دادستانی قم در مورد کلاهبرداری با وعده‌ی سود تضمینی به شهروندان هشدار داد!

هشدار دادستانی قم در رابطه با کلاهبرداری با وعده سود تضمینی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ آذر ۱۴۰۰

براساس گزارشات اخیر دادستانی قم در رابطه با کلاهبرداری با وعده سود تضمینی به مردم هشدار داد و بیان کرد که شهروندان از اعتماد به افراد سودجو خودداری کنند. برای اطلاع از جزئیات خبر هشدار دادستانی قم در رابطه با کلاهبرداری با وعده سود تضمینی با بیتستان همراه باشید.

هشدار دادستانی قم در رابطه با کلاهبرداری با وعده سود تضمینی

براساس گزارشات به دست آمده، حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب، در گفتگو با خبرگزاری بیان کرد:

شهروندان از اعتماد به افراد سودجو که به بهانه سرمایه‌گذاری در بورس، ارز دیجیتال، طلا، خرید ملک، خودرو و کسب‌ و کارهای دیگر اقدام به کلاهبرداری با شگرد جذب سرمایه‌های مردمی با وعده پرداخت سود مشارکت در بازار به‌صورت ماهیانه و تضمینی می‌کنند، پرهیز کنند.

او با اشاره به تشکیل پرونده‌هایی با عنوان سرمایه‌گذاری در بورس، ارز دیجیتال، تجارت طلا، هایپرمارکت و موارد دیگر بیان کرد:

تنها در یکی از موارد سرمایه‌گذاری در زمینه ارز دیجیتال که در ماه‌های اخیر برای آن پرونده قضایی تشکیل شده، بر اساس بررسی‌های اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از ۱۴۰۰ نفر کلاهبرداری شده است. بیشتر افرادی که در دام این کلاهfرداری گرفتار شدند از اقشار ضعیف و متوسط جامعه هستند.

او ادامه داد:

در این نوع کلاهبرداری که در سراسر دنیا با نام کلاهبرداری پانزی شایع است، افراد سودجو اغلب با تاسیس یک شرکت صوری و تبلیغات در فضای مجازی، اقدام به تحریک افراد ناآگاه به سرمایه‌گذاری با پرداخت سودهای ماهیانه می‌کنند. در واقع هیچ فعالیت سود دهی ندارند و سودهای پرداختی از جذب سرمایه‌های عضوهای جدید پرداخت می‌شود.

حسن غریب با بیان اینکه دادستانی به‌ منظور پیشگیری از گسترش این نوع کلاه‌برداری و سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی مردم وارد عمل شده‌ است، گفت:

در این راستا دادستانی استان قم اقدام به رصد و شناسایی صفحات مجازی و دفاتر صوری این شرکت‌ها کرده است تا با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی دادگستری استان، پیش از اتلاف سرمایه‌های مردم و متواری شدن احتمالی کلاهبرداران هشدارها و اقدامات لازم صورت گیرد.

علاوه بر این او در رابطه با تبلیغات در فضای مجازی، تاسیس شرکت صوری برای ظاهرسازی، جذب اعضای جدید به شیوه هرمی، پرداخت سودهای به‌ موقع در ماه‌های اولیه قرارداد و اعتمادسازی را از شگردهای این کلاهبرداران بیان کرد:

شهروندان در خصوص واگذاری سرمایه‌های خود به افراد و شرکت‌های ناشناس هوشیار باشند و فریب تبلیغات وسوسه‌برانگیز را نخورند.

منبع خبر: mojnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.