تعیین جریمه برای ماینرهای غیرمجاز رمزارز در ایران

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ فروردین ۱۴۰۰

با وجود تلاش برای قانون‌گذاری بیشتر حوزه ارزهای دیجیتال در کشورمان اما همواره تلاش بر این بوده که از فعالیت‌های غیرقانونی مانند راه‌اندازی مزارع غیر مجاز استخراج رمزارز جلوگیری شود. در همین راستا روز گذشته وب‌سایت خبری ایسنا گزارشی مبنی بر اظهار نظرهای محمد حسن متولی زاده، مدیرعامل توانیر درباره این موضوع منتشر کرد.

وی در این باره اظهار داشت:

جرایم سنگینی برای استخراج کنندگان رمز ارزهای غیر مجاز در نظر گرفته شده به طوری که این افراد می‌بایست هزینه برق را به قیمت مصوب پرداخت کنند، همچنین جریمه قوه قضاییه را بپردازند، علاوه بر آن دستگاه آن ها نیز جمع آوری می‌شود، لذا خواهش ما این است که این افراد به صورت قانونی کار را پیش ببرند تا هم خودشان متضرر نشوند و هم به شبکه آسیب نرسد.

محمدحسن متولی زاده طی گفت و گو با ایسنا و با بیان اینکه مبنای استخراج رمزارز مصرف انرژی است، اظهار کرد: 

دولت برای قانونمند کردن فعالین این بخش چارچوب‌هایی را تعیین کرده است، تعدادی از فعالین در چارچوب مصوبه دولت فعالیت می‌کنند که از آن‌ها پشتیبانی می‌شود و تسهیلاتی را نیز برای آن ها در نظر گرفته‌ایم.

وی در سخنانش اشاره کرد که فعالیت در حوزه رمزارزها در چارچوب مصوبه و قوانین تعیین شده از طرف دولت هیچ محدودیتی ندارد اما با افرادی که در چارچوب قانون فعالیت نکنند مقابله خواهد شد:

با توجه به اینکه فعالیت این افراد به شبکه برق ضرر می‌رساند وظیفه صنعت برق و قوه قضاییه مقابله با این افراد است. بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده دستگاه‌های استخراج کنندگان غیر مجاز جمع آوری و بعضا معدوم و جرایم سنگینی نیز برای آن‌ها لحاظ می‌شود، به گونه‌ای که به محض شناسایی برخوردهایی جدی صورت خواهد گرفت و این افراد متحمل ضرر زیادی خواهند شد.

متولی زاده با بیان اینکه برای جلوگیری از تحمیل ضرر به این افراد و ورود آسیب در شبکه برق کشور، این افراد باید در چارچوب مصوبه دولت فعالیت خود را ادامه دهند و اظهار داشت که در این صورت همکاران نیز در سراسر کشور از آن‌ها پشتیبانی و حمایت خواهند کرد:

قطعا جرایم سنگینی از سوی قوه قضاییه برای افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند لحاظ می‌شود و صنعت برق نیز بر اساس برآورد انرژی مصرفی معادل نرخ رمزارز هزینه دریافت می‌کند.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.