ایران و روسیه رمزارز مشترکی به نام “خلیج فارس” راه‌اندازی می‌کنند

راه اندازی رمزارز مشترک ایران و روسیه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ دی ۱۴۰۱

بیتستان: ایران و روسیه در صدد راه‌اندازی استیبل‌کوین جدیدی با پشتوانه‌ی طلا هستند. این توکن، خلیج فارس نام دارد. راه اندازی رمزارز مشترک ایران و روسیه موجب آسان‌تر شدن تراکنش‌ها و معاملات فرامرزی هر دو کشور خواهد شد.

راه اندازی رمزارز مشترک ایران و روسیه

ایران و روسیه توکنی به نام توکن منطقه خلیج فارس را به عنوان روشی برای پرداخت در تجارت‌های خارجی خود راه‌اندازی خواهند کرد. توکن خلیج فارس یک استیبل‌کوین با پشتوانه‌ی طلا خواهد بود که به توسعه فعالیت‌های فرامرزی این دو کشور کمک می‌کند.

البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که قرار است کشورهای ایران و روسیه از استیبل‌کوین یا رمزارزهایی با قیمت ثابت برای پرداخت‌های فرامرزی خود استفاده کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت ایران اولین فردی بود که به تجارت فرامرزی ایران و روسیه اشاره و اعلام کرد که پلتفرم‌های ایرانی با مشارکت همکاران روسی، اقدام به توسعه‌ی بازار منطقه‌ای خود خواهند کرد. وی همچنین اعلام کرد که اقدامات اتصال شبکه بانکی ایران به میر نیز فراهم شد است.

بر اساس گزارش‌ها این رمزارز ابتدا در منطقه اقتصادی ویژه آستارا خان، منطقه‌ای در روسیه که محموله‌های ایران در آن جابه‌جا می‌شوند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

آنتون تکاچف یکی از قانونگذاران روسی که شهریور ماه به ایران سفر کرده بود نیز تاکید کرد که انجام این پروژه مشترک زمانی امکان‌پذیر است که قانون‌گذاری رگلاتورهای بازار دارایی‌های دیجیتال روسیه کامل شود.

منیع: peivast

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.