سازمان فدرال رزرو آمریکا: نرخ بهره تغییر نخواهد کرد؛ قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح روزانه‌ی خود رسید!

نرخ بهره بدون تغییر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ بهمن ۱۴۰۰

بیتستان: مدتی پیش، سازمان فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده بود که نرخ بهره بیت‌کوین را افزایش خواهد داد، که تاثیر بسزایی در کاهش قیمت این رمزارز در ۳۰ روز اخیر داشت، اما به تازگی این سازمان اعلام کرده است که نرخ بهره بدون تغییر خواهد بود. پس از اعلام خبر تغییر نکردن نرخ بهره، قیمت بیت‌کوین در صرافی بیت‌استامپ به بالاترین سطح روزانه خود (۳۸,۸۲۰ دلار) رسید.

نرخ بهره بدون تغییر خواهد ماند

پس از اینکه فدرال رزرو ایالات متحده در روز گذشته اعلام کرد، نرخ بهره تغییری نخواهد کرد، قیمت بیت‌کوین، برترین ارز دیجیتال بازار کریپتو در صرافی Bitstamp به بالاترین حد روزانه‌ی خود، یعنی ۳۸,۸۲۰ دلار رسید.

پس از نشست صورت گرفته، فدرال رزرو آمریکا اعلام کرد که می‌تواند نرخ بهره را در اواسط ماه مارس افزایش دهد، اما در حال حاضر هیچ بازه زمانی برای انجام این تغییر مشخص نیست.

نرخ بهره بدون تغییر

آن گونه که از اخبار منتشر شده در این حوزه برداشت می‌شد، انتظار می‌رفت که بانک مرکزی افزایش نرخ بهره را به زودی آغاز کند.

در اوایل این هفته، بیت‌کوین به زیر ۳۳,۰۰۰ دلار سقوط کرد که تحلیلگران معتقدند ناشی از وجود ترس در کل بازار کریپتو بوده است. تحلیلگران بر این باورند که از ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ها در صورت وجود سیاست‌های پولی فوق‌العاده آسان بانک‌های مرکزی، می‌توانند برای کاهش ضربه ناشی از همه‌گیری کرونا استفاده شوند.

در مارس ۲۰۲۰ فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه مدت را به محدوده ۰ تا ۰/۲۵ درصد کاهش داد. همچنین انتظار می‌رود، بانک مرکزی پروژه خرید اوراق قرضه خود را در ماه مارس امسال متوقف کند، چرا که اکنون به تنها ۳۰ میلیارد دلار در هفته کاهش یافته است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو انتظار دارد اثرات بیماری Omicron به سرعت کاهش یابد، اما در عین حال می‌گوید که این ویروس همچنان باعث مشکلات بزرگی خواهد شد. به گفته پاول، نرخ تورم، بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های بانک مرکزی یعنی ۲ درصد است.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.