اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT به مزایده گذاشته شد!

مزایده اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آذر ۱۴۰۰

بیتستان: اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT به مزایده گذاشته شد. براساس گزارشات اخیر، جیمی ولز (Jimmy Wales)، یکی از بنیانگذاران ویکی‌پدیا اولین ویرایش این فرهنگنامه رایگان را در قالب NFT به مزایده گذاشته است. برای مطالعه ادامه خبر مزایده اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT با ما همراه باشید.

مزایده اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT

براساس گزارشات به دست آمده، اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT به مزایده گذاشته شده است. خانه حراج کریستیز (Christie)، علاوه بر این NFT، آی‌مکی را به حراج گذاشته است که ولز در زمان راه‌اندازی ویکی‌پدیا از آن استفاده می‌کرد. این حراج در 12 روز برگزار می‌شود (۳ تا ۱۵ دسامبر).

هدف اصلی این مزایده، جمع آوری بودجه برای خیریه و WT.Social  (شبکه اجتماعی با حمایت مالی که ولز در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی کرد) است.

مزایده اولین ویرایش ویکی‌پدیا در قالب NFT

توکن غیرقابل تعویض ویکی‌پدیا یکی از اولین نسخه‌های این دانشنامه است که در ژانویه سال ۲۰۰۱ راه‌اندازی شد. جیمی ولز (Jimmy Wales) بیان می‌کند:

آن‌چه که در این توکن غیر قابل تعویض مشاهده می‌کنید، همان ویکی‌پدیایی است که در روزهای اول راه‌اندازی دیده می‌شد.

این صفحه به صورت عمومی در وب نام‌گذاری خواهد شد و شبیه خود ویکی‌پدیا همه می‌توانند آن را ویرایش کنند، اما تغییرات بعد از پنج دقیقه از بین می‌رود.

افرادی که این توکن غیرقابل تعویض را می‌خرند، از طریق قرارداد هوشمندی که در بلاک‌چین اتریوم نوشته می‌شود، می‌توانند کنترل این وب‌سایت را در دست داشته باشند. خریداران حتی می‌توانند قابلیت ویرایش و دسترسی به این وب‌سایت را غیرفعال کنند. اما اگر خریدار تمایلی به دستکاری صفحه نداشته باشد، جیمی ولز کنترل آن‌را به دست می‌گیرد.

اگرچه ولز به آسانی می‌توانست اولین ویرایش ویکی‌پدیا را به صورت عادی بفروشد، اما می‌گوید از ایده ثبت عمومی و قابل اثبات مالکیت در NFTها بسیار خوشش آمده است. علاوه بر این او می‌گوید:

من فکر می‌کنم آنچه که جالب است برای اولین بار، ما یک نوع پایگاه داده NFT داریم که عمومی است. NFTها کالایی پر تقاضا هستند که می‌توانند در مزایده‌ها با مبالغ هنگفتی به فروش برسند.

NFTها به شما این امکان را می‌دهند که مالکیت اقلام دیجیتال منحصر به فرد را به دست آورده و آن‌ها را واگذار کنید و با استفاده از بلاک چین، مالکیت آن‌ها را داشته باشید.

جیمی ولز (Jimmy Wales) باور دارد که پتانسیل NFT در ایجاد درآمد برای هنرمندان بسیار بالاست. او در این زمینه به میم‌هایی اشاره می‌کند که به‌صورت NFT فروخته می‌شوند.

منبع خبر: theverge

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.