هند تبلیغات گمراه‌کننده ارزهای دیجیتال را ممنوع کرد

ممنوعیت تبلیغات گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال در هند
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ آبان ۱۴۰۰

بیتستان: ارزهای دیجیتال تقریبا یک فناوری نوپا به حساب می‌آیند که به سرعت فراگیر شده‌اند. با این حال حوزه رمزارزها همانند دیگر حوزه‌ها، نکات مثبت و منفی دارند و در این بازار سود و ضرر دائمی و پیش‌بینی شده نیست. اما دلیل ممنوعیت تبلیغات گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال در هند چه چیزی است؟

ممنوعیت تبلیغات گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال در هند

روز شنبه نخست وزیر نارندرا مودی (Narendra Modi) در جلسه‌ای که با حضور فعالان صنعت برگزار شد، اعلام کرد که دولت هند به دنبال راهی است که شرکت‌های ارزهای دیجیتال را از اجرای کمپین‌های تبلیغاتی با وعده سودهای کلان منع کند.

بر اساس گزارش ارائه شده، دلیل ممنوعیت تبلیغات گمراه کننده ی ارزهای دیجیتال در هند، عدم شفافیت در تبلیغات این شرکت‌ها است که باعث آسیب دیدن سرمایه‌گذاران جوان می‌شود.

اخیرا چندین ستاره بالیوود از لیست A مانند آمیتاب باچان (Amitabh Bachchan)، شروع به تبلیغ رمزارزها کرده‌اند. همچنین برخی از بازیگران، به تقلید از سلبریتی‌های خارجی، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) خود را راه‌اندازی کردند.

همچنین رویدادهای ورزشی پرمخاطب، پر از تبلیغات کریپتو هستند که توسط CoinDCX و صاحبان شرکت‌های فعال در عرصه ارزهای دیجیتال در هند برنامه‌ریزی می‌شوند.

تبلیغات کریپتو در هند

تبلیغات غیرمسئولانه کریپتو، به عنوان یک مشکل جهانی شناخته شده است. سازمان استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA)، در ماه مه، یک تبلیغ گمراه‌کننده بیت‌کوین که توسط صرافی ارز دیجیتال لونا در متروی لندن نصب شده بود را ممنوع کرد.

به گزارش آسیا نیوز اینترنشنال، هند ظاهرا رویکردی پیشروانه برای تنظیم بازار ارزهای دیجیتال اتخاذ خواهد کرد:

دولت از این واقعیت آگاه است که این یک فناوری در حال تکامل است. ما ارزهای دیجیتال را از نزدیک زیر نظر خواهیم داشت و در صورت نیاز اقدامات پیشگیرانه‌ای اتخاذ می‌کنیم.

همچنین اغلب افراد به این عقیده باور دارند که اقدامات دولت در این زمینه آینده‌نگرانه خواهد بود.

Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند (RBI)، نیز بار دیگر اعلام کرد که در مورد ارزهای دیجیتال و آینده آن نگران است.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.