سازمان اسلامی اندونزی فتوای جدیدی علیه استفاده از رمزارزها صادر کرد

فتوای جدید سازمان اسلامی اندونزی در مورد رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ دی ۱۴۰۰

سازمان اسلامی اندونزی، فتوای جدیدی علیه استفاده از رمزارزها صادر کرد. این فتوا به دو موضوع مهم در مورد ارزهای رمزنگاری شده اشاره دارد. در ادامه به صورت کامل فتوای جدید سازمان اسلامی اندونزی در مورد رمزارزها را بررسی خواهیم کرد. با بیتستان همراه باشید.

شورای محمدیه، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اسلامی غیردولتی در اندونزی، فتوای جدیدی علیه استفاده از ارزهای دیجیتال صادر کرده که طبق آن، استفاده از رمزارزها برای مسلمانان حرام یا غیرقانونی اعلام شده است.

این فتوا به عنوان یک حکم شرعی اسلامی، روز سه‌شنبه صادر شد و به دو موضوع مهم در مورد ارزهای دیجیتال اشاره دارد:

  1. ماهیت سوداگرانه ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مشکل دار بدل می‌کند. به دلیل این که توکن‌های رمزنگاری توسط چیزی مانند طلا پشتیبانی نمی‌شوند، بر اساس قوانین اسلامی غیرقانونی هستند.
  2. ارزهای دیجیتال با استانداردهای مبادله‌ای اسلامی مطابقت ندارند.

فتواهای صادر شده در اندونزی مبنی بر حرام بودن ارزهای دیجیتال:

محمدیه، سومین سازمان اسلامی اندونزی بود که فتوا علیه استفاده از ارزهای دیجیتال صادر کرد. پیش از این، در نوامبر ۲۰۲۱، شورای علمای اندونزی (MUI)، بالاترین نهاد روحانی در این کشور نیز رمزارزها را حرام اعلام کرده بود.

در نظر داشته باشید که طبق اشاره خود این سازمان، دارایی‌های رمزنگاری می‌توانند در صورت رعایت اصول شرعی به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرند.

در اکتبر ۲۰۲۱، یکی دیگر از سازمان‌های مهم اسلامی نهضت‌العلما (NU) نیز رمزارز را به دلیل ماهیت سفته‌بازی آن حرام دانست.

علیرغم درخواست‌های فزاینده برای ممنوعیت استفاده از رمزارزها توسط سازمان‌های اسلامی در اندونزی، این کشور شاهد افزایش بی‌سابقه پذیرش ارزهای دیجیتال بوده است. این کشور در سال ۲۰۲۱، ۹/۸ میلیارد دلار تراکنش رمزنگاری ثبت کرد که یک افزایش ۱۲۲۲ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.