نظر ادوارد اسنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین

نظر ادوارد اسنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۴۰۰

ادوارد اسنودن افشاگر معروف آمریکایی اخیرا در طی یک توییت به ممنوعیت رمزارزها در چین پرداخته و نکته نظراتی که در این رابطه دارد را اعلام نمود. اسنودن مدعی شده که اسناد محرمانه‌ای از دولت این کشور در رابطه با ممنوعیت رمزارزها در اختیار دارد. با بیتستان همراه باشید تا نظر ادوارد اسنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین را بررسی کنیم.

نظر ادوارد اسنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین

ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی در توییت اخیر خود در مورد انعطاف پذیری بیت کوین اظهار نظر کرده است. پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که اسناد بسیار محرمانه‌ای را در مورد برنامه‌های نظارتی دولت افشا کرده بود، معتقد است که ممنوع شدن ارزهای رمزنگاری شده چین تا به امروز تنها باعث تقویت بیت کوین شده.

سنودن در مورد ممنوعیت رمزارزها در چین

همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، هش ریت بیت کوین تقریباً در اوایل امسال تقویت شد و دیگر تحت تاثیر کشور چین قرار نگرفت. قیمت بزرگترین ارز رمزنگاری شده نیز در ۳ اکتبر از مرز ۴۹۰۰۰ دلار فراتر رفت.

اسنودن که در ماه اکتبر سال گذشته اقامت دائم روسیه را به دست آورده، در توییتی در مورد خرید بیت کوین پس از سقوط بیش از ۵۰ درصدی در ماه مارس ۲۰۲۰ خبر داد. این افشاگر ۳۸ ساله خاطرنشان می‌کند که ارز رمزنگاری شده بیت کوین، با وجود کمپین جهانی هماهنگ برای تضعیف رشد ارزهای دیجیتال، ده برابر رشد کرده است.

با توجه به سابقه درخشان و امیدوار کننده بیت کوین در بازگشت از دوره رکود، ممکن است این طور به نظر برسد که دولت‌ها پرچم سفید به اهتزاز در آورده‌اند و این ارزها را رسمیت شناخته‌اند. اما اسنودن معتقد است که بازار کریپتوکارنسی هنوز از مردابی که در آن گرفتار گشته، خارج نشده.

اسنودن در پاسخ به یک کاربر توییتری که ادعا می‌کند دولت‌ها دیگر از این ارزها حمایت می‌کنند و با آن هم راستا شده‌اند، می‌گوید که:

تا زمانی که تمام نشود، تمام نمی‌شود

و اشاره می‌کند که دولت‌ها می‌توانند بیت کوین را به همان روشی که طلا را ممنوع کرده‌اند، ممنوع کنند.

جالب است بدانید که در سال ۱۹۳۳، رئیس جمهور فرانکلین دلانو روزولت مالکیت طلا را غیرقانونی اعلام کرد. این ممنوعیت لغو نشد تا اینکه رئیس جمهور جرالد فورد با یک مدافع مالکیت طلا در تلویزیون گفت و گو کرد و متقاعد شد که به محدودیت‌های غیر ضروری در سال ۱۹۷۱ پایان دهد.

همچنین بهتر است بدانید که ری دالیو، یکی از مشهورترین مدیران مالی دنیا، اخیراً گفته است که به احتمال زیاد، دولت بیت کوین را غیرقانونی کند، درست مانند زمانی که طلا غیرقانونی شده بود.

منبع: u.today

بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.