سخنگوی قوه قضاییه: پرونده‌ی متهمان رمزارز دریک به دادگاه ارسال شد

ارسال پرونده ی متهمان رمزارز دریک به دادگاه
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ تیر ۱۴۰۱

ارسال پرونده ی متهمان رمزارز دریک به دادگاه خبری بود که مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، مستقیما آن را در نشست چهارشنبه اعلام کرد. وی در نشست روز چهارشنبه‌ی خود در مورد موارد مختلفی شفاف سازی کرد که یکی از آن‌ها پرونده‌ی رمزارز دریک بود. برای خواندن جزئیات خبر با بیتستان همراه باشید.

ارسال پرونده ی متهمان رمزارز دریک به دادگاه

به نقل از پایگاه خبری قوه قضاییه، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، روز چهارشنبه در نشست خبری خود به سوالات مربوط به برخورد با متخلفان حوزه رمزارز و معاملات گفت:

در ارتباط با حوزه بازداشتی‌های بازار ارز ۴۶ نفر که عمدتاً اخلال در نظام اقتصادی، در معاملات فردایی و در حوزه طلاهای آب شده داشتند، شناسایی و بازداشت شدند. برخی از این‌ها با تودیع وثیقه، آزاد و برخی همچنان بازداشت هستند.

۷۷ حساب متعلق به ۴۹ شخص حقیقی و ۱۱۷ فقره حساب مربوط به اتباع با گردش مالی بالا در این رابطه مسدود شده است و ۳۴ فقره حساب مربوط به مرتبطین هم مشمول انسداد بود. تمام تلاش ما این است که در حوزه معاملات فردایی، با قاطعیت با اخلالگران برخورد قانونی کنیم.

ستایشی در مورد پرونده رمز ارز دریک کمی بیشتر توضیح داد و گفت:

کیفرخواست متهم ردیف اول رمزارز «دریک» به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور، بدون قصد مقابله با نظام از طریق کلاهبرداری و متهم ردیف دوم به اتهام معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور و قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد.

پرونده رمزارز دریک ۱۵۴۹ نفر مالباخته دارد و مبلغ یک هزار و۱۵۷ میلیارد ریال از متهمان توقیف شده است و غیر از این وجه نقد، اموال غیرمنقول دیگری نیز از آن‌ها توقیف شده است و متهمان به منظور اغوای اشخاص به سرمایه گذاری و خرید این رمزارز، از طریق کانال تلگرامی خود به نام «بورس پول» و «فیوچرز نفت خام» به تبلیغات گسترده اقدام کردند و هر دو متهم در خرید و فروش و افزایش قیمت هر واحد از ۴ میلیون تومان به ۴۲ میلیون تومان، نقش داشته اند.

منبع: ensafnews

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.