ممنوعیت فعالیت استخراج رمزارز در ایران همچنان ادامه خواهد داشت

تمدید ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ آذر ۱۴۰۰

احتمال داده می‌شد که از نیمه دوم سال جاری، با برداشتن محدودیت‌های تعیین شده در حوزه استخراج رمزارزها، ماینرهای ایرانی بتوانند دوباره به استخراج رمزارز مشغول شوند، اما اخبار جدید منتشر شده خبر از تمدید ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمزارز می‌دهند. دلیل اصلی تمدید این ممنوعیت، مشکلات موجود در حوزه برق عنوان شده است. با بیتستان همراه باشید.

تمدید ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمزارز

استخراج کنندگان مجاز رمزارز در ایران امیدوار بودند که بتوانند از نیمه دوم سال جاری، استخراج رمزارز را دوباره از سر بگیرند؛ اما اعلام شده است که به دلیل وجود برخی مشکلات در حوزه برق و کمبود در این زمینه، ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمزارز همچنان ادامه دارد.

در خرداد ماه امسال، حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین کشور، به دلیل کمبود انرژی و مدیریت قطعی‌های مکرر برق، فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز را تا پایان شهریور ماه ممنوع اعلام کرده بود.

بسیاری از کاربران فعال در حوزه استخراج رمزارز امیدوار بودند که با پایان یافتن مهلت زمانی تعیین شده، دوباره بتوانند به صورت قانونی اقدام به استخراج رمزارز نمایند، اما به سبب ادامه یافتن مشکلات موجود در حوزه برق، ممنوعیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

در همین راستا، سید مهدی نیازی (معاون طرح و برنامه وزارت صمت) در نامه‌ای به علی رسولیان، رئیس هیئت عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ممنوعیت فعالیت استخراج‌کنندگان رمزارز را تا اطلاع ثانوی به دلیل مشکلات کمبود برق اعلام کرد.

تمدید ممنوعیت فعالیت استخراج کنندگان رمزارز

در این نامه تأکید شده که فعلاً فرایند مجوزدهی به افرادی که در آستانه دریافت مجوز استخراج رمزارز هستند، متوقف می‌شود.

او همچنین در راستای حمایت از حقوق فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده خطاب به علی رسولیان نوشت:

فعالان این حوزه به علت شرایط غیرارادی دچار محدودیت شده‌اند، بنابراین لازم است تا زمان تعیین تکلیف فعالیت استخراج رمزارز، شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در امهال، نحوه پرداخت اقساط و وصول چک‌های بهره برداران از اعمال شرایط سخت‌گیرانه خودداری کند.

منبع: way2pay

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.