تبلیغات NFT شدیدا کاهش یافت: بازار NFT باز هم سقوط خواهد کرد؟

کاهش شدید تبلیغات NFT
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ تیر ۱۴۰۱

تبلیغات ‌NFT‌ها شدیدا کاهش یافت. طبق گزارشات، یکی از دلایل کاهش شدید تبلیغات NFT، می‌تواند رسیدن فروش روزانه NFTها به پایین‌ترین سطح یک ساله باشد. البته پایین آمدن قیمت بیت‌کوین و نزولی شدن بازار نیز در این امر بی تاثیر نبود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

کاهش شدید تبلیغات NFT

توکن‌های NFT توسط یک اکوسیستم رمزنگاری صعودی و یا احساسات مثبت سرمایه‌گذاران پشتیبانی می‌شدند. اما پس از این که در ژوئن ۲۰۲۲ فروش روزانه به پایین‌ترین سطح یک ساله رسید، تبلیغات NFT به طور آشکار کم شد. البته بازار نزولی بیت‌کوین نیز تأثیر نامطلوبی بر اکوسیستم کلی کریپتو داشت.

توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT در سال ۲۰۲۱ در کانون توجه قرار گرفتند و هنرمندان، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و افراد سرشناس صنعت ورزش، NFTها را ابزاری برای تعامل با طرفداران خود اعلام کردند. با این حال، تبلیغات NFT نتوانست در سال جاری مثل قبل ادامه یابد، زیرا در بحبوحه بازار نزولی، فروش این توکن‌ها به پایین‌ترین حد یک ساله سقوط کرد.

معاملات NFT، در اوایل سال ۲۰۲۱، با حمایت یک اکوسیستم ارز دیجیتال رو به رشد و احساسات مثبت سرمایه‌گذاران شدیدا رونق گرفتند. با این حال، تلاش بیت‌کوین (BTC) برای حفظ قیمت، تأثیر نامطلوبی در سراسر اکوسیستم کریپتو داشت.

کاهش شدید تبلیغات NFT

اکوسیستم NFT بدترین عملکرد سال خود را در ژوئن ۲۰۲۲ داشت و تعداد کل فروش روزانه آن به حدود ۱۹,۰۰۰ NFT با ارزش ۱۳/۸ میلیون دلار کاهش یافته بود.

تبلیغات NFT شدیدا کاهش یافت

همانطور که داده‌های nonfungible.com نشان می‌دهند، اکوسیستم NFT بیشترین فروش روزانه خود را با ۲۲۴,۷۶۸ NFT در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ به ارزش ۷۸/۳ میلیون دلار ثبت کرده بود. بیشترین فروش از نظر ارزش دلاری نیز در ۱ می ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، زمانی که ۱۱۸,۵۷۷ NFT در یک روز به قیمت ۷۸۰/۴ میلیون دلار فروخته شد.

دلایل کاهش تبلیغات NFT  را می‌توان سقوط بیت‌کوین، کاهش قیمت اتر (ETH)، کمبود تقاضای بازار ثانویه و هزینه‌های بسیار بالای تراکنش‌ها دانست. طبق داده‌های NFTGo، در طی سه ماه گذشته، ارزش بازار NFT نزدیک به ۴۰ درصد و میزان حجم معاملات این بازار هم بیش از ۶۶ درصد کاهش یافته است.

با وجود روند نزولی NFTها، افراد شاخص زیادی مثل Changpeng Zhao، به دولت‌ها کمک می‌کنند تا موارد استفاده از NFT را بین شهروندان گسترش دهند. متا، غول رسانه‌های اجتماعی نیز اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد از NFTها پشتیبانی کند.

موارد استفاده از NFT

یکی از سخنگویان متا اعلام کرد که عرضه NFTها در فیس‌بوک به طور تدریجی خواهد بود و این عرضه از سازندگان NFT در ایالات متحده شروع خواهد شد.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.