رئیس جمهور ونزوئلا: «رمزارزها راه نجاتی برای دور زدن تحریم‌ها خواهند بود.»

رمزارز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ مهر ۱۳۹۹

ونزوئلا مانند ایران، مدت‌هاست که توسط کشور آمریکا مورد تحریم‌های سرسختانه قرار گرفته و همواره به دنبال پیدا کردن راهی برای مبارزه با تحریم‌ها و تورم سرسام‌آور ناشی از آن‌ها بوده است. 

نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا در ۲۹ سپتامبر (۸ مهر) لایحه جدیدی ارائه داد و اظهار داشت که با کمک قانونی شدنِ استفاده از کلیه ارزهای دیجیتال، با تحریم‌های کشور آمریکا مقابله خواهند کرد. گفتنی است که این طرح در حال حاضر توسط قانون‌گذاران کشور ونزوئلا در دست بررسی است.

وی در این‌باره اظهار داشت که به منظور انجام کلیه فعالیت‌های تجاری داخلی و خارجی از ارزهای دیجیتال استفاده خواهند کرد. مادورو در این باره خاطرنشان کرد که برای اجرای این طرح، کلیه ارزهای دیجیتال، چه ارزهای دیجیتال خصوصی و چه ارزهای دیجیتال دولتی مانند پترو (Petro، رمزارز ونزوئلایی)، مورد استفاده قرار خواهند داد:

این لایحه ضد تحریمی اولین راه‌کاری است که قصد داریم به منظور گسترش استفاده از رمزارزهای جهانی و ملی، همچنین گسترش تجارت داخلی و خارجی از آن استفاده کنیم، بنابراین برای این منظور کلیه ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این طرح یک پروژه خیلی مهم است که اکنون در حال توسعه آن هستیم.

 

اظهارات مادورو درست چند روز پس از انتشار خبر قانونی شدن استخراج رمزارز در ونزوئلا بود. در خبری که سوم مهر توسط وب‌سایت کوین‌تلگراف منتشر شد، اعلام شد که ساکنان ونزوئلایی تحت شرایطی خاص و با دریافت مجوز، می‌توانند به ماینینگ رمزارز بپردازند. 

گفتنی است که پیش از این مادورو فقط از پترو حمایت می‌کرد؛ او به منظور ترویج استفاده از این رمزارز در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد که قصد دارد عیدی سال نو میلادی بازنشستگان و مستمری‌بگیران را با پترو پرداخت کند. پیش از آن نیز اواخر سال ۲۰۱۸ دولت ونزوئلا اعلام کرده بود که قصد دستمزد ماهیانه بازنشستگان را با پترو پرداخت خواهد کرد.

رمزارز پترو در فوریه سال ۲۰۱۸ به صورت رسمی عرضه شد و در واقع اولین رمزارز با پشتوانه نفت ملی است. این رمزارز به منظور جذب سرمایه خارجی و مقابله با تحریم‌های آمریکا ایجاد شد اما در خارج از ونزوئلا در دسترس تردیرها نیست.

این کشور به دنبال بی‌ارزش شدن پول ملی‌اش و تورم‌ها، همواره به دنبال راهی برای گسترش استفاده از رمزارزها بوده است. پیش از این نیز در خبری که دو ماه پیش منتشر شد، اعلام شد که ونزوئلا قصد دارد برای جمع‌آوری مالیات، از رمزارزها استفاده کند. ظاهرا مقامات این کشور تا حدودی در رسیدن به این هدف موفق بوده‌اند، زیرا در اواسط سال میلادی جاری ونزوئلا سومین کشور در پذیرش رمزارزها بوده است.

 

برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.