تصمیم آمریکا در مورد ارزهای دیجیتالی چیست؟

تصمیم آمریکا در مورد ارزهای دیجیتالی
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۴ مهر ۱۴۰۰

ممنوعیت رمزارزها در کشور چین این فرصت را برای بسیاری از کشورها من جمله آمریکا فراهم کرده است تا خود را در این عرصه به عنوان یک رهبر معرفی کنند و قدرت را در دست گیرند. از این رو بسیاری از تحلیلگران معتقدند که اگر آمریکا از این فرصت استفاده نکند، برای همیشه در حاشیه اخبار حوزه کریپتوکارنسی قرار خواهد داشت. اما تصمیم آمریکا در مورد ارزهای دیجیتالی چه خواهد بود؟ با بیتستان همراه باشید.

به دنیای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی یا CBDC خوش آمدید، جایی که کشورهای بزرگی مانند چین و کشورهای کوچک مانند باهاما در تلاش هستند تا حضور خود را نشان دهند و از این تکنولوژی کمال استفاده را ببرند. دنیایی که ۸۶ درصد از بانک‌های مرکزی جهان در تلاش هستند تا برای خود ارزهای دیجیتالی ایجاد نمایند.

تقریبا ۶۰ درصد از تمامی بانک‌های مرکزی علاقه‌مند به این حوزه، روی ایجاد ارز دیجیتالی مختص خود در حال کار هستند و ۱۴ درصد از این بانک‌ها حتی ارز دیجیتال اختصاصی خود را به صورت آزمایشی راه اندازی کرده‌اند.

CBDC؛ یک دیدگاه جهانی:

CBDC نسخه دیجیتالی یک پول ملی است که می‌تواند در سراسر جهان مبادله شود. بر خلاف واحدهای پولی حال حاضر، می‌توانید این نوع ارز را در تلفن هوشمند خود ذخیره کنید و نگه دارید و در زمان مورد نیاز هر چیزی که می‌خواهید را خریداری نمایید.

پنج کشور در حال حاضر ارز دیجیتال مختص خود را معرفی کرده‌اند. شورای آتلانتیک معتقد است که حدود ۸۱ کشور (که ۹۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند) در حال حاضر، تحقیقات خود بر روی ایجاد ارزهای دیجیتال اختصاصی را آغاز کرده‌اند.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط BIS که در ماه ژانویه منتشر شد، در چند سال آینده رونق ارزهای دیجیتال برای همگان ملموس و قابل درک خواهد بود. بر اساس داده‌های BIS، کشورهایی که یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، به زودی ارز دیجیتال اختصاصی خود را راه اندازی خواهند کرد.

در صدر این لیست، کشور چین قرار دارد که بیش از ۵ میلیارد دلار برای راه اندازی و پی ریزی ارز دیجیتال خود، یعنی یوآن دیجیتال هزینه کرده است. برخی از افراد بر این باورند که راه اندازی یوآن چین باعث خواهد شد تا در بازار جهانی، دلار آمریکا کنار گذاشته شود.

علت اصلی ممنوع شدن معاملات رمزنگاری در چین چیست؟

برای مشاهده خبر، کلیک کنید

آیا آمریکا آمادگی ورود به دنیای CBDC را دارد؟

دولت مردان آمریکا هنوز هم در مورد کارآمدی ارزهای دیجیتال تردید دارند. بر اساس گزارش بانک مرکزی آمریکا، ارز دیجیتال اختصاصی این کشور باعث می‌شود دلار آمریکا «نسبت به سایر ارزها» ارزش بیشتری پیدا کند، اما کشور آمریکا هنوز هم چندین سال با توسعه ارز دیجیتال خود فاصله دارد.

برخی از موافقان ورود آمریکا به دنیای ارزهای دیجیتال معتقدند که چین تا به این روز پیشتاز مسابقه است و سایر کشورها نیز در حال پیشرفت هستند. اگر آمریکا به نگرش سختگیرانه خود در مورد ارزهای دیجیتال ادامه دهد، شانس تصمیم گیری در مورد آینده ارزهای دیجیتال را از دست خواهد داد.

دلیل عدم ورود آمریکا به دنیای ارزهای دیجیتال:

یکی از دلایلی که آمریکا اقدامات محتاطانه‌ای در زمینه ارزهای دیجیتال پیش گرفته، این است که هنوز دلار آمریکا در بازار جهانی نسبت به سایر ارزها برتری دارد. اما چیزی که آمریکا درک نمی‌کند این است که CBDCها می‌توانند دلار آمریکا را در آینده از موقعیت خود به پایین کشیده و نابود کنند.

یک ارز دیجیتال، موانعی که برای انجام معاملات بین کشورها موجود است را از بین می‌برد. این نوع ارزها دیگر به دلار وابسته نیستند، مردم می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند و به آندسترسی داشته باشند.

دلار آمریکا بخشی جدایی ناپذیر از سیاست خارجی آمریکا است. دولت فدرال می‌تواند کشورهای تحریم شده را از سیستم مبتنی بر تجارت از طریق دلار منع کند. اما در حالی که چین ممنوعیت استفاده از رمزارزها در داخل خاک خود را اعلام کرده، دیگر همه چیز به آمریکا بستگی دارد که آیا CBDC اختصاصی خود را معرفی کند یا نه؟!

در حال حاضر آمریکا چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

یکی از نقاط ضعف ارزهای دیجیتال، امنیت و عدم رعایت حریم خصوصی در سیستمی که دارند، است. شاید بسیاری از آمریکایی‌ها این واقعیت را دوست نداشته باشند که دولت بتواند به راحتی معاملات انجام شده با پول دیجیتال را زیر نظر داشته باشد. آمریکا می‌تواند نقش مهمی در کاهش این نگرانی‌ها ایفا کند.

به عنوان مثال می‌تواند سیستم و رمزارزی طراحی کند که غیر قابل رصد و پیگیری باشد و امنیت زیادی را برای استفاده کنندگان به ارمغان بیاورد. تنها با انجام و رعایت این نکته می‌تواند محبوبیت زیادی برای خود به دست آورد و رهبری بازار در این حوزه را هم در دست گیرد.

ارزهای دیجیتال می‌توانند به بانک‌های مرکزی کمک کنند تا مستقیماً با مردم هماهنگ شوند. این در زمان بحرانی مثل کرونا بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. استفاده گسترده از ارزهای دیجیتال می‌تواند هزینه عملیاتی گردش سرمایه در جهان را کاهش دهد.

منبع خبر: cointelegraph

به نظر شما، تصمیم آمریکا در مورد ارزهای دیجیتالی چه خواهد بود؟ آیا می‌تواند رهبری بازار را به عهده بگیرد؟

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.