ایجاد یک استاندارد جدید برای غلبه برمحدودیت‌های اندازه قرارداد‌ها در اتریوم

قرارداد هوشمند اتریوم
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۳۰ تیر ۱۳۹۹

شبکه بلاک چینی اتریوم می‌تواند از قراردادهایی تا حداکثر حجم ۲۴ کیلوبایت پشتیبانی کند و وقتی در قراردادها با عملکردها و کدهای زیادی سروکار داشته باشیم، این محدودیت مشکل‌ساز خواهد بود. 

یک برنامه نویس به نام  نیک ماج (Nick Mudge) پیشنهاد کرده‌ است که ایجاد یک پروکسی استاندارد شده، برای حل این مشکل راه حل مناسبی خواهد بود و می‌تواند محدودیت اندازه قرارداد اتریوم را حل کند.

 

او در تاریخ ۱۰ ژوئیه (۲۰ تیر)، در وبلاگ شخصی‌ خود پستی منتشر کرد و اظهار داشت که یک قرارداد پروکسی استاندارد شده با نام استاندارد الماس (Diamond Standard) طراحی کرده است که می‌تواند بهترین راه حل برای این مشکل شبکه اتریوم باشد.

 

قراردادهای پروکسی قراردادهایی هستند که با کمک سایر قراردادها و در واقع استفاده از عملکرد آن‌ها، می‌توانند مشکل محدودیت اندازه قرارداد را برطرف کنند. مادگ خاطرنشان کرد که به عنوان مثال برای انجام قراردادهای استاندارد با یک توکن امنیتی مانند ERC1400، به فضا و حجم زیادی نیاز داریم که قراردادهای استاندارد می توانند به سادگی این محدودیت را از بین ببرند.

به تراکنش‌هایی که طبق استاندارد الماس اجرا شوند، قرارداد الماس گفته می‌شود.

 

به گفته ماج، این قابلیت تاکنون توانسته است حمایت چندین شرکت و بعضی اشخاص را به خود جلب کند.

 

همچنین طبق گزارشی که پیش از این توسط Cointelegraph منتشر شده بود، بلاک چین اتریوم، با استفاده از یک دستور و قرارداد پروکسی، می تواند از قراردادهایی با قابلیت ارتقا برای استفاده از حجم بیشتر، حمایت کند؛ به این صورت که پس از اجرای قرارداد نیز طرفین بتوانند برآن کنترل داشته باشند.

بنا به گزارشات ارائه شده، علی بابا نیز به دنبال ایجاد یک سیستم بلاک چین است که به اشخاص امکان استفاده از قراردادهای هوشمند را می‌دهد.

منبع خبر: کوین تلگراف

خرید بیت کوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.