٪۴۰ موجودی‌های بیت ‌کوین در کنترل هولدرهای کوچک و متوسط

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹

مالکیت بیت ‌کوین هر روز غیرمتمرکزتر می‌شود. براساس داده‌های منتشر شده؛ با غیرمتمرکز شدن توزیع بیت‌ کوین نگرانی‌های مربوط به کنترل این رمزارز توسط عده‌ای خاص کمرنگ می‌شود.
داده‌هایی که ویلی‌ وو (Willy Woo)، تحیل‌گر گلس‌نود (Glassnode) منتشر کرده نشان می‌دهند که شمار هولدرهای کوچک بیت ‌کوین در حال افزایش است و بیشتر مشتریان این رمزارز به دنبال نگهداری از آن هستند.

سرمایه‌گذاران کوچک بیت‌کوین هولد می‌کنند

با وجود رشد قیمت بیت‌ کوین و ثبت رکورد تاریخی این رمزارز در هفته‌های گذشته، سرمایه‌گذاران بزرگ توجه کمتری به بیت‌کوین داشته‌اند. در هفته‌های اخیر سرمایه‌گذاران خرد با سرمایه‌های کم بیت ‌کوین خریده‌اند. لازم به ذکر است که هولدرهای سابق بیت‌کوین به دنبال نقد کردن رمزارزهایشان نیفتاده‌اند.
ویلی‌وو، در رشته توییتی این موضوع را به طور شفاف شرح می‌دهد. به گفته این تحلیل‌گر حوزه ارزهای دیجیتال، تخمین زده شده که ۴۰٪ از بیت‌ کوین‌های توزیع‌ شده تحت کنترل هولدرهای کوچک و متوسط است.

اعدادی که در نمودار آمده است، ترس از متمرکزسازی را کاهش می‌دهد. نگرانی‌های مربوط به تمرکزگرایی بیت‌کوین توسط مقالات و رسانه‌ها ایجاد شده که تاثیری منفی در سرمایه‌گذاری‌ در رمزارزها داشته‌ است.
به طور مثال، بلومبرگ در یکی از مقاله‌هایش که با توجه به گزارشToken Analyst نوشته بود، مدعی شد که زیرساخت‌های بیت‌کوین متمرکزتر از هر زمان دیگری است و هشدارهایی در مورد امنیت و دوام شبکه غیرمتمرکز داد.
مجله فوربز (Forbes)‌ که نشریه محبوب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران است نیز در ماه دسامبر (آذر ماه)، مقاله‌ای را درباره رمزارزها منتشر کرد. در مقاله فوربز آمده بود که چین عامل اصلی متمرکزسازی در صنعت ماینینگ است.
اگرچه نظرات مخالف و موافق زیادی درباره بیت‌کوین وجود دارد، علاقه‌مندان این رمزارز بر این باورند که بیت‌کوین رمزارزی است که جهان را از ارزهای فیات رها می‌کند و باعث نجات اقتصاد جهانی می‌شود.

تریدرهای بزرگ در نهایت محصول خریداری شده‌شان را می‌فروشند

اسکات ملکر (Scott Melker)، درباره سناریو فروش رمزارزها توسط تریدرها معتقد است که مسئله فروش برای تریدرها، «اگر» است و آن‌ها به «چه زمانی» توجهی ندارند. این سناریو توسط شرکت‌های بزرگی مثل میکرواستراتژی و گری‌اسکیل بارها تکرار شده و آن‌ها حتی بیت‌کوین را در بالاترین قیمتش خریداری کرده‌اند.

با این همه، روزی می‌رسد که تریدرهای بزرگ دست به فروش بزنند زیرا آن‌ها تا ابد قرار نیست رمزارزی را نگه‌دارند. از طرفی، سرمایه‌گذاران در سبد سرمایه‌گذاری‌شان رمزارزهای مختلفی را نگه می‌دارند که این موضوع نیز بر عدم کنترل رمزارزها توسط عده‌ای خاص صحه می‌گذارد.

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.