هشدار FBI در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی: مراقب اپلیکیشن‌های جعلی باشید

هشدار FBI در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ تیر ۱۴۰۱

اف بی آی به طور عمومی در مورد برنامه‌های جعلی مرتبط با ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران بازار هشدار داد. هشدار FBI در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی زمانی منتشر شد تعداد قربانی‌های این نوع کلاهبرداری به شدت افزایش یافته و به ۲۴۴ نفر رسیده بود. برای اطلاع از جزئیات دقیق خبر در ادامه با بیتستان همراه باشید.

هشدار FBI در مورد برنامه های رمزنگاری جعلی

اداره تحقیقات فدرال (FBI)  هشداری در مورد برنامه‌های جعلی مرتبط با ارزهای دیجیتال صادر کرد. طبق گزارشات تاکنون ۴۲/۷ میلیون دلار از طریق این برنامه‌ها به سرقت رفته است.

براساس گفته‌های این سازمان، مجرمان برنامه‌هایی را منتشر کرده‌اند که در آن‌ها از لوگوها و اطلاعاتی شبیه به شرکت‌های قانونی فعال در صنعت ارزهای دیجیتال استفاده شده. FBI خاطر نشان کرد که ۲۴۴ نفر در معرض این نوع کلاهبرداری قرار گرفته‌اند.

مجرمان سایبری افراد را متقاعد می‌کردند برنامه‌ای را دانلود کنند که لوگوی یک موسسه مالی معتبر را داشت. از این طریق آن‌ها می‌توانستند ارزهای دیجیتال را به کیف پول خودشان منتقل نمایند. زمانی که قربانیان تلاش می‌کردند تا از برنامه خارج شوند، از آن‌ها خواسته می‌شد که هزینه اضافی را بپردازند. کاربران با پرداخت این هزینه نیز نمی‌توانستند از برنامه خارج شوند. به این ترتیب کلاهبرداری انجام می‎شد.

FBI بیان کرد حدود ۳/۷ میلیون دلار از ۲۸ قربانی در دسامبر ۲۰۲۱ تا مه ۲۰۲۲ به سرقت رفته است.

یکی از کاربران توییتر بیان کرد دوست او نیز در معرض چنین کلاهبرداری قرار گرفته است. طبق گفته او کاربری در واتساپ دوستش را تشویق به دانلود برنامه رمزنگاری کرده است.  پس از یک هفته این برنامه غیرفعال شد.

هشدار FBI

در اوایل سال جاری، شرکت امنیت سایبری ESET، طرح پیچیده‌ای را کشف کرد که برنامه‌های تروجان را به عنوان کیف پول‌های رمزنگاری محبوب توزیع می کرد. این برنامه‌ها سعی می کنند دارایی‌های رمزنگاری کاربران را به سرقت ببرند.

هشدار FBI در مورد برنامه های جعلی

براساس گزارشات، سال پیش یک برنامه رمزنگاری جعلی برای گوشی‌های تلفن همراه در پلتفرم اپ استور قرار داده شده بود. این نرم افزار جعلی موجب شد که یکی از کاربران ۶۰۰۰۰۰ دلار بیت‌کوین از دست بدهد.

FBI به سرمایه‌گذاران هشدار داد که مراقب درخواست‌های دانلود باشند.

منبع: Cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.