گفته‌های جدید مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در مورد ماینرهای غیرمجاز!

گفته‌های جدید مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در رابطه با ماینرهای غیر مجاز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ مهر ۱۴۰۰

با توجه به اینکه ابهامات مربوط به ماینرهای بورس ایران برطرف نشده است، شایعات زیادی در خصوص این ماینرها به‌وجود آمده. یکی از شایعات در مورد استفاده از پهنای باند هسته معاملات برای ماین کردن توسط سازمان بورس است. در رابطه با موضوع ماین کردن غیرمجاز، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس توضیحاتی را ارائه داد. برای اطلاع از گفته‌های جدید مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در مورد ماینرهای غیرمجاز با بیتستان همراه باشید.

گفته‌های جدید مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس در مورد ماینرهای غیرمجاز

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس، روح‌الله دهقان در رابطه با ماین کردن غیرمجاز با استفاده از پهنای باند هسته معاملات، بیان کرد:

این ادعا به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر دستگاه ماینری هم پیدا شده، در ساختمان شرکت بورس واقع در سعادت آباد بوده است؛ در حالی که سامانه معاملات در محل دیگری و به صورت ایزوله نگهداری می‌شود.

او ادامه داد:

اگر بحث استخراج رمز ارز هم مطرح باشد، برای این فرآیند ماینرها باید به شبکه اینترنت وصل شوند؛ در حالی که شبکه معاملات ارتباطی با اینترنت ندارد و در یک شبکه مجزا نگهداری می‌شود. همه کارگزاران می‌دانند که برای ارتباط با این شبکه مجزا باید از کانکشن‌های خاص استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس با تاکید بر اینکه سامانه معاملات به اینترنت دسترسی ندارد، اظهار کرد:

از نظر فنی دستگاه‌های ماینینگ برای استفاده‌های خاصی طراحی می‌شود؛ لذا بهره برداری از آن‌ها برای سامانه معاملات به لحاظ فنی غیرممکن است.

اطلاعیه شرکت توزیع برق در مورد ماینرهای غیرمجاز سازمان بورس

ادامه خبر را بخوانید

تکذیب وجود دستگاه ماینر در سازمان بورس

براساس این گزارش، در هفته قبل با وجود اینکه شرکت بورس و سازمان توانیر وجود دستگاه‌های ماینر در ساختمان بورس را تکذیب کرد، اما سازمان بورس وجود دستگاه ماینر را تایید کرد و علی صحرایی، مدیر عامل شرکت از سمت خود استعفا داد.

علی صحرایی در یکی از گفتگوهای خود اعلام کرده بود که اعضای هیئت مدیره از وجود دستگاه‌های ماینر اطلاع داشتند. شرکت توزیع برق تهران بزرگ، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ۸۲ دستگاه ماینر کشف کرده‌اند.

منبع خبر: isna

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.