نحوه فعال‌سازی Google Authenticator در سایت بیتستان

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 4 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰

گوگل آتنتیکیتور  (Google Authenticator)، ابزاری برای احراز هویت با هدف پشتیبانی از سرمایه و اطلاعات شماست. این نرم‌افزار لایه‌های امنیتی پیچیده‌ای را برای کاربران طراحی می‌کند تا در هر زمان و مکانی به کد‌های تایید یک‌ بار مصرف امنیتی‌شان دسترسی داشته باشند. کدهای یک‌ بار مصرف در این برنامه هر چند ثانیه یک بار  نوسازی می‌شوند و کدهای قبلی را منقضی می‌کنند. با استفاده از این برنامه، میلیاردها کد ۶ رقمی دارید که هکرها نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. 

نکته جالب درباره اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور این است که حتی اگر  اینترنت نداشته باشید، تلفن همراه شما آنتن ندهد و خارج از شبکه باشید، باز هم به کد مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت.

 

فعال سازی در سایت بیتستان


برای اینکه در سایت بیتستان از  گوگل آتنتیکیتور استفاده و آن را فعال کنید اول ایمیل خود را در سایت بیتستان وارد می‌کنید و وارد پروفایل خود می‌شوید. پس از ثبت‌نام و ورود به حساب کاربری‌تان، به پروفایل‌ خود وارد شوید. در سمت چپ پنجره پروفایل‌تان، در قسمت تایید دو مرحله‌ای روی گزینه گوگل آتنتیکیشن کلیک کنید.

در بخش فعال‌سازی گوگل آتنتیکیتور ، تایید و ادامه را بزنید.

سپس کدی به شماره تلفن‌تان ارسال می‌شود. کد دریافتی‌تان را وارد کنید و گزینه مرحله بعدی را بزنید. 

در مرحله بعد پنجره جدیدی برایتان باز می‌شود که لینک دانلود گوگل آتنتیکیتور را به شما نشان می‌دهد.

شما می‌توانید این ابزار را از اپ‌استور یا پلی‌استور دریافت کنید.

این ابزار برای ورود به سایت بیتستان الزامی نیست اما برای برداشت‌‌ها لازم است. فرقی ندارد برداشت ریالی داشته باشید یا رمزارز برداشت کنید، در هر صورت باید گوگل آتنتیکیتور را فعال کنید. همچنین با گوگل آتنتیکیتور می‌توانید حساب‌های دیگر خود را کنترل و از امنیت‌شان مطمئن شوید. 

پس از آنکه گوگل آتنتیکیتور را نصب کردید، در سایت بیتستان روی مرحله بعدی کلیک کنید. یک QR code به شما نشان داده می‌شود، با تلفن همراهتان کد نمایش داده شده را اسکن کنید. اگر امکان اسکن کد را  ندارید، می‌توانید کدی را که در مربع سمت راست می‌بینید در برنامه گوگل آتنتیکیتور کپی کنید. سپس وارد مرحله بعد بشوید.

سایت در پنجره جدید به شما یک کد بازیابی می‌دهد. حتما بازیابی را در جایی یادداشت نگه داشته باشید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.
کدی که سایت به شما می‌دهد، در صورت خرابی یا بروز هر نوع مشکلی برای تلفن همراهتان، دسترسی شما به حسابتان را مقدور می‌سازد.
توجه کنید که بدون داشتن این کد و با عدم دسترسی به تلفن همراه‌تان، برای دسترسی به حساب بیتستان خود، ممکن است به احراز هویت مجدد نیاز داشته باشید.

در این مرحله فقط یک گام با فعال‌سازی گوگل آتنتیکیتور در سایت بیتستان فاصله دارید. با رفتن به مرحله بعدی، باید کدی که در برنامه Google Authenticator نمایش داده می‌شود را در بیتستان وارد کنید. 

 

تبریک؛ احراز هویت دومرحله برای خرید و فروش و ورود به حساب بیتستان شما فعال شد و امنیت حساب شما به شدت افزایش یافته است.

 

مشکلات رایج گوگل آتنتیکیتور

 

با اینکه گوگل آتنتیکیتور را ابزاری آسان برای حفاظت از اطلاعات و سرمایه می‌دانند، این امکان وجود دارد که کد شما با وجود درست بودن کار نکند. در چنین شرایطی بهترین کار حفظ خونسردی است؛ احتمال اینکه زمان تلفن همراهتان بهم ریخته باشد و همین تنظیم نبودن مانع از عملکرد درست گوگل آتنتیکیتور باشد خیلی زیاد است.   

همانطور که گفتیم برای انجام فرایند خرید و فروش در سایت بیتستان به رمز یک‌بار مصرف گوگل آتنتیکیتور نیاز دارید. اگر کد گوگل آتنتیکیتور به درستی کار نکرد، ممکن است مشکل از گوشی تلفن شما باشد. زمان گوشی موبایل‌تان را روی اتوماتیک بگذارید تا خطای سیستم برطرف شود. یکی از راه‌های رایج در رفع خطاهای سیستمی پاک‌کردن کش یا حافظه پنهان و کوکی مرورگر است که ممکن است در این زمینه نیز به رفع خطا کمک کند. به طور کلی خیلی کم پیش می‌آید که با چنین مشکلی مواجه شوید؛ پس با خیال راحت از این ابزار استفاده کنید تا نگران امنیت سرمایه‌هایتان نباشید.

اگرچه فعال‌سازی گوگل آتنتیکیتور برای ورود به سایت بیتستان الزامی نیست، اما با استفاده از آن می‌توانید امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید. در صورتی که کلمه عبور شما لو برود با گوگل آتنتیکیتور نگران حساب کاربریتان نخواهید بود.

 

نحوه بازنشانی گوگل آتنتیکیتور (در صورت از دست دادن تلفن همراه)

 

در صورتی که به هر دلیلی تلفن همراهتان را از دست دادید، می‌توانید از طریق کد گوگل آتنتیکیتورتان در تلفن دیگری این برنامه را فعال کنید. اگر نتوانستید این ابزار را در دستگاه دیگری فعال کنید، کافی است با پشتیبانی بیتستان تماس بگیرید. ‍

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.