آموزش مرحله به مرحله ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن

آموزش مرحله به مرحله ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ تیر ۱۴۰۱

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتما بارها و بارها نام توکن های غیر قابل تعویض که NFT نامیده می‌شوند را شنیده‌اید. توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) دارایی‌های رمزنگاری روی یک بلاک‌چین با کدهای شناسایی منحصر به فرد هستند. همه افراد هم می‌توانند اقدام به ساخت توکن NFT کنند، اگر نمی‌دانید چطور؟ تا انتها با آموزش ساخت NFT همراه بیتستان باشید.

چگونه NFT بسازیم؟

همان طور که می‌دانید یکی از روش‌های ورود به صنعت ارزهای دیجیتال که از سال گذشته نیز رونق به شدت خوبی پیدا کرده، NFT است. همان طور که گفتیم، NFtها توکن‌های غیر قابل تعویض و اختصاصی هستند و به کمک آن‌ها می‌توان نسخه‌های دیجیتالی هر چیزی را ایجاد کرد.

به سبب وجود چنین قابلیتی، هنرمندان زیادی وارد این حوزه شده‌اند و اقدام به ساخت NFT آثار خود مثل NFt موسیقی، NFT هنر، NFT بازی و … می‌کنند. اما یک توکن غیر مثلی چطور ساخته می‌شود؟ اصلا همه افراد می‌توانند NFT بسازند؟ ایجاد کردن یک NFT چقدر هزینه بر است؟ برای ساخت ان اف تی چقدر زمان نیاز است و اصلا از چه ابزاری می‌توان برای ضرب NFT استفاده کرد؟

در ادامه این مقاله، به آموزش ساخت توکن NFT رایگان خواهیم پرداخت و هر آن چیزی که نیاز است بدانید را هم بیان خواهیم کرد.

آموزش مرحله به مرحله ساخت توکن NFT

به صورت مختصر با این که NFt چیست و اصلا چه کاربردی دارد، آشنا شدید. حال نوبت آن است تا به صورت مرحله به مرحله نحوه ساخت یک NFT را آموزش ببینید.

برای این که یک NFT بسازید، باید ایده‌ی اولیه‌ای داشته باشید. داشتن یک ایده برای ساخت nft باعث می‌شود تا توکن شما منحصر به فرد بوده و ارزش بیشتری در مقایسه با سایر توکن‌های غیر قابل تعویضی که به صورت تصادفی و از روی سرگرمی ساخته شده‌اند، پیدا کند.

البته داشتن ایده الزامی ندارد، اما می‌تواند راه را هموارتر کند. بعد از این که ایده ساخت NFT را پیدا کردید، می‌توانید این ۶ مرحله را دنبال کنید تا توکن ان اف تی که می‌خواهید را بسازید.

مرحله اول: ایجاد یک حساب کیف پول کریپتو

قبل از هر کاری باید بدانید که جهت ساخت NFT به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. متامسک (Metamask) یکی از کیف پول‌های بسیار کاربردی در حوزه ارزهای دیجیتال است که کاربردهای زیادی دارد، قابل دسترس است و هم این که از انواع NFT پشتیبانی می‌کند. البته شما می‌توانید از کیف پول‌های دیگری مثل کیف پول کوین‌بیس نیز استفاده کنید.

کیف پول انتخابی شما باید از شبکه اتریوم پشتیبانی کند. همچنین باید در این کیف پول اتر داشته باشید، زیرا هزینه عملیات ضرب توکن با این رمزارز پرداخت می‌شود.

اگرچه والت‌های دیگری مثل والت رین‌بو (Rainbow) نیز برای ساخت توکن NFT مناسب هستند، اما متامسک به اشکال مختلفی در دسترس است. می‌توان آن را به صورت افزونه‌ای در مرورگرهای مختلف دسکتاپ مثل گوگل کروم یا فایرفاکس قرار داد؛ یا اپلیکیشن‌های موبایلی آن را در سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS نصب کرد.

هنگامی که حساب کیف پول خود را ایجاد می‌کنید، یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای به شما داده می‌شود، این رمز عبور منحصر به فرد شما است. آن را ایمن نگه دارید با هیچ کس به اشتراک نگذارید.

مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری در بازارهای NFT

برای ساخت یک NFT علاوه بر کیف پول رمزنگاری، لازم است که در یک بازار و پلتفرم nft نیز حساب کاربری ایجاد کنید. پلتفرم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اوپن‌سی (opensea)، رَریبل (rarible.com)، async.art، سوپررَر (superrare.co)، میکروپلیس (makersplace.com) و فاندیشن (foundation.app)‌ از جمله این پلتفرم‌ها هستند.

