بانک HSBC،‌ سهام میکرواستراتژی را مسدود می‌کند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰

بانک  HSBC،‌ یکی از بزرگترین بانک‌های دنیاست که رابطه خوبی با ارزهای دیجیتال ندارد. این بانک به کاربرانش اجازه نمی‌دهد بر روی سهام ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کنند. HSBC،‌ همچنین انتقال رمزارز از سوی صرافی‌های ارز دیجیتال به حساب مشتریانش را مسدود کرده است. 

سیاست‌های ضد رمزارز بانک HSBC، همیشه یک قدم جلوتر از مشتریان سرمایه‌گذار این بانک در ارزهای دیجیتال است. مسئولین بانک HSBC در گفتگو با خبرگزاری رویترز تاکید کردند که کاربران این بانک دیگر نمی‌توانند با میکرواستراتژی معامله کنند. بانک HSBC  به دلیل سرمایه‌گذاری میکرواستراتژی در بیت‌کوین، همکاری با این شرکت را جایز نمی‌داند و حساب‌های آن را مسدود کرده است.

در روز ۲۹ مارس (۹ فروردین)، بانک HSBC با ارسال پیامی به مشتریان پلتفرم سرمایه‌گذاری سهام خود، آن‌ها را از سیاست‌هایش مطلع کرد. در این پیام آمده بود که سیاست‌های بانک HSBC نسبت به ارزهای مجازی تغییر کرده است. 

نتیجه پیغام ارسالی این بانک ممنوعیت خرید و انتقال دارایی‌های دیجیتالی در HSBC بود. نکته قابل توجه درباره سیاست‌های رمزارزی بانک HSBC این است که مشتریانش می‌توانند رمزارز نگهداری کنند یا آن‌ها را بفروشند اما حق خرید یا انتقال دارایی‌هایشان را ندارند.

در گزارش این بانک به رویترز آمده است: «HSBC علاقه‌ای ندارد که مستقیم در معرض رمزارزها قرار بگیرد به همین خاطر محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال و اوراق قرضه‌ای که ارزش آن‌ها با ارزهای مجازی تامین می‌شوند را محدود کرده است.»

میکرواستراتژی، برخلاف بانک HSBC، نسبت به ارزهای دیجیتال رویکرد مثبتی دارد. این شرکت نرم‌افزاری، امکان  سرمایه‌گذاری  عمومی را به راحتی فراهم می‌کند. همچنین میکرواستراتژی، بیش از ۹۱ هزار بیت‌کوین نگهداری می‌کند.

۸۰٪ از خزانه‌داری میکرواستراتژی از رمزارزها تشکیل شده است. این شرکت سرمایه‌گذاری قصد دارد در فواصل مختلف رمزارز  بخرد و اکنون بزرگترین موسسه نگهدارنده بیت‌کوین در سراسر جهان است.

با وجود آن که میکرواستراتژی ۵/۵ میلیارد دلار بیت‌کوین‌ نگهداری می‌کند، نتوانسته بانک HSBC را برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها قانع کند. بانک HSBC، سهام میکرواستراتژی را برای تریدرهای بریتانیایی و کانادایی مسدود کرده است. گفتنی است از چهارشنبه این هفته کوین‌بیس در لیست صرافی‌های نزدک (Nasdaq) قرار می‌گیرد ولی بانک HSBC هنوز نتوانسته رمزارزها را بپذیرد.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.