احتمال انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا با وجود ممنوعیت استفاده از بیت‌کوین برای شهروندان

انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱ آذر ۱۴۰۰

دنیای جذاب رمزارزها همواره درحال گسترش است. برخی از دولت‌ها قوانین سخت‌گیرانه برای ارزهای دیجیتال تعیین می‌کنند و برخی دیگر سعی دارند ارز دیجیتال ملی خود را راه‌اندازی کنند. در این میان خبر انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا زمانی منتشر شد که دولت این کشور استفاده از ارزهای دیجیتال را محدود کرده است. با بیتستان همراه باشید.

رئیس بانک مرکزی کنیا (CBK)، پاتریک نجوروج (Patrick Njoroge)، اعلام کرده است که این موسسه در حال بررسی استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای پرداخت‌های فرامرزی است. با این حال، نجوروج اعلام کرد که اولویت بانک این است که آن را به نحو احسنت اجرا کند و دولت نیز عجله‌ای برای انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا ندارد.

پیش‌نویس لایحه مبارزه با استخراج غیرقانونی رمزارزها منتشر شد!

جزئیات خبر را در ادامه بخوانید

رویکرد بانک مرکزی کنیا در انتشار ارز دیجیتال

بر اساس گزارش وال استریت کنیا، Njoroge در یک جشنواره مجازی فین‌تک آفریقا و آسیا، اعلام کرد که CBDC کارایی پرداخت‌های برون مرزی را افزایش می‌دهد. طبق این گزارش، Njoroge ادعا کرد که رویکرد CBK متفاوت از سایر بانک‌های مرکزی است. او گفت:

ما پیش‌بینی می‌کنیم که مزایای فرامرزی این ارز دیجیتال گسترده خواهد بود. مسئله این نیست که اول باشید، بلکه باید آن را به درستی انجام دهید.

این اظهارات زمانی بیان شد که رسانه‌ها، بانک مرکزی نیجریه (CBN) را اولین بانک در بین کشورهای آفریقایی که CBDC را راه اندازی کرده است، عنوان کردند. CBN سه هفته پس از راه اندازی ارز دیجیتال کنیا اعلام کرد که تقریبا 500,000 کیف پول توسط شهروندان دانلود شده است. همچنین ارزش تراکنش‌های e-naira معادل 150,000 دلار اعلام شد.

چالش‌های ارز دیجیتال بانک مرکزی کنیا

Bitcoin.com در گزارشی اعلام کرد که e-naira با چالش‌های زیادی مواجه است و این چالش‌ها با حذف کوتاه مدت برنامه کیف پول در فروشگاه Google Play به اوج خود رسیده است. همچنین برخی از ناظران نیجریه تحسین ارز دیجیتال کنیا توسط CBN، درحالی که دولت استفاده از سایر ارزهای دیجیتال را محدود می‌کند، محکوم کردند.

با این وجود که در گزارش وال استریت کنیا، رئیس بانک مرکزی کنیا، به راه اندازی e-naira توسط CBN اشاره‎ای نکرده است، اما این گزارش صراحتا اعلام می‌کند که رئیس CBK از همکاری با سایر بانک‌های مرکزی حمایت می‌کند.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.