نحوه عضویت و ایجاد حساب کاربری نیز در همه این پلتفرم‌ها تقریبا یکسان است و تفاوت خیلی زیادی با هم ندارند. در همه پلتفرم‌ها مثل Rarible یا opensea و … لازم است که نام کاربری، عکس پروفایل، بیو  و برخی فیلدهای دیگر را پر کنید.

بعد از این که حساب کاربری شما تایید شد، نوبت آن است تا کیف پول رمزنگاری خود را به این پلتفرم وصل کنید. وصل کردن کیف پول و پلتفرم NFT به هم باعث می‌شد تا توکن‌هایی که ایجاد می‌کنید، ذخیره شوند و در حین انجام تراکنش روی آن‌ها، مشکلی ایجاد نشود.

مدتی را صرف شخصی سازی حساب NFT بازار خود، اضافه کردن یک تصویر بنر و لینک دادن آن در اکانت رسانه‌های اجتماعی خود کنید. هرچه با دقت و حوصله بیشتری این مراحل را طی کنید، بهتر است و به اعتبار صفحه و حساب شما افزوده می‌شود.

آموزش مرحله به مرحله ساخت توکن NFT

مرحله سوم: NFT اختصاصی خود را ایجاد کنید

در این مرحله می‌توانید NFT موسیقی، هنر و یا هر توکن دیجیتالی دیگری که مد نظرتان است را بسازید. برخی از پلتفرم‌های ان اف تی این امکان را به وجود آورده‌اند تا در داخل خود وب سایت اقدام به ساخت NFT کنید، اما در برخی دیگر چنین امکانی وجود ندارد و باید با استفاده از دیگر پلتفرم‌ها توکن اختصاصی را ایجاد نمایید.

یک NFT می‌تواند نوع دیجیتالی هر چیزی باشد، بنابراین توکنی را ایجاد کنید که از ساختن آن لذت می‌برید. امروزه اکثر NFTها به صورت نقاشی هستند و پیشنهاد می‌کنیم شما نیز برای طی کردن مراحل و به دست آوردن چم و خم ساخت NFt، هنر نقاشی را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: آپلود هنر برای ساخت NFT

زمانی که نوع دیجیتالی چیزی که دوست داشتید را ایجاد کردید، نوبت آن می‌رسد که هنر را در یک پلتفرم NFT آپلود کنید تا به یک توکن ان اف تی تبدیل شود. فرایند آپلود در تمامی پلتفرم‌ها تقریبا یکسان و مشابه است. باید روی تب Create در سمت راست بالای حساب خود کلیک کنید و اقدام به آپلود فایل نمایید.

در این مرحله لازم است که بلاک‌چین را انتخاب کنید. هر پلتفرم از بلاک‌چین‌های متفاوتی پشتیبانی می‌کند. مثلا بلاک‌چین‌های تحت پوشش Rarible عبارتند از: Flow ،Tezos و Polygon.

امروزه بسیاری از NFTها در بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته می‌شوند. در مقاله زیر می‌توانید به صورت دقیق و کامل هر آن چه که لازم است در مورد بلاک‌چین اتریوم بدانید را مشاهده کنید.

مرحله پنجم: ضرب (مینت) NFT

در پنجمین مرحله آموزش ساخت NFT باید بر روی توکنی که ایجاد کرده‌اید، ارزش بگذارید و قیمت آن را تعیین کنید. در این بخش می‌توانید مشخص کنید که توکن شما Single باشد یا Multiple.

  • Single: یعنی هر توکن NFT را فقط می‌توانید یک بار بفروشید
  • Multiple: چند نسخه مختلف از توکن شما ایجاد می‌شود و می‌توانید هر یک را جداگانه یا به صورت کلکسیونی به فروش برسانید.

بعد از این که مراحل را طی کردید و دیگر اطلاعات تکمیلی مثل قیمت، نام توکن و توضیحات را مشخص نمودید، باید مطمئن شوید که گزینه Free Minting را به حالت فعال درآورده باشید.

معمولا در این مرحله باید تعیین کنید که توکن شما با کدام ارز دیجیتال قابل خریداری است و کارمزد خرید آن چقدر است. (بستگی به بلاک‌چینی که از آن استفاده می‌کنید، دارد) همچنین باید میزان Royalties را هم مشخص کنید. Royalties در واقع همان سود شما از معامله NFT اختصاصی شما توسط دیگر کاربران است. به این معنی که هر بار NFT شما توسط دیگر کاربران خرید و فروش شد، شما نیز سهمی از مبلغ فروش به دست خواهید آورد.

