همه چیز درباره‌ی شبکه بلاک چین ریپل (xrp)

بلاک چین ریپل
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

شبکه بلاک چین ریپل تا چه حد امن است؟ امروزه باتوجه به حجم عرضه و تقاضا در کریپتوکارنسی، ارزهای دیجیتال بازار داغی دارند. به همین علت افراد تنها به دنبال پول درآوردن از این مارکت نیستند بلکه می‌خواهند سرمایه‌گذاری امنی داشته باشند.

وقتی مردم به Ripple فکر می‌کنند، ممکن است بلافاصله ارز دیجیتال XRP تصور کنند. با این حال، اکوسیستم ریپل کاملاً مترادف با XRP نیستند، اگرچه ریپل از توکن XRP در اکوسیستم خود استفاده می کند.

در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال ریپل(xrp) خواهیم پرداخت. آیا ریپل بلاک چین خاص خود را دارد یا بر روی دیگر شبکه‌ها ساخته شده است؟ سرمایه‌گذاری بر این رمزارز چقدر ایمن است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از بلاک چین ریپل چیست ؟

برای اینکه بتوانیم با Ripple Blockchain آشنا شویم در ابتدا باید خود این ارز را و همچنین توکن ریپل یعنی XRP را به خوبی بشناسیم و نحوه عملکرد ریپل را بهتر درک کنیم.

ریپل از کجا آمد؟

این رمزارز اولین بار در سال ۲۰۱۲ وارد کریپتوکارنسی و توسط کریس لارسن و جد مک کالب بنیانگذاری شد. ریپل یک تکنولوژی است که هم به عنوان یک ارز دیجیتال و هم به عنوان یک شبکه پرداخت دیجیتال برای تراکنش‌های مالی عمل می‌کند.

رویکرد اصلی ریپل یک سیستم مبادله دارایی است، مشابه سیستم SWIFT برای نقل و انتقالات ایمن بین‌المللی پول، که توسط بانک‌ها و واسطه‌های مالی با ارزهای مختلف استفاده می‌شود.

ریپل با XRP فرق دارد؟

ریپل با XRP فرق دارد؟

تصور کنید زمانی که از شبکه‌های بلاک چین بیت کوین و اتریوم و سایر رمزارزها حرف می‌زنیم، منظورمان این است که به طور مثال با خرید بیت کوین بر بلاک چین بیت کوین سرمایه‎‌گذاری می‌کنید. بلاک چین‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم کاملا غیرمتمرکز هستند و هر فردی می‌تواند به عنوان ماینر از آنان ارز دیجیتال استخراج کند اما ریپل این گونه نیست.

ریپل یک پلتفرم است که اساسا با هدف تسهیل انتقالات مالی بین‌المللی به‌وجود آمد؛ یعنی ریپل مدعی بود که افراد می‌توانند از طریق این شرکت به‌جای انجام حواله‌های بانکی با هزینه‌های بسیار زیاد، حواله‌های سریع با هزینه‌های کم انجام دهند.

توکن شبکه بلاک چین ریپل XRP است. ریپل نام شرکت و شبکه و XRP رمز ارز این پلتفرم است. هدف XRP این است که به عنوان یک مکانیسم، میان مبادله بین دو ارز یا شبکه عمل کند. همانطور که گفتیم ریپل قصد دارد حواله‌های بین‌المللی را در پلتفرم خود انجام دهد.

افراد با خرید XRP در بلاک چین ریپل وارد این اکوسیستم می‌شوند. در ادامه بیشتر به این ارز دیجیتال خواهیم پرداخت.

برای آشنایی بیشتر با بلاک چین می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

بلاک چین چگونه کار می‌کند؟

XRP چه کاربردی دارد؟

XRP در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. درست مانند سایر کوین‌ها، می‌توانید XRP را از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنید، اگرچه حواشی زیاد پیرامون ریپل منجر به حذف آن توسط چندین صرافی شده است.

