مایکروسافت در چند قدمی متاورس: خرید Activision Blizzard به قیمت ۶۹ میلیارد دلار

ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ دی ۱۴۰۰

پس از اعلام خرید Activision Blizzard، مدیر عامل و رئیس مایکروسافت ساتیا نادلا اظهار داشت که بازی “نقش کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس” ایفا خواهد کرد. آیا این حرف نادلا نشانه ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس است؟ برای خواندن خبر ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس با بیتستان همراه باشید.

شرکت مایکروسافت Activision Blizzard Inc را به مبلغ ۶۹ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این حرکت به عنوان بخشی از اقدامات این شرکت برای افزایش بازی‌های مایکروسافت و توسعه Metaverse است.

Activision Blizzard صاحب فرانچایزهای بازی‌های بزرگی مانند Call of Duty ،Overwatch ،Candy Crush World of Warcraft و Tony Hawk’s Pro-Skater است. پس از امضای این قرارداد، قرار است بازی‌های Activision Blizzard به سرویس Game Pass مایکروسافت ایکس‌باکس که ۲۵ میلیون کاربر دارد اضافه شود.

طبق اعلامیه مایکروسافت، این شرکت Activision Blizzard را با قیمت ۹۵٫۰۰ دلار به ازای هر سهم با ارزش ۶۸٫۷ میلیارد دلار خریداری خواهد کرد. این قرارداد در سال  ۲۰۲۳ بسته خواهد شد و مایکروسافت به سومین شرکت بزرگ بازی از نظر درآمد پس از Tencent مالک Riot Games و توسعه دهنده Playstation سونی تبدیل خواهد شد.

ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس

مایکروسافت برای شفاف‌سازی اعلام کرد که پس از خرید این شرکت با رشد خدمات خود تصمیم دارد طراحی این بازی‌ها به صورتی باشد که در وسایلی مثل موبایل، رایانه شخصی، کنسول و بازی‌های مختلف پشتیبانی شود.

مایکروسافت همچنین به طور شفاف اعلام کرد که «بلوک‌های سازنده برای Metaverse» فراهم می‌کند. ساتیا نادلا، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت گفت:

بازی‌ها پویاترین و هیجان‌انگیزترین مقوله سرگرمی در تمامی پلتفرم‌های امروزی هستند و نقشی کلیدی در توسعه پلتفرم‌های متاورس خواهند داشت.

مایکروسافت اعلام کرد که بابی کوتیک (Bobby Kotick)، مدیرعامل Activision Blizzard تا زمان بسته شدن قرارداد، در راس کار باقی خواهد ماند. پس از انعقاد قرارداد کنترل Activision Blizzard به فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل Microsoft Gaming واگذار خواهد شد.

اسپنسر از طریق پستی در وبلاگ Xbox  از این قرارداد استقبال کرد و تاکید کرد که این شرکت در تلاش است تا cloud gaming را حدالامکان در دسترس عموم قرار دهد. وی اشاره‌ای به متاورس یا NFT نکرد.

ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس

ارتقا سرویس «Teams» مایکروسافت و معرفی محصول جدید

نادلا برای اولین بار در ماه نوامبر، از برنامه‌های متاورس مایکروسافت از طریق ارتقاء سرویس «Teams» و محصولی به نام «Dynamics 365 Connected Spaces» رونمایی کرد.

نادلا همچنین اظهار داشت که مردم می‌توانند انتظار این را داشته باشند که مایکروسافت ویژگی‌های Metaverse را با کنسول‌های بازی Xbox ادغام کند. البته نادلا هیچ برنامه مشخص یا جزئیات خاصی را فاش نکرد.

در مورد این که بازی‌های Metaverse مایکروسافت برای Xbox شامل معرفی NFT می‌شود یا خیر هنوز اعلام مشخصی منتشر نشده. اسپنسر گفت که او احساس میکرد آزمایش‌هایی که برای افزایش محبوبیت NFT اتفاق می‌افتد بیشتر «استثمارگرانه» است.

اسپنسر خاطرنشان کرد که اگر فروشگاه Xbox از NFTها پشتیبانی کند، این شرکت تصمیم دارد هرگونه رفتار یا محتوای نادرست و غیر اخلاقی را از بین ببرد.

ورود شرکت مایکروسافت به دنیای متاورس

وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که طی سال گذشته ۱۰۰ کارمند از تیم مایکروسافت شرکت را ترک کرده و به تیم رقیب آن، متا (فیس بوک) پیوستند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.