استیو وازنیک یکی از بنیانگذاران اپل: اگر رمزارزها مورد پذیرش عموم قرار گیرند، ممنوع خواهند شد

نظر استیو وازنیک در رمزارزها
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۸ آبان ۱۴۰۰

دنیای رمزارزها به سرعت در کل جهان پیشرفت کرده و طرفداران زیادی پیدا کرد. بسیاری از افراد سرشناس در دنیا این فراگیری را تحسین می‌کنند و برخی از دولت‌ها نیز قوانین محدودکننده برای رمزارزها تصویب می‌کنند. اما هم‌بنیانگذار اپل در این مورد چه می‌گوید؟ نظر استیو وازنیک در مورد رمزارزها را در بیتستان بخوانید

نظر استیو وازنیک در مورد رمزارزها

استیو وزنیاک (Steve Wozniak)، یکی از بنیانگذاران شرکت اپل در طی مصاحبه‌ای با Yahoo Finance در مورد رمزارزها صحبت کرد. نظر استیو وازنیک در مورد رمزارزها این است که دولت هرگز اجازه نخواهد داد که ارزهای دیجیتال از کنترل خود خارج شوند. از این رو، او پیش‌بینی می‌کند که اگر رمزارزها به طور گسترده مورد پذیرش عموم قرار گیرند، ممنوع خواهند شد:

مشکل اینجاست که دولت هرگز اجازه نخواهد داد که رمزارزها از کنترل آن‌ها خارج شود. اگر کار به جایی می‌رسید که همه امور با رمزارز انجام می‌شد و از نظارت و مالیات از فیلترهای دولت عبور نمی‌کرد، دولت‌ها آن را ممنوع می‌کردند. آن‌ها نمی‌خواهند قدرت خود را از دست بدهند.

وزنیاک با نظرات اخیر خود، سخن ری دالیو (Ray Dalio)، بنیانگذار Bridgewater Associates، که پیش‌بینی کرد بیت‌کوین در صورت بزرگ شدن بیش از حد، به احتمال خیلی زیاد غیرقانونی می‌شود، را تایید کرد.  او گفت:

دولت فقط می‌تواند دلارهای جدید چاپ کند، وام بدهد و یا قرض بگیرد.

این مهندس مشهور، به خاطر اینکه بیت‎کوین توسط دولت‌ها یا شرکت‌های خصوصی قابل تغییر نیست، آن را از نظر ریاضی خالص نامید. در ماه جولای، او بزرگ‌ترین ارز دیجیتال را به عنوان یک معجزه توصیف کرد.

وزنیاک با منشن کردن جک دورسی (Jack Dorsey) و حمایت او از بیت‌کوین، اظهار کرد دوست دارد ببیند که کریپتو تجارت را مختل می‌کند:

من زمانی که افرادی مانند جک دورسی، در مورد اینکه چگونه رمزارز باید قلب معاملات تجاری ما باشد، صحبت می‌کنند را دوست دارم.

همچنین بنیانگذار اپل مطمئن نیست که آیا انجام تراکنش‌های ناشناس درست است یا خیر.

این کارآفرین 71 ساله خاطرنشان کرد که رمزنگاری، ردیابی اینکه چه کسی چه کاری انجام می‌دهد را دشوار می‌کند. اما او سپس اضافه کرد که این کار غیرممکن نیست.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.