از صرافی بایننس چطور استفاده کنیم؟

آموزش صرافی بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 8 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹

انتخاب محلی امن برای ذخیره رمزارزها موضوعی اساسی است که همواره دغدغه فعالان حوزه رمزارز، به خصوص افراد تازه‌کار بوده است. از طرفی، تنوع در انواع کیف پول‌ها، صرافی‌ها و همچنین توسعه‌دهندگان این محصولات، انتخاب را سخت‌تر کرده است. 

در این میان بایننس، از نام آشناهای بازار کریپتوکارنسی، تقریباً تمام نیازهای یک فعال در حوزه رمزارز را برطرف می‌کند و روز به روز خدمات و سرویس‌های خود را افزایش می‌دهد. اگرچه این صرافی، اخیراً کیف پول تراست ولت را تحت مالکیت خود در آورده است، اما یک کیف پول داخلی نیز دارد که کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در آن نگه‌داری کنند. 

در این مقاله ابتدا به طور مختصر در مورد صرافی بایننس صحبت می‌کنیم و سپس استفاده از کیف پول داخلی بایننس را به طور کامل و همراه با تصویر آموزش می‌دهیم. همچنین، هزینه‌های تراکنش با استفاده از کیف پول داخلی و همچنین شرایط استفاده از خدمات بایننس برای کاربران ایرانی را شرح می‌دهیم. 

معرفی صرافی بایننس

با گسترش رمزارزها در سراسر جهان، تعداد صرافی‌هایی که برای خرید و فروش رمزارز راه‌اندازی شده‌اند نیز به طور پیوسته افزایش می‌یابد. در این میان برخی از صرافی‌ها، به دلیل سرویس‌ها و قابلیت‌هایی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، اعتبار، شهرت و محبوبیت بیشتری دارند. بایننس، یکی از این صرافی‌ها است که به میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان سرویس می‌دهد. 

صرافی Binance در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط فردی به نام چانگ‌پنگ ژائو در چین راه‌اندازی شد. پس از مدتی، به دلیل قوانین سفت و سختی که در چین در رابطه با رمزارزها وجود دارد، این صرافی به کشور دوستدار کریپتوکارنسیِ ژاپن مهاجرت کرد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در مالت قرار دارد. 

این صرافی قبل از تأسیس، یک عرضه اولیه سکه راه‌اندازی کرد و در آن توکن‌های اختصاصی خود به نام بایننس کوین را به فروش رساند. در این عرضه اولیه، ۱۵ میلیون دلار بایننس کوین به فروش رفت. 

در سال‌های اندکی که از آغاز فعالیت صرافی بایننس می‌گذرد، طیف وسیع رمزارزهای تحت پشتیبانی، هزینه پایین تراکنش‌ها، امنیت و حجم معاملات بالا، این صرافی را به یکی از بزرگترین و حتی می‌توان گفت به بزرگترین صرافی جهان تبدیل کرده است. 

معرفی کیف پول داخلی بایننس

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، صرافی بایننس خدمات و قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ارائه کیف پول داخلی نیز یکی از این قابلیت‌های کاربردی و مفید است. 

در کیف پول داخلی بایننس، کاربران می‌توانند رمزارزها و ارزهای فیات مختلف را سپرده‌گذاری کنند، برداشت انجام دهند و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. 

ثبت نام در صرافی بایننس همراه با تصویر

برای استفاده از کیف پول داخلی صرافی بایننس، ابتدا باید در این صرافی ثبت نام کنید.
البته فراموش نکنید که این کار بدون نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی، به دلیل تحت تحریم بودن ایرانیان، امکان پذیر نیست.
برای ثبت نام، باید به وب‌سایت صرافی بایننس به آدرس www.binance.com مراجعه کنید.

ثبت نام در بایننس

پس از مراجعه به وب‌سایت رسمی بایننس، روی دکمه Register کلیک کنید تا فرآیند ثبت نام برای شما آغاز شود. پس از کلیک روی این دکمه، وارد صفحه زیر خواهید شد.

آموزش ثبت نام در بایننس

در این صفحه، باید ایمیل و گذرواژه مورد نظر خود را وارد کنید و سپس تیک مربوط به پذیرش قوانین بایننس را بزنید. سپس روی گزینه ایجاد حساب کاربری (Create Account) کلیک کنید. 

در این مرحله، یک کد کپچا نمایش داده می‌شود که شما باید یک قطعه از پازل را با کشیدن در جای مناسب خود، ربات نبودن خود را به اثبات برسانید.

در مرحله بعد، یک کد تأیید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن‌ را وارد کنید.

ساخت اکانت بایننس

پس از وارد کردن کد درست، وارد داشبورد خود می‌شوید که صفحه‌ای مانند تصویر زیر است.

