ونزوئلا، برای جمع‌آوری مالیات، از رمزارزها استفاده خواهد کرد!

رمزارز پترو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹

شهرداران ونزوئلا توافق کردند که برای کمک به پذیرش بیشتر رمزارز ونزوئلایی پترو (Petro)، به برنامه دولت بپیوندند؛ با این وجود برخی از شهرداران اظهار کرده‌اند که فناوری‌های لازم برای اجرای این برنامه را ندارند.

شهرداران شورای بولیواری در ونزوئلا، به منظور استفاده از رمزارزها از جمله پترو(PTR)، به عنوان ابزاری برای جمع‌آوری پرداخت مالیات‌ها و جوازهای قانونی، طرحی تحت عنوان «توافق نامه هماهنگ مالیات ملی» را امضا کردند.

در نتیجه‌ی این طرح، کریپتوکارنسی‌ها به صورت گسترده‌ای مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به گفته دولت ونزوئلا، معاون رئیس جمهور این کشور، دلسی رودریگز (Delcy Rodríguez)، مسئولیت اجرای طرح واحد مالیات دهندگان، با استفاده از یک ابزار مشاوره دیجیتال را بر عهده خواهد داشت.

وی همچنین وظیفه ایجاد یک سیستم تبادل اطلاعات و نظارت برای شرکت‌ها، به منظور ثبت پرداخت‌های رمزارزی را بر عهده دارد.

در ونزوئلا ، ۳۳۵ شهردار وجود دارند که ۹۱ درصد آن‌ها تحت فرمان حزب «متحد سوسیالیست ونزوئلا» (PSUV) هستند و فقط ۳۰ شهردار توسط مخالفان رژیم نیکلاس مادورو (Nicolás Maduro) رهبری می شوند.

دولت‌های شهرداری که تحت حمایت مادورو نیستند، همچنان به جمع آوری پرداخت‌های مالیاتی با ارز فیات ونزوئلا ، بولیوار

(Bolívar) ، ادامه خواهند داد، زیرا برخی از آن‌ها تکنولوژی مناسب برای پردازش پرداخت‌های انجام شده توسط رمزارز پترو را در اختیار ندارند.

معاون رئیس جمهور، رودریگوئز در اطلاعیه‌ای اظهار داشت:

این طرح در نظر گرفته شده که از روز دوشنبه در نهادهای اقتصادی برای بخش‌های تولیدی و تجاری  آغاز شده است، با ساده‌سازی رویه‌ها و روش‌ها، فعالیت های اداری ایالتی برای خدمت به مردم را  کارآمدتر می‌کند.

 

دولت ونزوئلا در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد)، اعلام کرد تقریباً ۱۵ درصد از کل پرداخت‌های سوختی در جایگاه های بنزین در سراسر کشور با استفاده از رمزارز پترو (PTR) انجام شده است. این افزایش، در هفته اول اجرای برنامه جدید دولت، به منظور ترویج استفاده و پذیرش این توکن، رخ داده است.

براساس گزارش‌های رسانه های محلی، ۴۰ درصد معاملات PTR،  در جایگاه‌های بنزین خارجی صورت می‌گیرد.

قیمت بیتکوین

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.