار را در اختیار دارد.

با توجه به داده‌های منتشر شده توسط Coinmarketcap، قبل از این رشد چشمگیر نیز سلطه بیت‌کوین بر بازار در مقایسه با سایر رمزارزهای موجود، بالاتر بود. این نشان دهنده قدرت بالای بیت‌کوین نسبت به آلت‌کوین‌های بازار است.

تحلیلگران بازار نیز بیان کردند که با رسیدن نرخ تسلط بیت‌کوین به محدوده‌های بالاتر، این رمزارز کنترل بیشتری بر بازار پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که افزایش نرخ تسلط BTC با رشد ۵ درصدی قیمت آن در ۱۶ اکتبر همزمان بود.

با رشد قیمت این رمزارز حجم معاملات آن نیز افزایش یافته بود؛ اما با رشد نرخ دامیننس، حجم معاملات کاهش یافته است. اگر ارزش بیت‌کوین افت کند، احتمالا تسلط آن بر بازار نیز کاهش می‌یابد.

افزایش نرخ تسلط اخیر عمدتا به دلیل افزایش قیمت بیت‌کوین بوده. یک اصلاح می‌تواند سهم آن از بازار کریپتو را کاهش داده و فرصتی را برای آلت‌کوین‌ها فراهم کند تا جایگاه بالاتری به دست آورند.

منبع: cryptosnewss

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.