صرافی FTX در بحبوحه‌ی ورشکستگی هک شد

احتمال هک صرافی FTX
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ آبان ۱۴۰۱

بیتستان: روز جمعه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی FTX خارج و به کیف پول‌های دیگر انتقال داده شد. این نقل و انتقالات در بحبوحه ورشکستگی صرافی کاربران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال را نگران کرد، به گونه‌ای که کاربران احتمال دادن این صرافی هک شده است. در ادامه به احتمال هک صرافی FTX بیشتر خواهیم پرداخت.

احتمال هک صرافی FTX

خروج بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از صرافی FTX در روز جمعه، در بحبوحه ورشکستگی این صرافی خبر ساز شد. FTX بلافاصله پس از خروج این مبلغ در کانال رسمی تلگرام خود اعلام کرد که هک شده و از کاربران درخواست نمود که هیچ ارتقاء و آپدیت جدیدی انجام ندهند. علاوه بر این اعلام داشتند که همه برنامه FTX را از تلفن همراه و سیستم‌های خود حذف کنند.

با توجه به این رفتار صرافی FTX می‌توان گفت برنامه‌های نصب شده مرتبط با این صرافی بدافزار هستند و باید حتما از سیستم حذف شوند. راین میلر، مشاور عمومی FTX، به کاربران این صرافی به طور جدی هشدار داده که حتی وارد سایت صرافی نیز نشوند.

بر اساس داده‌های زنجیره‌ای، توکن‌های اتریوم و همچنین توکن‌های زنجیره هوشمند بایننس و سولانا از کیف پول‌های رسمی FTX خارج و به صرافی‌های غیرمتمرکز مانند ۱inch منتقل شده‌اند.

احتمال هک صرافی FTX قوی است

در این بین بسیاری از کاربران FTX اعلام کردند که موجودی کیف پول آن‌ها به صفر رسیده و حساب‌هایشان خالی شده است. با بررسی اوضاع به نظر می‌رسد API صرافی FTX از کار افتاده و باعث این باگ بزرگ شده است.

در توییتر، اعضای جامعه ارزهای دیجیتال به سرعت شروع به حدس و گمان کردند که این خروجی‌ها می‌تواند نقشه‌ی یکی از اعضای داخلی من جمله Bankman Fried باشد.کاربران به این قضیه نیز اشاره کردند که هک‌های همزمان و پیچیده FTX و FTX US نشان دهنده یک عامل داخلی بالقوه است.

در نیمه شب، پورتال ورود FTX در دسترس نبود و هنگام تلاش برای ورود به سیستم خطای ۵۰۳ می‌داد. خطای ۵۰۳ زمانی رخ می‌دهد که سرور در دسترس نباشد.

منبع: coindesk

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.