ارز دیجیتال XRP به عنوان پل ارتباطی با سایر ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. این ارز برای هیچ رمزارزی تبعیض قائل نمی‌شود تا تبادل را برای آن در شبکه نسبت به ارزی دیگر آسان‌تر کند.

بلاک چین ریپل دقیقا چگونه کار می‌کند؟

بلاک چین ریپل دقیقا چگونه کار می‌کند؟

بانک‌ها از سیستم ارتباطات مالی در بانک جهانی (SWIFT) برای پردازش تراکنش‌های بین المللی استفاده می‌کنند. این امر، هزینه‌ها و زمان زیادی را برای انجام یک حواله‌ی بین‌المللی می‌طلبد.

ریپل اساساً هدفش ارائه یک سیستم کارآمد برای انتقال مستقیم پول است که در زمان معین توسط تعدادی ماینر مشخص در سراسر جهان انجام می‌شود. این در حالی است که انجام انتقالات از طریق بلاک چین ریپل ارزان‌تر از سایر سیستم‌های انتقال توسط موسسات مالی سنتی است.

ریپل بر روی یک پلتفرم غیرمتمرکز و open-source به شکل همتا به همتا کار می‌کند که امکان انتقال یکپارچه پول به هر شکلی را می‌دهد، خواه دلار باشد یا ین، یورو یا ارزهای رمزنگاری شده مانند لایت کوین یا بیت کوین.

برای درک نحوه عملکرد بلاک چین ریپل، ساختار انتقال پول را در نظر بگیرید که در آن دو طرف در دو طرف معامله از واسطه‌های دلخواه خود برای دریافت پول استفاده می‌کنند. در واقع، ریپل به عنوان یک سرویس حواله دیجیتال عمل می‌کند.

ریپل‌نت چیست؟

ریپل‌نت چیست؟

RippleNet یک شبکه جهانی غیرمتمرکز از بانک‌ها و پرداخت‌کنندگان با استفاده از فناوری مالی ریپل است که پیام رسانی، تسویه تراکنش‌های مالی را در زمان معین ارائه می‌دهد.

برخلاف اکوسیستم سنتی چند پارچه‌ای که بانک‌ها در طول تاریخ با آن کار کرده اند، ریپل‌نت یک شبکه جهانی است که موسسات مالی می‌توانند از آن برای انتقال سریع‌تر پول، با شفافیت بیشتر و با هزینه کم‌تر از طریق یک سیستم یکپارچه استفاده کنند.

ریپل‌نت شبکه‌ای مبتنی بر محصولات ریپل است که برای بانک‌ها و مشاغل مالی ایجاد شده است. ریپل شبکه مشترکی را اجرا می‌کند تا قراردادهای پرداخت جهانی را در یک مکان دسته بندی کند.

ارتباط بلاک چین ریپل با ریپل‌نت چیست؟

همانطور که گفتیم، بلاک چین ریپل یک بلاک چین open-source است که توکن XRP روی آن اجرا می‌شود. XRP دارایی اصلی این Ledger است.

سرعت در دنیای امروز مهم است. در دنیای سنتی انتقال پول، کاربران در سطح جهانی باید با یکدیگر تعامل داشته باشند و اساساً چگونگی کار با سیستم‌های مختلف را بیاموزند.

با RippleNet، اساساً یک شبکه جهانی ایجاد شد که به طور گسترده از یک چارچوب مشخص و گروهی از پارامترها تبعیت می‌کند و تعاملات بین شرکت‌کنندگان را ساده‌تر، روان‌تر و شفاف‌تر می‌کند و در عین حال هزینه‌ها و زمان تراکنش‌ها را کاهش می‌دهد.

موسسات مالی متمرکز سنتی به دلیل سیستم‌های مختلف درگیر در این فرآیند، ممکن است چند روز طول بکشد تا معاملات را تکمیل کنند. این می‌تواند چشم انداز فعلی را کند، مستعد خطا و پرهزینه کند و بر کارایی یک معامله تجاری تأثیر منفی بگذارد.

