بدافزار سرقت رمزارزها از طریق یوتیوب در حال گسترش است

پخش بدافزار سرقت رمزنگاری PennyWise در یوتیوب و حمله به کیف پول‌های مختلف
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ تیر ۱۴۰۱

بیتستان: بدافزار سرقت رمزنگاری PennyWise که توسط شرکت اطلاعات سایبری Cyble در ۳۰ ژوئن شناسایی شد، می‌تواند ۳۰ مرورگر و کیف پول رمزنگاری را آلوده کرده و از آن‌ها ارز دیجیتال سرقت کند. اخیرا گزارش شده نوع جدید این بدافزار از طریق یوتیوب در حال پخش است و می‌تواند کیف پول‌های Zcash ،Ethereum ،Electrum ،Atomic Wallet و Coinomi را هدف قرار دهد. پخش بدافزار سرقت رمزارزها در یوتیوب باعث شده تا نگرانی در بین کاربران افزایش پیدا کند.

پخش بدافزار سرقت رمزارزها در یوتیوب

شرکت اطلاعات سایبری Cyble در یک پست وبلاگی در ۳۰ ژوئن گفت که نسخه جدید بدافزار معروف به PennyWise در حال انتشار است. این نسخه می‌تواند بیش از ۳۰ مرورگر و برنامه ارزهای دیجیتال مانند کیف پول‌های رمزنگاری سرد، افزونه‌های مرورگر و … را مورد هدف قرار دهد.

این بدافزار می‌تواند اطلاعات مرورگرهای موزیلا و کروم را دزدیده و حتی از چت‌های شما در Discord و Telegram اسکرین شات بگیرد. این بدافزار همچنین کیف‌پول‌های رمزنگاری سرد مانند Armory ،Bytecoin ،Jaxx ،Exodus ،Electrum ،Atomic Wallet ،Guarda ،Coinomi ،Zcash و Ethereum را مورد حمله قرار می‌دهد.

شرکت امنیت سایبری Cyble خاطر نشان کرد که این بدافزار در ویدیوهای آموزش استخراج رمزارز در یوتیوب منتشر شده و با عنوان نرم افزار رایگان استخراج بیت‌کوین پروموت می‌شود.

پخش کنندگان این بدافزار کاربران را تشویق می‌کنند تا آنتی ویروس خود را غیر فعال کنند. این امر موجب می‌شود تا بد افزار به خوبی اجرا شود. Cyble گفت که بدافزار PennyWise را تا ۳۰ ژوئن در ۸۰ ویدیو کانال‌های یوتیوبی شناسایی کرده است.

جالب اینجاست که این بدافزار طوری طراحی شده که اگر متوجه شود قربانی در روسیه، اوکراین، بلاروس و قزاقستان قرار دارد، فعالیت نمی‌کند.

منبع: cointelegraph

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.