بنیانگذار اتریوم: بیت کوین کش یک پروژه شکست خورده است

نظر بنیان گذار اتریوم در مورد بیت کوین کش
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ دی ۱۴۰۰

ویتالیک بوترین، یک از بنیانگذاران اتریوم، بیت‌کوین‌کش را به عنوان یک پروژه‌ی شکست خورده پذیرفت. همچنین بوترین پیش‌بینی‌های چندسال پیش خود، که در رشته‌ توییت‌هایی منتشر کرده را نیز بررسی کرده است. برای بررسی بیشتر خبر نظر بنیان گذار اتریوم در مورد بیت کوین کش با بیتستان همراه باشید.

نظر بنیان گذار اتریوم در مورد بیت کوین کش

توییت Vitalik Buterin

بوترین در یکی از توییت‌های خود به فورک‌های بیت‌کوین اشاره کرده و اعتقاد داشت این فورک‌ها از یک ذهنیت شورشی شکل گرفته‌ و راه منسجمی برای حرکت رو به جلو نداشت.

بیت‌کوین‌کش در آگوست ۲۰۱۷، به عنوان جایگزینی برای اولین ارز دیجیتال جهان راه‌اندازی شد که قادر به پشتیبانی از حجم تراکنش‌های بالا و کارمزدهای کمتر بود. پس از اینکه بیت‌کوین‌کش در اواسط نوامبر ۲۰۱۷ با موفقیت اولیه از اتریوم پیشی گرفت، بوترین با توییتی اعلام کرد که یک رقیب قانونی بحث‌برانگیز برای بیت‌کوین ظاهر شده است.

اما در سال ۲۰۲۲، بیت‌کوین‌کش به رتبه ۲۵ام بازار سقوط کرده و از زمان اوج خود در سال ۲۰۱۷، ۹۸ درصد کاهش داشته.

بوترین همچنین پیش‌بینی‌های خود را که برخی از آن‌ها یک دهه پیش انجام شده را دوباره بررسی کرد. این برنامه‌نویس ۲۷ ساله کانادایی-روسی به اظهارنظر جنجالی خود در مورد کارمزدهای بالای بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. او مدعی شد که هنوز هم نظر خودش را در این باره تغییر نداده.

بوترین همچنین اشتباه خود در مورد نقشه راه اثبات سهام (proof-of-stake) را پذیرفت. علاوه بر این بوترین ظهور یک صرافی غیرمتمرکز مانند Uniswap را پیش‌بینی کرده بود که به این پیش‌بینی خود افتخار می‌کند.

با این حال پیش‌بینی این برنامه‌نویس در مورد NFTها که در سال 2021 که در مرکز توجهات بازار دیجیتال قرار داشت نیز درست نبود.

منبع: u.today

بیت کوین‌ کش
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.