داشبورد صرافی بایننس

هنگام ورود به این صفحه، بایننس از شما می‌خواهد تا تأیید هویت دو مرحله‌ای خود را فعال کنید. با فعال کردن تأیید هویت دو مرحله‌‌ای، هر بار که قصد ورود به حساب کاربری خود را داشته باشید، علاوه بر رمز عبور باید کد ارسال شده توسط بایننس به ایمیل یا شماره تماس خود را نیز وارد نمایید.  البته با استفاده از اپلیکیشن‌هایی مثل Google Authentication نیز می‌توایند بر امنیت این مرحله بیافزاید و خطر شناسایی تلفن همراه خود را نیز از بین ببرید.
هرچند فعال کردن این دیواره امنیتی اضافی، کاملاً اختیاری است و در صورت عدم تمایل می‌توانید فعلا این مرحله را رد کنید.

آموزش استفاده از کیف پول داخلی صرافی بایننس

پس از فعال و یا رد کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، می‌توانید گزینه Wallet یا همان کیف را از نوار بالای صفحه انتخاب کرده و گزینه‌های مختلف موجود برای آن را مشاهده نمایید. 

والت بایننس

با استفاده از گزینه اول که Spot Wallet‌ نام دارد، می‌توانید دارایی‌های خود را ذخیره کرده و یا برداشت انجام دهید. اگر روی این گزینه کلیک کنید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده می‌کنید.

کیف پول بایننس

همچنین، در منو سمت چپ گزینه‌های مانده‌ حساب (Balance)، سپرده‌گذاری (Deposit) و برداشت (Withdraw) را مشاهده می‌کنید. 

گزینه مانده حساب یا Balance در کیف پول داخلی بایننس

از طریق گزینه اول در سمت چپ تصویر بالا، می‌توانید  لیستی از ارزهای تحت پشتیبانی بایننس و میزان دارایی خود از هر کدام از این ارزها را مشاهده نمایید. همان‌طور که در شکل بالا نیز قابل مشاهده است. 

آموزش سپرده گذاری در کیف پول داخلی بایننس

از طریق گزینه دوم در منو سمت چپ یعنی Deposit، می‌توانید رمزارزها و یا ارز‌های فیات تحت پشتیبانی صرافی بایننس را سپرده‌گذاری کنید. در صورتی که روی این گزینه کلیک کنید، صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد. 

deposit binance

در بالا دو گزینه Crypto و Fiat‌ را مشاهده می‌کنید که از اولی برای واریز رمزارز و از دومی برای واریز ارزهای فیات تحت پشتیبانی این صرافی می‌توانید استفاده کنید. 

برای سپرده‌گذاری رمزارزها در بایننس، می‌توانید از طریق نوار جست‌وجو رمزارز مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس آدرس آن را در سمت راست صفحه مشاهده کنید. با استفاده از گزینه Copy Address‌ می‌توانید آدرس خود را کپی کرده و از طریق آن رمزارز مورد نظر را به کیف پول داخلی بایننس خودتان ارسال کنید و یا آن را در اختیار کسی قرار دهید که می‌خواهد، به حساب شما رمزارز انتقال دهد.

برای مشاهده آموزش خرید و فروش با کیف پول بایننس، به لینک زیر مراجعه کنید:

همچنین، امکان دریافت کد QR آدرس رمزارز نیز وجود دارد که برای اسکن کردن توسط کیف پول مبدأ مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

گفتنی است، هنگام واریز رمزارز، بایننس هیچ هزینه‌ تراکنشی از حساب شما کسر نمی‌کند و هیچ محدودیتی برای میزان رمزارز واریزی وجود ندارد. 

در صورتی که قصد واریز ارزهای فیات تحت پشتیبانی صرافی بایننس مانند دلارو یورو را به حساب خودتان دارید، می‌توانید گزینه Fiat را از بالا انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این مرحله، از طریق نوار جست و جوی سمت چپ صفحه می‌توانید ارز فیات و روش پرداخت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پس از انتخاب ارز مورد نظر و روش پرداخت آن، در سمت راست صفحه از شما خواسته می‌شود تا مقدار مورد نظر خود را وارد کنید. همچنین حداقل و حداکثر میزانی که می‌توانید در حساب بایننس خود نگه دارید نیز ذکر شده است. سپس با زدن گزینه ادامه یا همان Continue، می‌توانید پرداخت خود را انجام دهید. بایننس، هیچ هزینه‌ای بابت این سپرده‌گذاری از شما دریافت نمی‌کند. 

توجه داشته باشید که برای این‌که بتوانید ارزهای فیات را در کیف پول داخلی بایننس خود نگه دارید، باید مراحل احراز هویت خود را تکمیل کنید. پر واضح است که این امکان برای کاربران ایرانی وجود ندارد. 

 

آموزش برداشت از کیف پول داخلی صرافی بایننس

گزینه سوم منو سمت چپ یعنی Withdraw، امکان برداشت رمزارزها و ارزهای فیات را برای کاربران ارائه می‌دهد. با کلیک روی این گزینه، تصویری مانند صفحه زیر را مشاهده خواهید کرد.

