نظر مدیر ارشد بنک آو امریکا در مورد ارزهای دیجیتال

نظر مدیر ارشد بنک آو امریکا در مورد ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۶ آبان ۱۴۰۰

ارزهای دیجیتال به سبب بازار بزرگی که در اختیار دارند، موجب شده‌اند تا توجهات ارگان‌های مالی مختلفی به سمتشان جلب شود و اظهار نظرهای زیادی از سوی این مراکز در رابطه با این نوع از دارایی‌ها منتشر شود. اخیرا نیز نظر مدیر ارشد بنک آو امریکا در مورد ارزهای دیجیتال باز خورد زیادی داشته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. با بیتستان همراه باشید.

مدیر عامل بانک آو آمریکا، ارز دیجیتال را به عنوان رقیب سایر دارایی‌های موجود و موسسات مالی نمی‌بیند. در عوض، او آن را به عنوان یک طبقه دارایی محسوب می‌کند و گفته که «مردم آن را به دلایل مختلف دوست دارند».

تام مونتاگ (Tom Montag) مدیر اجرایی بانک آو آمریکا، روز پنجشنبه در دیداری با مدیر عامل Chainalysis آقای Michael Gronager، در کنفرانسی که توسط شرکت تجزیه و تحلیل بلاک‌چین در نیویورک برگزار شد، درباره ارزهای دیجیتال صحبت کرد.

او گفت که ارزهای دیجیتال را در ابتدای روی کار آمدن به عنوان مشتقات نوعی از دارایی محسوب می‌کرد. همچنین اعتراف کرد که استیبل‌کوین‌ها را درک نمی‌کند.

از مدیر اجرایی بانک آمریکا نیز پرسیده شد که آیا بانک‌ها با ارزهای دیجیتال رقابت می‌کنند یا خیر؟! جواب داد:

من اصلا به حوزه ارزهای دیجیتال به عنوان رقیب نگاه نمی‌کنم. من آن را فقط به عنوان یک کلاس دارایی دیگر می‌بینم که مردم به دلایل مختلف آن را دوست دارند.

در زیر می‌توانید خبر «بانک JPMorgan قیمت منصفانه بیت کوین را ۳۵ هزار دلار می‌داند» را هم بخوانید

برای مشاهده خبر کلیک کنید

نظر سایر موسسات مالی بزرگ دنیا در مورد ارزهای دیجیتال:

مدیر بانک آو آمریکا تنها کسی نیست که ارزهای دیجیتال را به عنوان یک طبقه دارایی می‌بیند. بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس هم در ماه می گفت که بیت‌کوین یک دارایی مستعد سرمایه‌گذاری است. جی پی مورگان هم در ماه جولای گفت که بسیاری از مشتریانش ارزهای دیجیتال را به عنوان یک طبقه دارایی می‌بینند و قصد دارند در آن سرمایه‌گذاری کنند.

مونتاگ درباره اینکه آیا بیت‌کوین یک ذخیره کننده ارزش است یا خیر، نظرش را هم بیان کرد:

من به این نتیجه رسیدم که بیت‌کوین چگونه می‌تواند به عنوان یک دارایی ذخیره‌ساز جهانی ارزش داشته باشد. درک اهمیت این امر به عنوان یک آمریکایی، زمانی که به داشتن یک ارز ثابت عادت دارید، دشوار است.

وی در مورد راه‌اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) توسط فدرال رزرو هم  اظهار داشت:

این امر (ایجاد ارز ملی) اجتناب ناپذیر است و اتفاق خواهد افتاد.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در ماه سپتامبر گفت:

ما به طور فعال در حال کار برای ارزیابی این که آیا CBDC را منتشر کنیم یا نه، هستیم.

ماه گذشته، بانک آو آمریکا تحقیقات خود در زمینه رمزنگاری را آغاز کرد و خاطرنشان کرد که دارایی‌های دیجیتال آنقدر بزرگ هستند که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. تیم تحقیقاتی اختصاصی ارزهای دیجیتال این بانک در ماه جولای تأسیس شده است.

منبع: news.bitcoin

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
بیت کوین
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.