شاخص ترس و طمع به کم ترین حد خود در ۵ ماه اخیر رسید!

کاهش امتیاز شاخص ترس و طمع به کم ترین حد در ۵ ماه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ دی ۱۴۰۰

بیتستان: شاخص ترس و طمع کریپتو (CFGI) نشان می‌دهد که احساسات ترس شدید بر جو صنعت ارزهای دیجیتال غالب آمده، چرا که امتیاز شاخص ترس و طمع، ۱۰ است. آخرین باری که امتیاز CFGI تا به این حد کاهش پیدا کرده، ۱۷۱ روز پیش (۲۱ جولای ۲۰۲۱) بود. شاخص CFGI، در حال حاضر ترس شدید را نشان می‌دهد. در ادامه به کاهش امتیاز شاخص ترس و طمع به کم ترین حد در ۵ ماه اخیر بیشتر خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

کاهش امتیاز شاخص ترس و طمع به کم ترین حد در ۵ ماه

بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته میلیاردها دلار از ارزش خود را از دست داد و بیت‌کوین که پیشروترین رمزارز بازار محسوب می‌شود، در هفت روز گذشته نزدیک به ۱۰ درصد افت داشته است. روز شنبه، ۸ ژانویه ۲۰۲۲، قیمت این ارز دیجیتال به پایین‌ترین حد خود از پایان سپتامبر ۲۰۲۱ رسید. این رمزارز در حال حاضر با قیمت ۴۰,۵۱۷ دلار معامله می‌شود.

حجم تجارت جهانی بیت‌کوین در روز شنبه تقریباً ۲۳/۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شد. بزرگترین جفت معاملاتی بیت‌کوین، تتر (USDT) است که ۶۱/۴۶ درصد از کل معاملات امروز را به خود اختصاص داده بود. پس از آن USD (14.73%) ،BUSD (6.79%) ،KRW (3.64%) ،JPY (3.27%) و EUR (3.21%) قرار دارند.

کاهش امتیاز شاخص ترس و طمع به کم ترین حد در ۵ ماه

برترین صرافی BTC در روز شنبه، FTX.US بود و پس از آن Coinbase ،Bitfinex ،Kraken و Bitstamp قرار دارند. حجم تجارت جهانی BTC امروز فقط ۲۳/۶۹ درصد از ۹۹/۶ میلیارد دلار مبادلات صنعت ارزهای دیجیتال بود. در حالی که بیت‌کوین ۲۳/۶ میلیارد دلار حجم تجارت داشت، تتر (USDT) 46/7 میلیارد دلار از حجم تجارت رمزارزها را در اختیار گرفته بود.

کاهش امتیاز شاخص ترس و طمع به کم ترین حد در ۵ ماه

در ۸ ژانویه ۲۰۲۲، قیمت بیت‌کوین درست بعد از ساعت ۱ بعد از ظهر به ۴۰,۵۱۷ دلار در هر واحد کاهش یافت. در این روز، شاخص ترس و طمع صنعت ارزهای رمزنگاری شده (CFGI) در پورتال وب alternative.me، امتیاز ۱۰ را نشان می‌داد که به ترس شدید اشاره دارد.

بیت‌کوین (BTC) در روز شنبه (۸ ژانویه ۲۰۲۲) ۶/۴ درصد رشد کرده بود، با این حال ۳۹ درصد از بالاترین رکورد خود (ATH) در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱ افت پیدا کرده است.

منبع: news.bitcoin

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.