رئیس جمهور ترکیه مخالفت خود در برابر رمزارزها را اعلام کرد!

مقابله ترکیه با ارزهای دیجیتال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ شهریور ۱۴۰۰

رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ترکیه در جنگ با ارزهای دیجیتال است. وی اذعان داشت که مقابله ترکیه با ارزهای دیجیتال به نفع کشور است و مردم باید از ارز دیجیتال لیر، که هویت ملی‌مان است، حمایت کنند. اما این خبر واکنش‌های زیادی به همراه داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با بیتستان همراه باشید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور ترکیه، بیان کرد؛ پس از جلسه‌ای که با دانشجویان ۸۱ استان که در شهر مرسین و در تاریخ ۱۸ سپتامبر داشته، با رمزارزها مقابله خواهد کرد.

همانطور که توسط منابع معتبر اعلام شده، بانک مرکزی ترکیه ممنوعیتی برای پرداخت با رمزارزها اعمال کرده است. این ممنوعیت به این معناست که شرکت‌های محلی مجاز به انجام معاملات مربوط به این سبک دارایی‌ها نیستند. بانک مرکزی ترکیه دلایل این ممنوعیت‌ها را جرایم خیلی سنگین سایبری و بی ثباتی بیش از حد در بازار رمزارزها اعلام کرده است.

رجب طیب اردوغان گفت:

به هیچ وجه مخالفتی با گسترش دارایی‌های دیجیتالی ندارد. اما در ادامه افزود که ترکیه با واحد ارزی خود ادامه خواهد داد و بیان داشت که واحد ارزی ترکیه، هویت ملی کشور است.

ارز دیجیتال لیر در عرصه رمزارزهای دیجیتالی:

از اظهارات رجب طیب اردوغان می‌توان این گونه برداشت کرد که بانک مرکزی این کشور بستری جدید برای تحقیق و آزمایش نسخه دیجیتال لیر ترکیه، در اوایل ماه سپتامبر ایجاد کرده است.

در مرحله اول این آزمایش، ارز دیجیتال لیر به صورت آزمایشی و مقدار محدود در دسترس خواهد بود و قابلیت دوام آن در عرصه ارزهای دیجیتال بررسی خواهد شد. نتایج این تحقیق و بررسی سال آینده اعلام می‌شود.

باید توجه داشت که صدور CBDC (برنامه آزمایش ارز دیجیتال ملی ترکیه) در برنامه‌ی سالانه‌ی رجب اردوغان در سال ۲۰۱۹ گنجانده شده بود.

ترک‌ها مشتاق ارز دیجیتال هستند؟

اقتصاد ترکیه تحت تاثیر تورم غیر قابل کنترل و کاهش ارزش واحد پولی خود قرار دارد. با این حال، این کشور همواره به عنوان یکی از برترین کشورها برای پذیرش رمزارزها محسوب می‌گردد.

در اواخر مارچ، پس از سقوط ۱۷ درصدی ارزش لیر و برکناری رئیس بانک مرکزی کشور ترکیه توسط رجب طیب اردوغان، جست و جوی عبارت “بیت‌کوین” در گوگل از طرف ساکنان کشور ترکیه، ۵۰۰ درصد افزایش داشت.

با انتشار رمزارزهای غیر متمرکز در بازار و غیر قابل دسترس بودن آن‌ها برای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور می‌خواهد مردم کشور از سرمایه گذاری در این عرصه و ذخیره سازی پول خود جلو گیری کنند، از این رو به شیوه‌ای علنی، مقابله ترکیه با ارزهای دیجیتال را بیان کرد.

منبع: u.today

جدیدترین و مهم‌ترین اخبار ارزهای دیجیتال را در خبرستان بخوانید
خبرستان
برای خرید و فروش سریع و امن ارزهای دیجیتال کلیک کنید صرافی ارز دیجیتال بیتستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.