مورگان استنلی: پس از ظهور رقبای جدید، تسلط اتریوم بر بازار کاهش خواهد یافت

کاهش تسلط اتریوم بر بازار با ظهور رقبا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰

با توجه به این که در بیشتر تراکنش‌ها، از شبکه اتریوم استفاده می‌شود، با افزایش رقبا در این زمینه احتمالا تقاضا نیز برای استفاده از اتریوم کاهش خواهد یافت. به گفته مورگان استنلی، کاهش تسلط اتریوم بر بازار با ظهور رقبا که با هزینه کمتر تراکنش‌ها را انجام می‌دهند، اتفاق خواهد افتاد. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

دفتر سرمایه‌گذاری مورگان استنلی جدیدا گزارشی درباره اتریوم (ETH) منتشر کرد. در این گزارش به ظهور رقبای قوی در بازار برای این شبکه و کاهش تسلط بلاک‌چین اتریوم اشاره شده است.

این گزارش با عنوان «رمزارز ۲۰۱: اتریوم چیست؟» منتشر شد. گزارش رمزارز 201 شامل خلاصه دقیقی از اکوسیستم اتریوم و معایب و مزایای این بلاک‌چین و همچنین رابطه اتریوم با بیت‌کوین (BTC) است.

اتریوم برتری خود را از دست خواهد داد؟

مرگان استنلی معتقد است که اتریوم ممکن است برتری خود نسبت به بلاک‌چین‌های ارزان‌تر و سریع‌تر را در قراردادهای هوشمند از دست دهد. این امر توسط شبکه‌هایی مانند Cardano (ADA)، Solana (SOL)، Polkadot (DOT) و تزوس (XTZ) اتفاق خواهد افتاد.

اتریوم در بازار قراردادهای هوشمند با رقبای بیشتری نسبت به بیت‌کوین در بازار ذخیره دارایی روبرو است. اتریوم ممکن است جایگاه خود در بازار پلتفرم قرارداد هوشمند از دست بدهد، چرا که بلاک‎چین‌های جدید و ارزان قیمت روی کار می‌آیند.

مرگان استنلی اظهار داشت که سرمایه‌گذاری روی اتریوم ریسک بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد، زیرا در بازار قراردادهای هوشمند رقابت بیشتری نسبت به بازار ذخیره‌سازی دارایی وجود دارد.

تراکنش‌های کمتری به ازای هر کاربر برای استفاده از بیت‌کوین مورد نیاز است. این قضیه باعث شده که بیت‌کوین مشابه یک حساب پس انداز غیرمتمرکز عمل کند.

اما کاربران بیشتر برای انجام تراکنش‌ها از اتریوم استفاده می‌کنند. بنابراین، محدودیت‌های scaling مشابه بیش از آنکه تقاضای بیت‌کوین را سرکوب کند، به تقاضای اتریوم آسیب می‌زند.

نگرانی‌های دیگر اتریوم

سایر نگرانی‌های مطرح شده در مورد شبکه اتریوم، شامل وضعیت در حال تحول برنامه‌های کاربردی ساخته‌شده بر روی این شبکه است.

برنامه‌هایی مانند DeFi و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) که ممکن است در آینده مقررات سخت گیرانه‌ای بر روی آن‌ها اعمال شود و منجر به کاهش تقاضا برای تراکنش‌های اتریوم گردد.

با توجه به این که اتریوم در تعداد معدودی حساب نگهداری می‌شود، توجه‌ها به سمت این شبکه جلب شده:

این شبکه نسبت به بیت‌کوین غیر متمرکزتر است. همچنین ۱۰۰ آدرس برتر دارای ۳۹ درصد اتر موجود هستند.

گزارش مورگان استنلی نشان می‌دهد که اتریوم پتانسیل بازار بیشتری نسبت به بیت‌کوین دارد. همچنین ویژگی‌های کاهش تورم را از طریق مکانیسم سوزاندن مبتنی بر تراکنش داراست و عملکرد آن پس از انتقال نهایی به proof-of-stake، به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

منبع: cointelegraph

اتریوم بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.