نظر ایلان ماسک در مورد قانون ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین

نظر ایلان ماسک در مورد قانون ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۷ مهر ۱۴۰۰

ایلان ماسک که در دنیای رمزارزها با نام «دوج فادر» نیز شناخته می‌شود، اخیرا اظهار نظر جالبی در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین کرده است که هم در توییتر و هم دیگر شبکه‌های اجتماعی، بازتاب‌های خاص خود را به همراه داشت. در این خبر از بیتستان قصد داریم به همین نظر ایلان ماسک در مورد ممنوعیت ارز دیجیتال در چین بپردازیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

نظر ایلان ماسک در مورد ممنوعیت ارز دیجیتال در چین

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در کنفرانس Code که در ۲۸ سپتامبر برگزار شد، موضوع ممنوعیت ارزهای رمزنگاری شده در چین را مورد ارزیابی قرار داد. به نظر ماسک، دولت چین با توجه به وقایع اخیری که برای این بازار رقم زده، ارزهای دیجیتال را دوست ندارد.

در حالی که او نمی‌تواند دقیقاً بگوید دلیل و پشت پرده این دشمنی چیست، بیان کرد که حزب کمونیست چین با ارزهای رمزنگاری شده مشکل اساسی دارد، زیرا این نوع ارزها، تهدیدی برای دولت متمرکز هستند:

من حدس می‌زنم که اساساً هدف رمزنگاری‌ها کاهش قدرت دولت‌ها است و از این رو، دولت چین آن‌ها را دوست ندارد.

همچنین ایلان ماسک معتقد است که ارزهای رمزنگاری شده ارزشمند هستند؛ زیرا دولت‌ها قادر به کنترل آن نیستند:

باید بدانید، وقتی دولت‌ها نمی‌توانند بیس داده‌ها و کوکی‌ها را دستکاری کنند و پایگاه داده پول را ویرایش نمایند، احتمالا نخواهند توانست با آن کنار بیایند.

همچنین ماسک یکی دیگر از دلایل ممنوعیت استخراج رمزارزها را مربوط به افزایش قطعی برق می‌داند، چرا که در حال حاضر استان‌های جنوبی چین به شدت با این موضوع درگیر هستند.

ماسک با بیان این که می‌تواند با یک توئیت، بازار رمزارزها را مورد تغییر قرار دهد، بیان کرد که اگر بازار روند صعودی به خود بگیرید، اتفاق به شدت خوبی است. با این اوصاف، ماسک معتقد است که یک هدف بلند مدت برای ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد.

این میلیاردر می‌افزاید که نابود کردن ارزهای رمزنگاری شده غیرممکن است، اما معتقد است که دولت‌ها به احتمال زیاد پیشرفت‌های این صنعت را کند خواهند کرد تا به نتیجه دلخواهشان برسند.

در اظهار نظری جالب هم بیان کرد که:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد مقررات رمزنگاری نباید کاری انجام دهد.

همچنین در رابطه با ظهور ارزهای دیجیتال نیز گفت:

من نمی‌گویم که متخصص بزرگ ارزهای رمزنگاری شده هستم، اما ارزهای دیجیتال ارزش زیادی دارند. من این صنعت را ظهور مسیح (کار شگرف و خیلی بزرگ) قلمداد نمی‌کنم؛ اما امیدوارم خطا و تأخیر در سیستم پول موجود را کاهش دهد.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.