مرحله ششم: توکن NFT شما آماده و می‌توانید آن را معامله کنید

با دنبال کردن ۵ مرحله قبل و با موفقیت به پایان رساندن آن‌ها، توکن غیر قابل تعویض اختصاصی شما آماده است و می‌توانید آن را ذخیره و یا معامله کنید. برای فروش NFT روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از راحت‌ترین و در دسترس‌ترین آن‌ها، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

شما می‌توانید تصویر و لینک خرید توکن یا مجموعه توکن NFT خود را در پروفایل شبکه‌های اجتماعی‌تان قرار داده و تبلیغ کنید تا متقاضیان علاقه‌مند برای خرید اقدام کنند. پلتفرم‌هایی که امکان ایجاد NFT را به شما می‌دهند، این امکان را هم فراهم آورده‌اند تا بتوانید توکن را بفروشید.

آموزش نحوه ساخت توکن غیر مثلی در opensea

آموزش نحوه ساخت توکن غیر مثلی در opensea

همانطور که برای ورود به سایت rarible.com نیازمند کیف پول پشتیبان شبکه اتریوم و مقداری اتر بودید، برای ورود به اوپن‌سی نیز باید این موارد را رعایت کنید. ابتدا با والت خود به سایت متصل (کانکت) می‌شوید.

در صورتی که با همان کیف پول، در سایت دیگری اثری را ضرب کرده باشید، می‌توانید در دیگر بازارهای خرید و فروش توکن غیرقابل تعویض اثر خود را مشاهده کنید.

  • برای ساخت توکن NFT در اوپن‌سی ابتدا وارد قسمت کالکشن می‌شوید. آن‌جا کالکشن جدیدی را آغاز می‌کنید.
  • سپس فایلی که قصد دارید به صورت توکن ضرب شود را وارد می‌کنید.
  • نام اثر را تعیین می‌کنید و می‌توانید کاور آن را تغییر دهید.
  • همچنین اگر اثر شما نیازمند به یک لینک مستقیم است، در قسمت مربوط به لینک آن را وارد کنید.

بهتر است توضیحات مربوط به توکن خود را با دقت وارد کنید. در مرحله بعد، جزییاتی از اثر خود به نمایش گذاشته و مشخصات را ثبت کنید.

می‌توانید پیش از هر ضرب توکن، اثر هنری خود را بازنگری کنید و سپس اقدام نهایی برای ثبت را انجام دهید. در پلتفرم اوپن‌سی نیز مانند رریبل می‌توان انتخاب کرد که اثر به صورت حراجی فروخته شود یا با قیمت مشخص.

چه آثاری را می توان به NFT تبدیل کرد؟

همان طور که در بخش‌های قبل بیان کردیم، در واقع شما می‌توانید هر چیزی را به حالت دیجیتالی در آورده و به توکن NFT تبدیل کنید. امروزه هنرمندان و به ویژه تصویرگران آیتم‌هایی که ساخته‌اند را به حالت ان اف تی درآورده و در پلتفرم‌های مربوطه به فروش می‌رسانند.

معمولا چون NFT از طریق برخی پلتفرم‌ها ساخته می‌شود، محدودیت‌هایی نیز وجود دارد. تمامی پلتفرم‌ها از تمامی هنرها و آثار پشتیبانی نمی‌کنند. از این رو قبل از این که اقدام به ساخت NFT اختصاصی خود کنید، باید از این موضوع و محدودیت‌های موجود اطلاع یابید.

در حالت کلی می‌توان آثار و آیتم‌های زیر را به شکل NFT درآورد و به فروش رساند:

  • آثار هنری
  • فایل موسیقی
  • نام دامنه (مانند bittestan.com)
  • دنیاهای مجازی
  • آیتم‌های قابل جمع آوری (هر نوع آثاری که می‌تواند حالت مجموعه و کلکسیونری داشته باشد)
  • آیتم‌های ورزشی
  • آیتم‌های کاربردی (آیتم‌های درون بازی‌های بلاک‌چینی)
  • و …

نحوه تبدیل آثار هنری به توکن NFT نیز در هر اثر کمی متفاوت و منحصر به فرد است. هر پلتفرم نیز مراحل مشخصی برای این کار دارد. شما می‌توانید از راهنمایی که هر پلتفرم NFT در خود قرار داده، استفاده و اقدام به ساخت توکن غیر مثلی نمایید.

آشنایی با برنامه های ساخت NFT

آشنایی با برنامه های ساخت NFT

برای این که بتوانید هنرهای مختلف خود مثل عکس و … را به شکل NFT در بیاورید، یا از همان ابتدا توکن غیر قابل تعویض بسازید، لازم است که برخی ابزارها را به کار بگیرید. این ابزارها همگی در دسته نرم افزارهای گرافیکی قرار می‌گیرند.

