رد پای بایننس در دعوای ریپل و SEC

دسترسی به اسناد بایننس
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰

نزدیک به یک سال از روزی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)‌ از شرکت ریپل شکایت کرد، می‌گذرد. پرونده شرکت ریپل و مدیران آن در این مدت فراز و نشیب‌های زیادی داشته و همچنان باز است. در ماه‌های اخیر تصور می‌شد این پرونده به اتمام رسیده و ریپل برنده این جدال شده است،‌ اما این اتفاق نیفتاد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بار دیگر از ریپل شکایت کرد.

پرونده شکایت SEC از شرکت فین‌تک ریپل در این هفته مسیر تازه‌ای را طی می‌کند،‌ مسیری که می‌تواند برنده این درگیری را مشخص کند. دلیل اهمیت مرحله جدید جدال ریپل و SEC، اقدامات این شرکت فین‌تک برای رهایی از اتهاماتی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است.

ریپل اعلام کرده اجازه دسترسی به اسناد صرافی بایننس (Binance) را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌دهد. 

سارا نتبرن (Sarah Netburn) قاضی دادگاه‌های آمریکا و مسئول این پرونده،‌ پیشنهاد مدیرعامل ریپل را برای دسترسی به اسناد بایننس پذیرفته است. نتبرن تایید کرد تلاش‌های برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل برای رهایی از اتهامات نوعی شفاف‌سازی برای دستیابی به یک کشف بین‌المللی است. براساس شواهد موجود،‌ روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه (۳ آگوست) درخواست ریپل برای اجازه دسترسی به اسناد ریپل تایید شد. این در حالی است که درخواست‌های دیگر ریپل به دلیل تکراری بودن رد شده بودند.

بخشی از پرونده‌ای که SEC علیه ریپل تشکیل داده، حامی از آن است که گارلینگهاوس بیش از ۳۵۷ میلیون توکن XRP را در پلتفرم‌های معامله رمزارز به سرمایه‌گذارانی در سراسر جهان فروخته است. توکن XRP ، توکن اختصاصی شرکت ریپل است که با همین نام شناخته می‌شود.

تیم حقوقی ریپل در یک سال گذشته هر کاری برای خاتمه پرونده‌ تشکیل شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار انجام داده‌اند؛ ولی هنوز ریپل در جایگاه  متهم قرار دارد. تیم حقوقی مدیرعامل ریپل از بایننس خواسته اسناد مربوط به معاملات این شرکت را به دادگاه ارائه کند. گارلینگهاوس با ارائه دادخواستی اعلام کرد که اسناد بایننس می‌توانند اطلاعات منحصربه‌فردی را درباره این پرونده ارائه و حقیقت را برملا کنند.

در ماه ژوئن‌ (خرداد ماه)،  گارلینگهاوس و لارسن (Larsen) که از مدیران ریپل هستند از صرافی‌های زیادی درخواست کمک کردند. مدیران ریپل با ارسال طوماری به صرافی‌های غیرآمریکایی مثل بیت‌استمپ (Bitstamp)،‌ هوبی (Huobi) و آپ‌بیت (Upbit) از آن‌ها خواستند مدارکی را که به برائت آن‌ها کمک می‌کند را در اختیارشان قرار دهند.

ریپل در حالی پای بایننس را به دعوای خود و کمیسیون بورس و اوراق بهادار باز کرده که صرافی بایننس با مشکلات دیگری دست و پنجه نرم می‌کند.

 

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.