کلاهبرداری بزرگ از طریق رویداد جعلی اپل: ۱۶۰،۰۰۰ نفر گرفتار شدند

کلاهبرداری از طریق رویداد جعلی اپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ شهریور ۱۴۰۰

بیتستان: چند ماه از خبر خطر هک شدن کیف پول کاربران اپل نگذشته بود که این بار کلاه برداری در حوزه‌ی رمزارزها این شرکت را گرفتار کرد. اشتیاق زیاد کاربران این برند به رویداد بزرگ استریم کالیفرنیا توجه کلاهبرداران بیت‌کوینی را جذب کرد. این کلاهبرداران با ساخت رویدادی جعلی از ۱۶۰،۰۰۰ بیننده این استریم کلاهبرداری کردند. توضیحات کامل کلاهبرداری از طریق رویداد جعلی اپل را در ادامه بخوانید.

کلاهبرداران تصمیم گرفتند از انتظار و هیجان مردم برای رویداد جدید اپل سو استفاده کرده و کلاه برداری کنند. این در حالی ست که ۱۶۰،۰۰۰ نفر به دام این کلاه برداران افتاده و رویداد جعلی اپل را تماشا کردند.

کلاهبرداری از طریق رویداد جعلی اپل

اقدامات کلاهبرداران برای عملی کردن این کلاه برداری چه بود؟

قبل از رویداد بزرگ شرکت اپل (استریم کالیفرنیا)، کلاهبرداران یک کانال یوتیوب جعلی ساختند که در پنل جستجو از کانال‌های اصلی اپل نیز پیشی گرفت. نزدیک به ۱۶۵،۰۰۰ کاربر ویدئو جعلی که هیچ ارتباطی با تیم کوک، مدیر عامل شرکت نداشته را تماشا کردند.

کلاه برداران اعلانی ساختگی، مبنی بر خرید ۱۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین از طرف اپل، بیان کردند. خبر خرید ۱۰۰،۰۰۰ بیت‌کوین از طریق اپل با خبر برنامه ریزی این شرکت برای رویداد جدید جوایز بزرگ نیز همراه بود.

افرادی که مقدار مشخصی بیت‌کوین واگذار می‌کردند صاحب  حق شرکت در رویداد جوایز می‌شدند و این در حالی بود که تمام این بیت‌کوین‌ها به کلاهبرداران ارسال می‌شد.

رویداد جعلی اپل

کانالی که این رویداد را استریم می‌کرد، اکنون حذف شده است. یوتیوب اخیرا به دلیل افزایش کلاهبرداری‌های حوزه رمزارزها در این پلتفرم دچار درگیری‌های زیادی شده.

شرکت بلاک چین Ripple از میزبان این رویداد شکایت کرد زیرا در اپریل گذشته در انجام اقدامات امنیتی برای حذف کلاهبرداری (XRP) کوتاهی کرده است. البته این پرونده در ماه مارس حل و فصل شد.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.