آیا بیت کوین می‌تواند خودش را به ۱۶,۰۰۰ دلار برساند؟

بیت کوین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ آبان ۱۳۹۹

این روزها برترین رمزارز بازار با نوسانات قابل توجه، نظر همه را به خود جلب کرده است. 

در نمودار چهار ساعته و یک ساعته بیت کوین می‌بینیم که این رمزارز اخیرا یک الگوی پرچم گاوی تشکیل داده که ممکن است آن را به بالای ۱۶,۰۰۰ دلار سوق دهد؛ از طرفی نیز ممکن است که قیمت مجددا به زیر سطح ۱۴,۰۰۰ دلار برگردد.

بیت کوین

در ساعات اخیر در نمودار این رمزارز یک الگوی کندل سنجاقک دوجی (Dragonfly Doji) تشکیل شده و قیمت را به سطح حمایت پایین‌تر، یعنی سطح ۱۵,۱۶۶ دلار رساند؛ با نزدیک شدن این الگو به انتهای خود، تریدرها منتظر هستند تا قیمت سطوح ۱۵,۵۰۰ دلار تا ۱۵,۶۰۰ دلار را رد کند.

در حال حاضر بین گاوها و خرس‌ها رقابت تنگاتنگی ایجاد شده است و ممکن است قیمت به ۱۶,۰۰۰ دلار برسد. برای این‌که بیتکوین بتواند خود را به ۱۶,۰۰۰ دلار برساند، باید بتواند سطح مقاومت ۱۵,۷۵۰ دلار را رد کند.

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیتکوین در حال بالا رفتن از سطح ۷۰ است که نشان‌گر یک روند صعودی می‌باشد؛ با این حال تریدرهایی که می‌خواستند از قیمت ۱۵,۹۰۰ دلاری این رمزارز سود ببرند، با اقدام به فروش گسترده، روند صعودی آن را کند کردند.

با وجود این پیش‌بینی‌ها اگر قیمت به زیر سطح حمایت پرچم یعنی ۱۵,۱۰۰ دلار برسد، قیمت بیت کوین دوباره سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه ، یعنی ۱۴,۶۸۰ دلار را تاچ می‌کند. اگر قیمت بیت کوین به زیر ۱۵,‍۱۰۰ دلار برسد و خریداران این سطح پایین قیمتی را یک موقعیت خوب برای خرید در نظر نگیرند و وارد عمل نشوند، امکان دارد که بیت کوین از سطح ۱۴,۰۰۰ دلار بیشتر سقوط کند و به سطح حمایت ۱۳,۸۰۰ را برسد.

با این‌که این پیش‌بینی‌ها و افت قیمت ۹ درصدی و ۱,۴۰۰ دلاری دلهره آور و ناخوشایند هستند، اما پس از رالی اخیری که هفته گذشته رخ داد، ری‌تست سطوح حمایت پایین‌تر طبیعی است. 

وضعیت آلت کوین‌ها چگونه است؟

در حالی‌که بیتکوین در تلاش است تا مسیر خود را پیدا کند، آلت‌کوین‌ها نیز در حال بازپس‌گیری موقعیتی هستند که در دو ماه گذشته از دست داده‌اند.

  •  اتر (ETH) پیش‌گام گروه آلت‌کوین‌ها بوده است زیرا این رمزارز به سطح  ۴۴۷ دلار رسید و در حال حاضر تلاش می‌کند تا سطح مقاومت ۴۵۰ دلار را بشکند.
  • YFI نیز با افزایش بیش از ۳۰ درصدی، در یک روند صعودی قرار گرفته و در حال رفتن به سمت ۱۱,۱۰۰ دلار است. 
  • توکن UNI نیز با افزایش ۱۵/۵ درصدی، در حال حاضر ۲/۵۳ دلار قیمت دارد.

بر اساس گزارش وب‌سایت کوین‌مارکت کپ، حجم بازار کریپتوکارنسی‌ها در حال حاضر ۴۴۴/۶ میلیارد دلار است و تسلط بیت کوین بر بازار نیز ۶۴/۷ درصد می‌باشد.

 

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.