نقش ODL در ریپل‌نت

RippleNet همچنین دارای ویژگی شناخته شده به عنوان نقدینگی درخواستی (ODL) است که نیاز به پیش‌بودجه در معاملات بین‌مرزی را از بین می‌برد. بنابراین هنگامی که یک نهاد می‌خواهد برای دیگری در کشوری دیگر پول ارسال کند، ممکن است هر یک، واحد پول متفاوتی در اختیار داشته باشند.
اگر یکی از طرفین مثلاً در سوئد اقامت داشته باشد، ممکن است تمایلی به دریافت دلار کانادا نداشته باشد. با استفاده از XRP به عنوان ابزاری بین دو نوع فیات مختلف، ODL RippleNet می‌تواند تراکنش‌ها را با ارسال و دریافت ارز اصلی هر طرف تسهیل کند.

مزایای بلاک چین ریپل چیست؟

مزایای بلاک چین ریپل چیست؟

در دنیای سنتیِ انتقال پول زمانی که صحبت از سرعت، کارایی و هزینه ارتباطات و جابجایی داده‌ها به میان می‌آید، چندان حرفی برای گفتن ندارد. هدف پلتفرم ریپل این است که در نهایت، انتقال پول جهانی را سریع‌تر کند.

در دنیای سنتی، تا آنجا که به موسسات مالی متمرکز مربوط می‌شود، ارسال پول در سطح بین المللی می‌تواند مستلزم مراحل زیادی باشد. زمان و کارمزد تراکنش می‌تواند متفاوت باشد، اما معمولاً نسبتاً گران است و تکمیل آن یک یا دو روز طول می‌کشد و هزینه‌های تراکنش بر عهده فرستنده است.

RippleNet زمان و هزینه های تراکنش را کاهش می‌دهد. هدف ریپل حل مشکلات و ایجاد فرصت است. به طور معمول، بسته به نوع پرداخت و مناطق درگیر، افراد باید روزها برای پرداخت های برون مرزی منتظر بمانند.

راه حل های ریپل به کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش سرعت و کارایی کمک می‌کند.

آینده بلاک چین ریپل چه خواهد بود؟

ریپل در فضای شلوغ فناوری مالی قرار دارد و می‌خواهد خود را به عنوان جایگزینی برای SWIFT، رهبر بازار، معرفی کند. تغییر وضعیت موجود در دنیای سنتی نیز می‌تواند دشوار، زمان‌بر و در نهایت نیازمند انتقال و آموزش‌های مرتبط با ان برای کاربران باشد.

جدا از SWIFT، ریپل رقبایی مانند Stellar در فضای کریپتو دارد. از آنجایی که بخش کریپتو یک صنعت جدید در مقایسه با دنیای مالی سنتی است، مقررات آن نامشخص است. آیا فضای کریپتو به سادگی باید تحت قوانین و دستورالعمل‌های سنتی موجود قرار گیرد یا مقامات نظارتی باید قوانین متفاوتی را تدوین کنند که مناسب‌تر با این موج جدید نوآوری باشد؟ اقدام SEC علیه ریپل نمونه‌ای از چنین مسائل نظارتی است. برای اینکه Ripple جایگزین سیستم‌های قدیمی با استفاده از XRP در هر ظرفیتی شود، احتمالاً ابتدا به یک حکم روشن‌تر از سوی مقامات نظارتی در مورد نوع طبقه‌بندی دارایی XRP نیاز دارد.

ریپل

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان
سوالات متداول:
آیا سرمایه‌گذاری بر ریپل، آینده‌ی خوبی دارد؟
یکی از بزرگترین خطراتی که امروزه سرمایه گذاران ریپل دارند، این است که در حال حاضر توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مورد شکایت قرار گرفته است.
آیا RippleNet یک بلاک چین است؟
اکوسیستمی است که تکنولوژی آن مشابه بلاک چین است.
چه کسی بیشتر XRP را در اختیار دارد؟
Brad Garlinghouse

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.