رشد بیت‌کوین در کوتاه مدت ادامه خواهد داشت؟ تحلیل قیمت این رمزارز در هفته جاری

احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ شهریور ۱۴۰۱

بیتستان: بیت‌کوین پس از سقوط به زیر ۲۰ هزار دلار، موفق شد دوباره به سطح ۲۲ هزار دلار باز گردد و از روند نزولی که در آن به دام افتاده بود، خارج شود. حال برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت بسیار بالا است و این رمزارز می‌تواند روند صعودی دیگری را آغاز کند.

احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت

احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت

بازارهای سهام ایالات متحده در هفته گذشته به شدت رشد کردند و به روند نزولی ۳ هفته‌ای خود پایان دادند. به عنوان مثال، S&P 500 در هفته گذشته ۳/۶۵ درصد و کامپوزیت نزدک ۴/۱۴ درصد رشد داشتند. از آن جایی که بیت‌کوین نیز با بازارهای سهام ایالات متحده همبستگی زیادی دارد، تحت تاثیر قرار گرفته و هفته جاری را با رشد ۷ درصدی به پایان رساند.

رشد شدید بازارهای سهام و بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که قرار است به زودی شاهد از سرگیری یک روند صعودی جدید در این بازارها باشیم. (اما همچنان خیلی زود است که چنین پیش‌بینی صورت بگیرد)

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که بازارهای سهام منتظر انتشار داده‌های تورمی توسط فدرال رزرو هستند که قرار است در ۱۳ سپتامبر منتشر شوند. جدای از این، در چند روز آینده دو بروزرسانی بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال صورت خواهد گرفت:

  1. ادغام اتریوم
  2. هاردفورک واسیل کاردانو

این دو آپدیت می‌توانند موجب نوساناتی در بازار رمزارزها شوند.

کاهش فشار فروش بیت کوین

بیت کوین در ۹ سپتامبر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰,۶۶۲ دلار) صعود کرد؛ که به عنوان اولین نشانه کاهش فشار فروش در نظر گرفته می‌شود. خرس‌ها تلاش می‌کنند تا روند صعودی آغاز شده را در سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱,۹۴۶ دلار) متوقف کنند، اما گاوها همچنان در بازار حضور دارند و به فعالیت ادامه می‌دهند.

احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت

متحرک نمایی ۲۰ روزه دچار یک شیب تدریجی شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده مثبت قرار دارد. این دو عامل نشان می‌دهند که بیت‌کوین در مسیر روند صعودی خود با کمترین میزان مقاومت رو به رو است. اگر گاوها قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برسانند، بیت‌کوین می‌تواند به سمت مقاومت سربار ۲۵,۲۱۱ دلار حرکت کند.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه پایین‌تر بیاید، ممکن است که این رمزارز دوباره تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند. سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سطح بسیار حساسی محسوب می‌شود، چرا که تثبیت قیمت در زیر آن می‌تواند مقدمات سقوط تا سطح ۱۸,۶۲۶ دلار را فراهم کند.

بیت‌کوین پس از این که موفق شد به بالای سطح ۱۹,۵۲۰ دلار صعود کند، شتاب بیشتری گرفت. در حال حاضر خریداران با چالش سختی در سطح ۲۲ هزار دلار مواجه هستند.

احتمال تداوم رشد بیت کوین در کوتاه مدت

اگر گاوها قیمت را به بالای ۲۲ هزار دلار برسانند، بیت‌کوین می‌تواند با قدرت بیشتری به سمت ۲۳,۵۰۰ دلار حرکت کند. باید انتظار مقاومت خرس‌ها در سطح ۲۳ هزار دلار را داشته باشید که سعی دارند روند صعودی را متوقف کنند.

در مقابل، اگر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه سقوط کند، احتمالا بیت‌کوین تا ۲۰,۵۷۶ دلار کاهش خواهد یافت. تثبیت قیمت زیر این سطح موجب خواهد شد که قیمت این رمزارز برای مدتی در محدوده ۲۲ هزار تا ۱۸,۶۲۶ دلار در نوسان باشد.

برای مشاهده قیمت لحظه‌ای بیت‌کوین و معامله آن، به لینک زیر مراجعه کنید.

معامله بیت‌کوین

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.