برداشت از حساب بایننس

در این صفحه نیز مانند صفحه سپرده‌گذاری، دو گزینه رمزارز و ارز فیات برای شما نشان داده می‌شود. با انتخاب گزینه رمزارز، از طریق نوار موجود می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب و سپس در سمت راست آدرس گیرنده، میزان رمزارز برداشتی را وارد کنید. اطلاعاتی مانند حداقل میزان برداشت ممکن، مانده حساب شما از این رمزارز، هزینه تراکنش و میزان واقعی برداشتی (با کسر هزینه تراکنش) به شما نشان داده می‌شود. 

در صورتی که قصد برداشت ارزهای فیات را دارید، باید گزینه Fiat بالای صفحه را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، صفحه‌ای مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

در این صفحه، می‌توانید نوع ارز فیات و سپس روش پرداخت مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس باید میزان برداشتی خود را در سمت راست وارد کنید. در این مرحله هزینه تراکنش به شما نمایش داده می‌شود. با کلیک روی دکمه ادامه می‌توانید مراحل برداشت خود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید که امکان استفاده از این گزینه برای کاربران داخل ایران وجود ندارد.

مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها در کیف پول داخلی صرافی بایننس

با انتخاب گزینه چهارم از منو سمت چپ صفحه‌ای مانند تصویر زیر نمایش داده می‌شود که از طریق آن، می‌توانید تاریخچه سپرده‌گذاری‌ها و برداشت‌های خود را مشاهده نمایید.

تاریخچه تراکنش بایننس

هزینه تراکنش‌ها در صرافی بایننس

در صرافی بایننس، هزینه تراکنش‌‌ها بر حسب نوع و مقدار ارزی که قصد ارسال آن را دارید، متفاوت است و در صورت استفاده از توکن خود صرافی یعنی بایننس‌کوین (BNB) تا ۲۵ درصد تخفیف دریافت می‌کنید. همچنین در صورتی تراکنش شما میان حساب‌های خود بایننس باشد، هیچ هزینه تراکنشی دریافت نمی‌شود. 

 

صرافی بایننس برای کاربران ایرانی

صرافی بایننس کاربران ایرانی‌

صرافی بایننس، به صراحت اعلام کرده است که تمایلی به ارائه خدمات به کشورهای تحت تحریم ندارد؛ از این رو امکان مسدود شدن دارایی‌های کاربران ایرانی همیشه وجود دارد. 

برای جلوگیری از مسدود شدن دارایی‌هایتان، به هیچ عنوان از طریق آی‌پی ایران وارد این سایت نشوید و همیشه از وی‌پی‌ان استفاده کنید تا آی‌پی شما تغییر پیدا کند. توجه داشته باشید که همیشه با آی‌پی یک کشور وارد شوید تا بایننس حساب شما را مسدود نکند. بهترین راه برای داشتن یک آی‌پی ثابت، استفاده از نرم‌افزارهای وی‌پی‌اس می‌باشد.

به یاد داشته باشید که روش‌های اعلام شده در بالا خطر مسدود شدن دارایی‌ها را به حداقل می‌رساند، اما این خطر را به صفر نمی‌رساند. صرافی بایننس به خوش حسابی معروف است و در صورت مسدود شدن دارایی‌تان می‌توانید با پشتیبانی آن تماس گرفته و پول خود را پس‌ بگیرید. با این وجود احتیاط شرط عقل است و همیشه باید با حواس جمع در صرافی‌های خارجی معامله کنید.

 

نکته پایانی

در این مقاله، سعی شده است تا تمام نکات مربوط به «آموزش استفاده از کیف پول داخلی بایننس» با جزئیات توضیح داده شود. در صورتی که در هر کدام از مراحل ذکر شده سوال یا مشکلی داشتید، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

در پایان توجه داشته باشید که هر چند صرافی بایننس، از امنیت زیادی برخوردار است و امکان استفاده از سطوح امنیتی بالا مانند تأیید هویت دو مرحله‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اما نگه‌داری مقدار زیادی رمزارز در این کیف پول یا کیف پول داخلی هر صرافی دیگر توصیه نمی‌شود و بهتر است از کیف پول‌های نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری دیگری استفاده نمایید.

 

برای مشاهده آموزش خرید و فروش با کیف پول بایننس، به لینک زیر مراجعه کنید:

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

۲ دیدگاه برای “از صرافی بایننس چطور استفاده کنیم؟

  1. علی رضا محمدی گفته:

    سلام خسته نباشید…درمورد بخش اکسچنج در کیف پول یا صرافی بایننس چیزی توضیح ندادید،لطفا درمورد اکسچنج بایننس یه آموزش تصویری بذارید یا بطور کامل راهنماییم کنید.با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.