بیت‌کوین بعد از ۲ ماه به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد: دلیل این سقوط ناگهانی چیست؟

سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ اسفند ۱۴۰۱

بیتستان: قیمت بیت کوین امروز برای مدت کوتاهی به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد، ولی توانست خود را دوباره به بالای این سطح برساند. اعلام بودجه‌بندی توسط جو بایدن و سقوط کریپتو بانک سیلورگیت از دلایل اصلی سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار بوند. البته این رمزارز در حال حاضر نیز زیر ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود و نتوانسته سطح از دست رفته را برای بار دوم باز پس گیرد.

سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

بیت کوین پس از آخرین تقسیمات بودجه دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و سقوط سیلورگیت، کریپتو بانک بزرگ، برای اولین بار در دو ماه اخیر به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، قیمت BTC در ۱۰ مارس برای مدتی به ۱۹,۹۴۵ دلار کاهش یافت و پس از آن سریعا خود را به بالای ۲۰ هزار دلار رساند؛ اما موفق نشد بالای این سطح باقی بماند و دوباره سقوط کرد.

بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ شروع بسیار خوبی داشت و روندی مثبت در پیش گرفته بود، اما در ۳ مارس در بحبوحه ابهامات سیلورگیت، طی یک ساعت تا ۵ درصد سقوط کرد. این قضیه برای تمام کاربران بازار ارزهای دیجیتال خبری نگران کننده است.

سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار

اعلام این که بانک سیلورگیت، یکی از بانک‌های کلیدی در ایالات متحده که به شرکت‌های ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌دهد، در ۸ مارس وارد انحلال داوطلبانه شده، به عنوان خبری بزرگ بر صنعت کریپتو تاثیر منفی گذاشت.

در همین حال، یک مقاله توضیحی تکمیلی بودجه در ۹ مارس منتشر و در آن اعلام شده بود، استخراج‌کنندگان رمزارز ایالات متحده مشمول مالیات ۳۰ درصدی بر هزینه‌های برق تحت پیشنهاد بودجه بایدن خواهند شد که هدف آن کاهش فعالیت ماینینگ ماینرها است.

منبع: cointelegraph

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.