چند مورد از ابزار لازم برای ساخت NFT عبارتند از:

  1. NFT Creator
  2. Illustrator
  3. Photoshop
  4. Krita
  5. SketchAr
  6. Corel Painter
  7. GoArt
  8. PixelChain
  9. Nifty Ink
  10. Fotor
  11. NightCafe
  12. VoxEdit
  13. Hotpot.ai

ساخت NFT چقدر هزینه دارد؟

شاید گیج کننده ترین سوال این باشد که هزینه ایجاد یک NFT چقدر است؟ برای تعیین هزینه ایجاد NFT باید متغیرهای زیادی در نظر گرفته شود، مثل:

  • بلاک‌چینی که برای راه اندازی ان اف تی مورد استفاده قرار گرفته است
  • نوع NFT که ساخته شده است
  • پلتفرمی که از آن برای ساخت NFT استفاده شده است
  • و …

با در نظر گرفتن این موارد، فرآیند ایجاد NFT ممکن است کمتر از یک دلار هزینه داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که هزینه ایجاد یک NFT به اندازه و کیفیت اثر هنری بستگی دارد.

اگر شما بخواهید از طریق کد نویسی NFT ایجاد کنید، در نظر داشته باشید که بین ۷ تا ۱۵۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

کجا می توانیم NFT های ساخته شده رو بفروشیم؟

کجا می توانیم NFT های ساخته شده را بفروشیم؟

چطور از ساخت NFT کسب درآمد کنیم؟ شاید این سوالی باشد که به دنبال پاسخ برای آن هستید. افراد و هنرمندانی که اقدام به ساخت NFT می‌کنند، می‌توانند با فروش آن نیز کسب درآمد کنند. ساده‌ترین روش برای کسب درآمد از NFTها، فروش آن‌ها است.

اما چه بازارهایی برای فروش NFT های ساخته شده مناسب هستند؟

اگر NFT دارید و می‌خواهید آن‌ها را بفروشید، یا قصد خرید مجموعه NFT دارید، باید به مارکت‌پلیس‌های NFT مراجعه کنید. با افزایش محبوبیت NFT، بازارهای مختلفی هم برای مبادله این نوع توکن‌ها ایجاد می‌شوند. بهترین پلتفرم‌ها برای فروش NFT ساخته شده عبارتند از:

  • OpenSea
  • rarible
  • SuperRare
  • Foundation
  •  AtomicMarket
  •  Myth Market
  • BakerySwap
  • KnownOrigin
  •  NFT Enjin Marketplace
  •  Portion
  •  Async Art
  •  Nifty Gateway
  • NFT Decentraland
  •  Zora
  • mintable

برخی از بازارها، طیف وسیعی از توکن‌ها را پشتیبانی می‌کنند، اما برخی دیگر محدودیت‌هایی دارند. از این رو قبل از انتخاب مارکت‌پلیس NFT حتما به این نکته توجه داشته باشید. در مقاله زیر به صورت کامل هر کدام از این بازارها را بررسی و توکن‌ها و بلاک‌چین‌هایی که پشتیبانی می‌کنند را معرفی کرده‌ایم.

به انتهای مقاله‌ی “چگونه NFT بسازیم؟” رسیدیم. همان طور که مشاهده کردید، ساخت ان اف تی با طی کردن چند مرحله بسیار ساده صورت می‌گیرد و نیاز به دانش خاصی مثل کد نویسی روی بلاک‌چین ندارد. با این آموزش ساخت NFT می‌توانید به راحتی هنرها و ایده‌هایی که دارید را به nft تبدیل کرده و بفروشید.

برای ساخت NFT رایگان می‌توانید از پلفترم‌های مختلفی استفاده کنید که اوپن‌سی (opensea)، رَریبل (rarible.com)، async.art، سوپررَر (superrare.co) جزو معروف‌ترین پلتفرم‌ها هستند.

منابع استفاده شده: creativebloqjustcreativeaustinvisuals

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۴ دیدگاه برای “آموزش مرحله به مرحله ساخت NFT و نحوه کسب درآمد از آن

  1. مریم حقی گفته:

    چیکار کنیم احتمال فروشnft بالا بره یعنی توسط افراد پولدار دیده بشه
    ساعت یا روز خاصی در هفته مهمه که لکد بشه
    یا تو چه سایتی بهتررفروش میره

    • عباس کافی گفته:

      درود بر شما
      متدهای مختلفی وجود داره
      بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختلف
      ارسال لینک برای کانال‌های مختلف
      و ورود به کانال‌های پرطرفداری در این حوزه، مثل دیسکورد
      برخی افراد هم برای بیشتر دیده شدن و ارزش‌گذاری ان‌اف‌تی خودشون به صورت سوری معامله‌ش می‌کنن که بیشتر دیده بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.